- 1 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 2 Tu nie spodziewasz się sztuki, a jednak! (9 opinii)
- 3 Prawdziwy hit na scenie Teatru Muzycznego (7 opinii)
- 4 Słynny pisarz z Gdańska bohaterem muralu (27 opinii)
- 5 Wielki łoś zrobił tu prawdziwą furorę (5 opinii)
- 6 Przed nami święto poezji i literatury (30 opinii)
Budżetówka grozi protestami, a nawet strajkiem generalnym
Podwyżki płac w budżetówce - rząd proponuje wzrost o 7,8 proc. w 2023 r., związkowcy chcą 20 proc. Pracownicy są zdeterminowani i zapowiadają protesty. Pierwsze już w lipcu, na razie pod urzędami wojewódzkimi.
Do tej propozycji odniósł się przewodniczący związku zawodowego Związkowa Alternatywa.
- To skandaliczny przejaw pogardy i lekceważenia wobec setek tysięcy pracowników - stwierdził już kilka dni temu Piotr Szumilewicz, przewodniczący tego związku.
Strajk w budżetówce. Urzędnicy znów bez podwyżek
Komunikat OPZZ: "Propozycja rządu podwyżek w budżetówce jest nie do zaakceptowania"
Wczoraj z kolei odbyły się konsultacje kierownictwa Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych z przewodniczącymi organizacji związkowych działających w sferze finansów publicznych. Uczestnicy spotkania jednoznacznie stwierdzili, że propozycja rządu dotycząca podwyżek w budżetówce jest nie do zaakceptowania.
- Poziom inflacji w Polsce osiągnął już niespotykaną wysokość 15,6 proc. W praktyce powoduje to masowe ubożenie Polaków. W ocenie OPZZ tylko zdecydowane działania rządu mogą uchronić miliony obywateli Polski przed wejściem w ubóstwo. Jednym z postulatów OPZZ jest wzrost wynagrodzeń pracowników sfery finansów publicznych o 20 proc. Postrzegamy to jako bezwzględne minimum, dla uchronienia przed negatywnymi skutkami obecnego kryzysu. Proponowana przez rząd podwyżka w wysokości 7,8 proc. jest skandaliczna i daleko niewystarczająca dla wyrównania straty związanej z galopującą inflacją. W praktyce spowoduje to obniżenie siły nabywczej otrzymywanych wynagrodzeń - czytamy w komunikacie OPZZ.
Płace w budżetówce w górę. Czy 8 proc. wystarczy?
Wysokość podwyżek w budżetówce: akcje protestacyjne związków zawodowych
Organizacje związkowe zrzeszone w OPZZ już zapowiedziały akcje protestacyjne. Pierwszym jej krokiem będą pikiety pod urzędami wojewódzkimi, które odbędą się 23 i 30 lipca. W sierpniu odbędą się akcje protestacyjne w Warszawie.
Strajku nie wyklucza też związek zawodowy Związkowa Alternatywa.
- Nie ma też żadnego powodu, by zakładać, że w przyszłym roku wzrost cen będzie niższy. Przypominamy też, że posłowie, senatorowie i wiceministrowie kilka miesięcy temu dostali podwyżki o 60 proc., a ministrowie, premier i prezydent o 40 proc. W tej sytuacji domagamy się podwyżek płac w budżetówce o co najmniej 20 proc. w roku bieżącym i 20 proc. w 2023 r. Jeśli władza radykalnie nie zwiększy w tym roku płac w sferze budżetowej i utrzyma plan podwyżki płac w przyszłym roku o 7,8 proc., będziemy przekonywać wszystkie związki zawodowe do przeprowadzenia strajku generalnego - powiedział Piotr Szumilewicz.
Kim są pracownicy tzw. budżetówki?
Pracownicy budżetówki to m.in.: policjanci, nauczyciele, leśnicy, pracownicy urzędów i pracownicy placówek socjalnych.
Urzędnicy: powinniśmy zarabiać więcej
Opinie (271) 7 zablokowanych
-
2022-07-06 12:06
Opinia wyróżniona
W Lidłu i Biedronce mają wyższe zarobki. (5)
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami.Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł. Specjaliści nie chca się zatrudniać za ofeerowane płace - plus za przeładowane zakresy obowiazków. Potem dziwicie się ,że jacy ludzie zarzadzaja...albo budują...lekarze tez wyjeżdzają za dobrymi pieniędzmi , tak jak i reszta specjalistów.... Także taka Polska nasza....- 87 14
-
2022-07-08 19:24
Chyba każdy z nas musiał coś załatwić w urzędzie, pracują tam za karę komuna wiecznie żywa. Pozwalniać się panie i panowie i rynek szybko zweryfikuje do czego się nadajecie bo jak urząd się otwiera o 8 a o 8 40 pierwszy petent jest proszony bo Pani musiała kawę wypić czy ciastko zjeść. Problem ze wszystkim niczego nigdy nie można, pomocy 0, ile siły trzeba włożyć aby papier do drukarki wsadzić ten kubek z kawusią i tłusta d*pa na krześle. Ten kraj jest z dykty i kartonu
- 0 0
-
2022-07-08 10:53
taka Polska nasza jak sami ją sobie malujecie pleśniowcy
takiej służbie narodowej jak polskiej to tylko w pysk można splunąć. Polecam wybrać się do urzędu i spróbować coś załatwić i potem zreflektować się.
- 2 1
-
2022-07-07 16:52
W Niemczech Urzędnik jest szanowany ale ten Urzędnik z wzajemnoscia szanuje petenta. Inna kultura i inne podejscie do czlowieka. U nas nie dosc ze urzednicy traktuja petenta jak zlo konieczne, potrafia zaszkodzic zamiast pomoc.
- 4 2
-
2022-07-07 00:12
tam może służą narodowi
u nas służą swojej wygodzie, rodzinie. To naród im ma służyć i służy co miesiąc pewną wypłatą.
- 9 1
-
2022-07-06 14:35
Warto się przenieść do Lidla
- 11 4
-
2022-07-06 12:00
Opinia wyróżniona
nie tedy droga (7)
Najpierw redukcja etatów, a potem podwyżki. Obecnie administracja jest zdecydowanie zbyt rozbudowana, a jest to jedynie narzędzie do obsługiwania zadań realizowanych przez państwo. Administracja nie kreuje żadnego PKB, wobec czego konieczne jest jej maksymalne uproszczenie i zmniejszenie. Ci zaś pracownicy, którzy w urzędach pozostaną, powinni być jak najbardziej godnie wynagradzani, na poziomie równym z zarobkami w sektorze prywatnym.
- 76 30
-
2022-07-07 11:17
Zorientowany
Nie, najpierw powstrzymanie rujnowania państwa i przywrócenie praworządności. Później reforma prawa i dopiero na końcu racjonalizacja zatrudnienia.
- 1 2
-
2022-07-07 10:03
moje wrażenia ze szwedzkiego urzędu (1)
w porównaniu z polskim urzędem to niebo a ziemia.Bez zbędnych procedur,wszystko uproszczone do takiego stopnia ,aby kazdy petent rozumial co ma robic,co wypelnić itd. Urzędniczka,co zupelnie zaskakuje zawsze STOI ,kiedy z tobą rozmawia.Jestescie oddzieleni tylko niewielkim wysokim stolikiem.Rozmowa z nimi zawsze krótka,rzeczowa i bardzo
w porównaniu z polskim urzędem to niebo a ziemia.Bez zbędnych procedur,wszystko uproszczone do takiego stopnia ,aby kazdy petent rozumial co ma robic,co wypelnić itd. Urzędniczka,co zupelnie zaskakuje zawsze STOI ,kiedy z tobą rozmawia.Jestescie oddzieleni tylko niewielkim wysokim stolikiem.Rozmowa z nimi zawsze krótka,rzeczowa i bardzo grzeczna.Widac u urzedników tam zrozumienie podstawowego faktu-to JA jestem ich pracodawcą.Z moich podatków są utrzymywani ,a utrzymywani są przeze mnie aby mi służyć.Dlatego też starają się aby każdy petent wychodził od nich zadowolony.Bardzo często po wizycie w urzędzie jestes proszony o wypelnienie w sieci krotkiej ankiety odnosnie twojego zadowolenia z zalatawienia sprawy w urzedzie.I porownajcie to z typowym urzedem polskim-te leniwe ,niedouczone dziunie,ten chaos papierkowy,to obarczanie petenta kolejnymi obowiazkami.Ostatnio na odpowiedz pisemną z UM Gdańsk czekałem ....4 miesiące.Pismo ktore mi wyslali bylo odmowne,co sie moze zdarzyć, ale bez żadnego konkretnego uzasadnienia.
- 3 2
-
2022-07-07 11:54
Od 30 lat czekam na odpowiedź z Urzędu Miejskiego i pewnie się już nie doczekam.
- 0 0
-
2022-07-07 06:02
Jak najbardziej (1)
Tylko żeby było mniej urzędników musi być mniej zadań do wykonania, a żeby tak było musi zmienić się prawo. Nie da się zrobić tego, co obecnie robi ta rzesza urzędników po prostu obcinając etaty. Jest za dużo różnych regulacji
- 7 0
-
2022-07-07 07:54
Banda biurkowych wysiadywaczy chce więcej kasy?
Za co do diabła? Za przekładanie segregatorów z szafy do szafy w przerwach między kawusiami?
- 2 9
-
2022-07-07 00:04
(1)
Nie jest to takie proste. Dziś trudno znaleźć w urzędzie zbędny etat. Pracy dużo, biurokracja ogromna, jak w takiej sytuacji redukować etaty.
- 8 1
-
2022-07-07 00:13
zmniejszyć biurokratyzację
Włala:)
- 5 0
-
2022-07-06 10:34
Opinia wyróżniona
(11)
Moja opinia będzie może kontrowersyjna ale praca w budżetówce jest równa służbie narodowi. Nie ważne czy jako lekarz czy nauczyciel, czy pracownik administracji. Skoro zdecydowaliście się , zamiast do sektora prywatnego, być na garnuszku Państwa (czyli de facto z podatków, które płacę), to proszę przyjąć do wiadomości, iż tam się nie zbija kokosów,
Moja opinia będzie może kontrowersyjna ale praca w budżetówce jest równa służbie narodowi. Nie ważne czy jako lekarz czy nauczyciel, czy pracownik administracji. Skoro zdecydowaliście się , zamiast do sektora prywatnego, być na garnuszku Państwa (czyli de facto z podatków, które płacę), to proszę przyjąć do wiadomości, iż tam się nie zbija kokosów, tylko pomaga innym (nie ważne w jaki sposób), służy w ramach obowiązujących przepisów prawa. Urzędnik ma mi pomóc a nie rzucać kłody pod nogi, im Was mniej, tym lepiej, w takim znaczeniu, że są mniejsze koszty funkcjonowania Państwa. Jeśli nie pasuje, to zmieńcie pracę, robiłem tak wielokrotnie zanim trafiłem na taką, która mi odpowiada w stu procentach. Proste jak drut.
- 55 173
-
2022-07-11 16:46
Kompletne niezrozumienie sprawy. Silne dobrze zarządzane Państwo musi mieć sprawny dobrze opłacany aparat do realizacji zadań. Koszty funkcjonowania Państwa są ważne, tak jak cena w przetargu, ale jak życie uczy nie najważniejsze. Z punktu widzenia Państwa częste rotacje kadry nie są korzystne. Każde Twoje zdanie świadczy o tym, że chyba nie zastanowiłeś się dobrze nad tym co piszesz.
- 0 0
-
2022-07-07 14:22
Ja
Jsk będą chcieli pracować jako wolontariusze to pewnie "służbę dla narodu" wezmą pod uwagę. Podjęli pracę aby godnie żyć.
- 4 1
-
2022-07-06 21:17
Służba to była za feudalizmu.
- 15 0
-
2022-07-06 19:31
To nie wolontariat
Praca w budżetówce to praca a nie wolontariat. Praca jak każda inna.
- 24 0
-
2022-07-06 15:25
Super
W takim razie zamknij wszystkie urzędy, szkoły itd. Urzędnicy, nauczyciele mają bardzo dobrze wykonywać swoje obowiązki w ramach dobrego i przejrzystego prawa za godziwe wynagrodzenie.. A służyć to może ksiądz lub ministrant do mszy. Tyle i aż tyle
- 28 1
-
2022-07-06 13:51
Pozytywizm
Czasy pracy organicznej i pracy u podstaw minęły bezpowrotnie. Faktycznie kontrowersyjna wypowiedź...jak widać demokracja nie jest dla wszystkich...smutne
- 12 1
-
2022-07-06 13:13
Aha
Ale nadal nie rozumiem co ma wspólnego służba obywatelom a wynagrodzenie? Fajny bełkot.
- 19 1
-
2022-07-06 12:55
Lekarz? Uśmiałam się
Lekarz pracuje w budżetówce? Dawno się tak nie uśmiałam. W budżetówce na etacie to pracuje może z 10% lekarzy. To po pierwsze. Po drugie - Twój polonista słabo służył narodowi, skoro piszesz "nieważne" osobno i to dwukrotnie...
- 16 2
-
2022-07-06 12:43
Służyć to można do mszy. To jest praca, czasem ciężka czasem lżejsza ale praca. Największym złem w ich pracy są ludzie oraz władza która nie docenia niczego. Pozdrawiam wszystkich z szacunkiem.
- 39 0
-
2022-07-06 11:57
Służba Narodowi
Powinna byc wyróżniona i dobrze opłacana. W Stanach Policjant jest na wysokiej pozycji , jest szanowany i posiada władzę dzieki temu łatwiej mu walczyć z przestępczością , w Niemczech Urzędnik jest szanowany, jak w innych krajach europejskich . Natomiast tylko w Polsce nikogo sie nie szanuje... Żyjecie starymi wyobrażeniami. To na górze tworzy sie nowe ministerstwa i dodatkowo w ministerstwach tworzy się stanowiska , natomiast w urzędach redukuje sie etaty i dokłada ogrom obowiązków za 0zł.
- 27 2
-
2022-07-06 11:37
A zwłaszcza pracownicy urzędów skarbowych i ZUSu służą narodowi..
Ale jest tak jak piszesz, czyli jak się nie podoba, to można iść do pracy w sektorze prywatnym, albo założyć sobie swoją własną firmę, a nie pasożytować w budżetówce- 9 16
Wszystkie opinie
-
2022-07-05 12:35
Xxx (3)
Niech grozi wszyscy mają mało podwyżek nie ma większość nie dostaje wiecznie kasy z cudów obiecanych i ta właśnie gardła musi zapychać na całe rozczeniowe towarzystwo.
- 18 33
-
2022-07-05 12:38
,,
Zawsze mogą dorobić w handlu jak i mało droga wolna nikt dużo nie zarabia
tym tropem wszyscy powinni wyjść na ulicę i strajkować bo mało i nie mają w rodzinie wujka Rydzyka.- 4 13
-
2022-07-05 12:41
(1)
byłoby super jakbyś używał znaków przestankowych, bo strasznie ciężko zrozumieć o co może ci chodzić
- 10 2
-
2022-07-05 13:16
Jesteś jego naśladowcą.
- 3 4
-
2022-07-05 12:41
Opinia wyróżniona
(33)
Niestety ale podwyżki w budżetówce jeszcze bardziej rozpędzą inflację, to jest strefa która nie generuje żadnego PKB i nie powinni dostać podwyżek, bo inaczej się wszyscy położymy pod stołami czekając na śmierć z głodu.
- 138 239
-
2022-07-05 12:46
Powiedz mi proszę zatem (9)
Ja przeżyć za 2,500? Ja wiem ze wszystkim ze utarło że w budżetówce się nic nie robi, ale byście się zdziwi...
- 90 19
-
2022-07-05 13:14
(4)
Gdyby tam się coś robiło, a przede wszystkim, gdyby trzeba było coś potrafić, to by tam ludzie nie wiedzieli za 2500 zł.
- 27 69
-
2022-07-06 08:58
(3)
A przepraszam czym takim górnolotnym się zajmujesz jeśli można wiedzieć :)
- 12 2
-
2022-07-06 09:51
Nie wiem czemu Cię to interesuje ale skoro już musisz wiedzieć - prostytucją
- 8 3
-
2022-07-06 12:55
Nie trzeba się zajmować niczym górnolotnym żeby zarabiać więcej niż 2500 zł. Wystarczy czytać i pisać.
- 4 0
-
2022-07-07 11:12
A Ty czym się zajmujesz, skoro o 8.58 masz czas żeby pisać komentarze? Czyżby jesteś urzędnikiem ?
- 0 0
-
2022-07-05 21:36
(1)
Ale kogo to interesuje? Nie od dziś wiemy, że budżetówka jest przerośnięta, za dużo mamy urzędników, urzędów, brakuje rąk do prawdziwej pracy, kierowców, operatorów maszyn a nawet brygadzistów
- 20 31
-
2022-07-06 11:20
Ale to nie wina urzednikow
Że brakuje operatorów kierowców itd... co ma jedno do drugiego?
- 10 0
-
2022-07-06 09:44
Po co siedzieć w budżetówce za 2500? Jeżeli ogarniasz rzeczy, którymi zajmują się ludzie w budżetówce to myślę, że w prywatnej firmie również byś się odnalazł/a a tam pieniądz jest większy.
- 12 0
-
2022-07-06 10:17
nie utarło sie tylko tak jest bo ludzie maja przeciez kontak i to widza i jeszce jedno potwierdzaja to sami urzednicy
- 1 1
-
2022-07-05 12:48
tak (10)
oni chcą 20% teraz, za rok kolejne 20%. mozź dajmy 100%? co nie zmienia faktu, że politycy też bezprawnie sobie podwyższają kasę, choć i tak mają już pod korek. to powinno być karalne
- 28 29
-
2022-07-05 12:56
politycy to ludzie bez honoru i wstydu, oni mają (1)
- pożyczki oprocentowane na 0%
- dofinansowanie do wynajmu mieszkania 3500 zł co miesiąc tylko na ten cel
- finasowanie dojazdów do pracy (słynne loty Kurskiego i Tuska kilka razy w tygodniu do Trójmiasta z Warszawy do domu...hmm no sorry, skoro zdecydowali się na robotę tam to powinni tam mieszkać i bulić za dojazdy sami.
- kasa na utrzymanie biura poselskiego (+12500 ekstra co miesiąc) i inne- 56 3
-
2022-07-05 21:36
Trzeba zmienić konstytucję, żeby tak nie było
- 12 1
-
2022-07-05 23:00
Jak tusk zamrozil place w budzetowce na 5 lat (7)
To nikt nie protestował. Jak dla mnie mozecie strajkować. Za czas strajku wynagrodzenie sie nie należy. Zobaczymy jak szybciutko wrócicie do pracy.
- 14 23
-
2022-07-06 02:01
wtedy nie było galopującej inflacji i mega drożyzny (5)
- 26 2
-
2022-07-06 08:31
Za hiper inflację i powszechną drożyznę jest odpowiedzialny wyłącznie Rząd PiS - to wina PiS :) (4)
- 23 3
-
2022-07-06 08:56
Prawda ! (3)
To PiS jest winny zastojowi gospodarczemu na całym świecie ! To przez nich Turcja ma hiperinflację, ropa na giełdach drożeje, a Rosja najechała Ukrainę !
To wszystko prawda !
Gdyby JE Tusk był u władzy nie byłoby niczego ! Wszyscy żylibyśmy w dobrobycie czekając aż natura zrobi przekop mierzei ;)- 10 17
-
2022-07-06 09:18
Tak znam propagandę PiS: w Turcji jest 60% inflacji, w Wenezueli 120% a w Zimbabwe 1500 % inflacji :) (2)
Ale ty chłopaku przyrównuj Polskę nie do Zimbabwe tylko do takich Państw które zaczynały z podobnego pułapu jak Polska :)
- 15 2
-
2022-07-06 09:47
No dobra, w takim razie Grecja.
- 2 3
-
2022-07-06 10:22
ty trolu nawet nieznasz co mówił Tusk na ostatnim spotkaniu PO powielasz tylko to co usłyszysz w TVn i tak z 10% tego rozumiesz
- 0 4
-
2022-07-06 10:21
Dokladnie tak jest w koncu tak gadał tusk ze to wina pisu bo ni nic nie potrafia dlatego ich jedynym programem jest kłamstwo i
gdyby dzis rzadziła ekipa Tuska powiedział by to nie moja wina to Ukrainy!!I zamroził by płace na 5 lat.Na pandemi dzieki ogromnym dotacja firmy sie dorobiły jak nigdy
- 0 4
-
2022-07-05 15:55
Poświęcisz swoją podwyżkę
I swoje przetrwanie i imię gospodarki? Proszę bardzo
- 13 3
-
2022-07-05 18:33
Odp. (1)
A prezydent i minister generuje PKB?
- 24 0
-
2022-07-06 11:51
Szczególnie ten wice premier od bezpieczeństwa na którego ochronę policja wydaje więcej niż USA na ochronę Prezydenta Bidena.
- 1 0
-
2022-07-06 07:23
Minusujący nie mają pojęcia o ekonomii (1)
I pewnie większość z budżetówki. Ale takie są fakty, że skądś te pieniądze w budzecievtrzeba będzie znaleźć. Urzędników mamy w za dużo. Ja wiem, że tam jest sporo pracy ale niestety połowa pracy wykonywanej w urzedach jest niepotrzebna. O wydajności też tam nikt nie słyszał, do tego dochodzi słabe kierownictwo i częsty mobing. Ja się dziwię, że ludzie w ogóle chcą tam pracować. Chyba nikt ich tam nie trzyma na siłę?
- 23 9
-
2022-07-06 09:50
Niestety, inflacja ma to do siebie, że proces jej pokonywania oznacza dla nas to, że będziemy mieć wszyscy mniej pieniędzy w kieszeni. Zarówno kredytobiorcy jak i pracownicy. Cieszmy się, że w ogóle mamy pracę.
- 0 6
-
2022-07-06 08:28
aaaa
oczywiscie ze budzetowka generuje zyski to filar biznesu
- 1 3
-
2022-07-06 08:56
,, Nie generują PKB,, (2)
Oni tylko ratują Ci życie, uczą nasze dzieci, pozyskują granty zagraniczne na badania naukowe, szkolą specjalistów na uczelniach i ogólnie nic nie robią :)
- 22 5
-
2022-07-06 10:25
Gdybys miał mózg to bys wiedzial ze głównie chodzi o urzedników ,Niedouczone belfry dostały i dostaja podwyzki co roku
Policjanci dostali najwyzsze podwyzki w historii,słuzba zdrowia dostała wrtecz kosmiczne podwyzki i dostaje co roku!
Na nauke trolu idą gigantyczne pieniadze nigdy tak wielkich nie było .Ale musił bys najpierw miec mózg by nim myslec trolu .- 1 6
-
2022-07-06 13:52
Przetargi na drogi, nadzór nad robotami i projektami. Nie zapominajmy o zarządcach dróg to tez budżetówka a pracują tam inżynierównie za marną kasę.
- 1 0
-
2022-07-06 10:28
Rzeczywiście xD
po co nam nauczyciele, strażacy, policjanci... nie generują PKB to ich pozwalniać!
- 6 1
-
2022-07-06 12:22
specjaliści wyjeżdzaja za granice (1)
proszę zauwazyc,że międzyinnymi lekarze wyjeżdzają za lepsza płacą za granice tak jak i większośc specjalistów. proszę sie nie dziwić,że w Polsce leczy sie tak jak leczy , uczy jak uczy-nauczycieli z wiedza i doświadczenie coraz mniej, kto nas bedzie kształcicł, kto będzie nam budował?? kto będzie nas leczył? wrócimy do średniowiecza!
- 1 0
-
2022-07-06 13:04
jarek ma inne zdanie
będą wracać, bo w Niemczech mniej płacą niż u nas, he he
- 3 0
-
2022-07-05 12:42
ponoc wiecej zaraniamy niz w niemczech (2)
Wuc narodu j. K. ostatnio mówił ze więcej zarabiamy niz w Niemczech a euro po 3 zł to czemu strajkują skoro popierają jedynie słuszną rządzącą partie
- 43 55
-
2022-07-05 20:50
...
Popierają ? Radzę zmienić informatora .
- 11 0
-
2022-07-06 13:54
Ja zarabiam i nie wiem ile ty zaraniasz
- 1 0
-
2022-07-05 12:49
niech zredukują zatrudnienie w budżetówce o 20% (7)
i dadzą podwyżki tym którzy zostali o te 20%, problemu nie widzę, tym bardziej, że ze względu na postępującą informatyzację to co robiło kiedyś kilkanaście osób robi teraz kilka osób. To nie PRL, praca nie pasuje ze względu na warunki, zarobki, to niech szukają sobie nowej na wolnym rynku.
Nie dla jakichkolwiek związków zawodowych, bo to rak polskiej przedsiębiorczości.- 85 62
-
2022-07-05 14:35
Zartujesz ? (2)
Madz o pracy w budzecie pojecie ?
Czy tylko powtarzasz to co kto inny pisze lub mowi .- 15 10
-
2022-07-06 10:29
juz za sam bełkot powinni cie zwolnic skoro pisac nie potrafisz (1)
- 3 2
-
2022-07-06 14:21
Reprezentatywny przykład pewnej części urzędników. Czy to Ci którzy najgłośniej krzyczą ?:)
- 0 0
-
2022-07-05 15:57
To będziesz czekał na byle papier (2)
Rok.
- 14 7
-
2022-07-05 21:39
to zlikwidujmy papiery i wreszcie zdigitalizujmy urzędy, po jaką cisną mam na te świstki czekać? wpis do KW w Gdańsku ponad pół roku? 3 tabelki do wypełnienia? zobacz jak działają sklepy internetowe, o 10.00 kupuję produkt, księgowana jest w płata, tego samego dnia paczka nadana, nastepny dzień u mnie a na zarejestrowania auta muszę się umawiać miesiąć wcześniej i czekać w kolejce, to jest chory kraj
- 19 4
-
2022-07-06 10:31
Dzbanku to ze sie teraz tyle czeka na byle papier to właśnie wina urzędników i ze jest ich za wielu.
Załatwiam wiele róznych dokumentów i to ze musiałem czekac zawsze była z winy urzednika !!
- 3 8
-
2022-07-06 08:54
Budżetówka to nie tylko urzędy...
- 7 0
-
2022-07-05 12:56
(4)
Darmozjady - spokojnie można 1/3 budżetówki wywalić na zbity pysk i kasę rozdzielić na pozostałych (a jeżeli chodzi o służby w stylu policja straż czy lekarze to do wywalenia administracja). Głosujcie na mnie!
- 77 52
-
2022-07-06 08:12
(3)
A potem będziesz biadolił,nie czekasz 5h w urzędzie na załatwienie sprawy
- 6 7
-
2022-07-06 08:59
Nie, nie będzie (2)
Ostatnio w UC, zamowiłem odpis aktu urodzenia. Dwa tygodnie czekałem, wkurzyłem się i poszedłem tam. Pani miała wszystko w teczce, odatowane na dzień po mojej rejestracji. Tylko "bidulka" nie miała czasu. Wypełniła całość przy mnie, zajęło jej to CAŁE 10 minut. Tyle w temacie czekania. Kawa i ciasteczka do plotek, to co je w tej pracy interesuje. (Tak,zaznaczyłem płeć pracowników, bo jest nieprzypadkowa)
- 6 8
-
2022-07-06 13:59
(1)
Może nie miała czasu, bo co chwile przychodzą tacy jak ty i zabierają jej czas wpychając się przed innych.
- 5 3
-
2022-07-06 14:23
Po to ona jest żeby sprawnie załatwiać sprawy, więc jak sobie nie radzi to niech się zwolni.
- 2 4
-
2022-07-05 13:08
Od poczatku rzadów dobrej zmiany zatrudnienie w budżetówce wzrosło chyba o ok. 30% (8)
Wiec jak teraz taka rzesza ludzi zastrajkuje i dostanie podwyżki to dopiero zobaczycie jak nas to po kieszeniach pociągnie. W końcu urzędnicy nie wytwarzają PKB a utrzymuje ich cały sektor produkcyjno-usługowy. Będzie kolejny silny impuls inflacyjny po tzw pandemii, rozdmuchanym socjalu pisowskim i napaści Rosji na Ukrainę
Ciągle przybywa liczba osób z budżetówki, których trzeba utrzymywać, pozostałe ich koszty funkcjonowania też nie stoją w miejscu. Gdzie jest kres tego wszystkiego? Czy to kiedys walnie jak system emerytalny, w którym równiez przybywa biorców składek a ubywa płatników.
Pytanie retoryczne po co te miliardy na informatyzację i systemy skoro i tak liczba ludków za biurkami systematycznie rośnie.- 60 39
-
2022-07-05 14:36
Chyba ? (1)
Czy na pewno .
Podaj zrodlo twojej informacji .- 11 3
-
2022-07-05 15:42
roczniki statystyczne lub inne oficjalne dane dotyczące struktury zatrudnienia
"chyba" bo tego się nie da dokładnie określić tylko oszacować a poza tym tworzą wieloznaczne stanowiska typu prezesi i dyrektorzy spólek miejskich (oficjalnie pracownik spółki a nieoficjalnie podlega pod lokalne władze, które utrzymują spółkę - i jak to liczyć)
- 6 4
-
2022-07-05 19:48
luki (3)
Zaskoczę Cię, ale pracownicy budżetówki też odprowadzają podatki i płacą składki ZUS itd... Każdego mądrego tak lekceważącego pracę urzędnika zapraszam do urzędu na miesiąc... Ilość procedur, zmieniających się zarządzeń, nowych zadań i braków kadrowych które zauważysz myślę, że szybko sprowadzą takich jak ty (specjalnie z małej) . A teraz trochę danych, bo w przeciwieństwie do twojej chaotycznej wypowiedzi pozbawionej racjonalnych argumentów ja akurat je mam... Przez 8 lat rządów bezprawia i niesprawiedliwości były 3 podwyżki w budżetówce: 1,6 proc. w 2018 roku, 4,3 proc. w 2019 roku, 4,4 proc. w 2022 roku. Czyli 10,3% podczas gdy inflacja zsumowana w tym czasie to 36%... Wcześniej też nie było lepiej, bo za PO budżetówka już została wrzucona do zamrażarki. Wiec nie dziwcie się, że ludzie odchodzą z urzędów bo za pensje minimalną nikt nie będzie pracował. Rotacja jest straszna i za kadrę wykwalifikowaną przychodzą "świeżaki" na chwile którzy mają myślenie o urzędzie jak niestety większość społeczeństwa. Zderzenie z nawałem pracy i szok po zobaczeniu wypłaty sprawiają że letarg mija i odchodzą...
- 13 7
-
2022-07-06 08:38
Ale on pisal o przyroscie ludzi a nie pensji. Daj daj jak wzroslo/spadlo zatrudnienie w urzedach
Centralnych, zus, wojewodzkich i miejskich
- 1 2
-
2022-07-06 08:46
rozumiem że jako urzednik nie rozróżniasz sfery produkcyjnej od nieprodukcyjnej (1)
nie napisałem że urzednicy nie płaca podatków bezpośrednich od swoich pensji czy też pośrednich gdy np. coś kupują
Jest tylko jedna rzecz:
- gdy np fryzjer ostrzyże klienta to wytowrzył usługę, której klient potrzebował i chciał za nią zapłacić
- gdy np piekrasz wypiecze chelb to wytowrzył towar dla klienta, który chciał kupić chleb
tymaczesem urzędnicy nie wytwarzaja ani towarów ani usług, których ktoś potrzebuje z własnej woli i chce za nie zapłacić. Petent (bo nie klient) idzie korzysta z urzędu bo jest do tego zmuszony i płaci za procedury urzędnicze bo jest zmuszony płacić.
Fryzjer i piekarz nie potrzebują urzędów i urzędników do pracy ale muszą sporo rzeczy załatwić w urzędach zanim zaczną swoją działalność i wnieść sporo różnych opłat administracyjnych.
A poza tym pisałem o licczbie urzedników, inne sa koszty jak chcesz podwyższyć pensje 100 tys, osób a inne gdy 150tys. Liczba urzedników rosał, rośnie i bedzie rosła bo to jak nowotwór, sam sie dobrowolnie nie zatrzyma w rozrastaniu- 2 5
-
2022-07-06 08:52
Nie dyskutuj z urzednikiem
On nie wie co to jest wytwarzanie PKB. On jako urzędnik tylko konsumuje PKB a inni normalnie pracujący je wytwarzają.
- 5 5
-
2022-07-06 07:05
Skąd te dane?
- 2 0
-
2022-07-06 10:33
Socjal mamy najnizszy w krajach UE
- 1 3
-
2022-07-05 13:12
Gość (14)
Zredukować zatrudnienie, zastąpić nierobów jakimś dobrym systemem teleinformatycznym (skarbówka, zus, nfz, itd), to co zostanie rozdzielić na wykwalifikowanych pracowników. Reszta, gdzie bądź, roboty jest dużo.
- 79 71
-
2022-07-05 13:18
będzie trochę inaczej (1)
nowy system za miliony i nowe tysięcy urzedników do obsługi plus nowe biurowce dla urzędników
- 18 0
-
2022-07-05 14:52
Plus setki dyrektorów, prezesów z jednej słusznej partii
- 14 0
-
2022-07-05 13:58
najpierw trzeba mieć dobre ustawy i akty wykonawcze do nich, a nie prawo tworzone nocą i ogłaszane na konferencjach prasowych
- 22 0
-
2022-07-05 14:24
Sam (1)
Sie zastap dobrym systemem .
- 12 5
-
2022-07-06 16:18
Póki co wprowadźmy te najpilniejsze. W Twoim przypadku, to słownik i autokorekta.
- 2 0
-
2022-07-05 15:19
Zapraszamy caly czas sa oferty pracy jakos nikt sie nie pcha (1)
- 14 2
-
2022-07-06 12:57
A po co ma się pchać ?
- 0 2
-
2022-07-05 15:24
Bzdury (3)
Po czym wnosisz że ktoś jest nierobem? Masz w ogóle pojęcie ile zadań do wykonania ma urzędnik? Jaki system teleinformatyczny? Kto w ten system będzie wprowadzał dane milionów Polaków? Pokutuje tu wyobrażenie pracy urzędnika rodem z PRL. Te czasy dawno minęły. Urzędnicy pracują ponad siły, często po godzinach, znoszą roszczeniowych petentów, minimalna pensja po 20 latach pracy i nie mów zmieńcie pracę bo nikt Cię nie obsłuży. Masz zerowe pojęcie o naszej pracy.
- 27 12
-
2022-07-06 08:13
czyli praca "urzednika" jest wprowadzanie danych? Wiesz co, za takie zadania się duzo nie płaci.
A duże kopro robią to w tanich krajach - bo to nie jest zbyt inteligentna praca. Te bardziej sprytne firmy to wprowadzanie danych automatyzują.
Skoro urzędnik zajmuje się przepisywaniem z papierka do systemu to z jakiej racji oczekuje wysokiej pensji. Przecież to są umiejętności na poziomie podstawówki.- 6 9
-
2022-07-06 12:51
Nie muszę znać w szczegółach, wystarczy mi to co widzę w różnego typu urzędach. W normalnej pracy połowa tych ludzi zostałaby po prostu zwolniona. Pokutuje tutaj wyobrażenie urzędników, rodem z PRL-u.
- 2 5
-
2022-07-06 12:59
Otóż, w ten system, dane, będą wprowadzać Polacy. Tak jak to działa w cywilizowanym świecie, a nie post-komunie, której reliktem jest armia urzędników, jak widać roszczeniowa.
- 2 4
-
2022-07-05 19:33
(2)
Ty chyba nie widziałeś ile roboty mają w USach. Co dzwonię załatwić sprawę (a dzieje się to często), to mówią "mamy miesiąc czasu na rozpatrzenie, proszę cierpliwie czekać, bo nie jesteśmy w stanie zrobić tego szybciej", zdarzają się też pisma o przedłużenie terminu. Znajoma ze skarbówki narzeka na przeciążenie pracą, bo dostaje tyle wniosków dziennie do rozpatrzenia, że nie jest się w stanie z niczym innym wyrobić, a pracować nie ma komu za tak niskie wynagrodzenie w porównaniu do zakresu obowiązków i odpowiedzialności, więc de facto robi za półtorej osoby. Lubi to co robi, ale psychicznie nie wytrzymuje. Co znamienne, Ci, którzy odchodzą z pracy, są w większości przypadków wypaleni zawodowo.
- 11 4
-
2022-07-06 09:03
Wypaleni zawododowo?
Przepisują dane, to jest ich cała praca. Coś jak przeglądarkowe gry logiczne. Z czego chcesz się tutaj wypalić?
- 3 10
-
2022-07-06 13:01
Skoro wykonują (pewnie dobrze), nikomu nie potrzebną pracę, to nic dziwnego, że po latach mogą być wypaleni. Fakt, że to nie ich wina tylko wadliwego systemu.
- 3 1
-
2022-07-05 13:18
Podwyżki (15)
Troszkę to śmieszne ciągłe podwyżki dla nauczycieli po ile h tygodniowo pracują? Do tego udzielają korepetycji ,które nie są zgłaszane do fiskusa. Większość ludzi musi zrobić wielką ilość godzin by zarobić bo nie pracują na etatach w państwowym środowisku... Wszyscy domagają się wolnych niedziel świąt itp. Mam pytanie czy ludzie pracujący chociażby np. W transporcie są inni ? Tu nie ma mowy o wolnych weekendach bo wszystko musi jeździć autobusy ,tramwaje, pociągi... Gdy pandemia szalała również wszystko jeździło a nauczyciele gdzie byli ? Nauczanie online bo tam jest wirus a komunikacji to nie dotyczy jest wiele przykładów .
Zastanówmy się dokąd to prowadzi i czy wystarczy dla wszystkich tego dobrobytu i rozdawnictwa...- 52 61
-
2022-07-05 14:48
Nie ztrzeba bylo ..
Kamieniami w sxkole napindalac.
- 6 7
-
2022-07-05 19:11
Ale pan Tusk obiecal 20%podwyżki (2)
Skąd weźmie?
- 7 6
-
2022-07-06 08:19
na poczatek 70 milionów od sasina za wybory ktorych nie zrobił
- 7 2
-
2022-07-06 10:38
od prezydentowej gdańska za rydwan i palmiarnie bez palmy
- 3 4
-
2022-07-05 19:27
(1)
Nauczyciele pracowali na swoim prądzie i swoim komputerze i internecie. Mało tego, sami musieli się wyszkolić w zakresie metod, programów itp.
- 19 5
-
2022-07-07 14:38
Jakich metod? Skypa? To wymaga szkolenia? Po prostu trzeba trochę pomyśleć.
- 1 1
-
2022-07-05 19:28
(3)
A dlaczego musza udzielać korepetycji? Aby na przeżycie wystarczyło!
- 17 6
-
2022-07-06 08:51
bo nie nauczyli porządnie dzieci! jak wyglądają wyniki tegorocznych matur ? to jakiś żart.
- 3 6
-
2022-07-06 10:40
hahaa to dobre dlatego ze wczasy na Malediwach musza z czegos opłacić .bo jak ma sie 4 etaty (1)
Tylko dlaczego zaden belfer pitra rocznego niechce pokazac bo sie wtedy okazuje ze jest górnym przedziale podatkowym
- 1 7
-
2022-07-06 17:04
Jeszcze nie widziałem nauczyciela, który by wszedł w drugi próg. Nauczyciele akademiccy z tytułem profesora, może - ale też niekoniecznie. Pozostali także w pierwszym progu.
- 5 0
-
2022-07-05 19:29
Nauczyciel przez kilka godzin dziennie siedzi w zamkniętym pomieszczeniu z ludźmi bez maseczek. Skumał?
- 4 8
-
2022-07-06 09:22
Podwyżki (2)
Proszę się raz na zawsze od....lić od nauczycieli. Trzeba było się uczyć. Gdyby nie było nauczycieli to nikt z nas by nic nie umiał. I tak po mału kadra nauczycielska się wykrusza. I za jakiś czas nie będzie miał kto uczyć naszych dzieci i wnuków.
- 6 1
-
2022-07-06 11:18
może wtedy wkońcu na powazneie zrobi sie przeglad materiału w szkole.
i zostawi to co istotne. pozbywając wypełniaczy. Edukacja trwa za długo w stosunku do tego co jest potrzebne w życiu.
Albo ujmę to inaczej, nie potrzebnie obniża się poziom by wszyscy trafiali na studia. A prawda jest nieprzyjemna. połowo populacji powinna kończyć edukację na podstawówce z tego pozostałe 25 powinno mieć szanse na studia. Studia z każdej dziedziny powinny być płatne, ale z pulą miejsc systemu stypendialnego - cos na zasadzie kontraktu/zamówienia przez państwo konkretnych specjalistów. i tak w danym roku państwo zamawia np 5 weterynarzy 2 hirurgow, 5 pielegniarek 1 połozna 1 engiera od atomu itd. reszta jak chce studiowac to niech płaci.
Bo po co np. studia z z filozofi, teologi, gender czy z zarzadzania (co wgl powinno byc kursem dla hobbystów/specjalistów)- 2 4
-
2022-07-06 12:08
połowa z nich nigdy nie powinna zostać nauczycielami
- 3 2
-
2022-07-06 11:07
Podwyżki nam się "po prostu należą"
Trzeba chyba używać retoryki rządu, oni "zawsze" mają rację ;)
A tak serio w każdej pracy da się poprawić organizację czy zmniejszyć personel, żadna nowość. Ale równocześnie trzeba należycie nagradzać pracowników za swoją pracę, bo praca u podstaw i cierpiętnictwo dla narodu już było. Budżetówka nie może być karana za błędy finansowe rządzących albo wszelkie inne wydarzenia, bo zawsze się coś znajdzie, jak nie wirus to kryzys mieszkaniowy, wojna na Ukrainie, a zaraz będzie świńska grypa. Sprawiedliwie będzie jeśli każdy pracownik na najniższym szczeblu w budżetówce dostanie średnia krajową i wyższe szczeble odpowiednio procentowo więcej. Pracownicy budżetówki to w większości ludzie po studiach z wieloma kwalifikacjami i ich praca jest często obarczona duża odpowiedzialnością. Praktycznie każdy uważa, że on ma najgorzej i mało zarabia, ale tu nie chodzi o duże podwyżki i za nic nierobienie jak to trole na czyjeś zamówienie wypisują. Godna płacą za pracę!- 5 1
-
2022-07-05 13:22
7,8 proc .... a pisflacja 15,6 i rosnie...
Tylko Euro skupowac po 2,5-3 zeta
- 37 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.