Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Białe Noce (1 opinia)

kasy:
58 555-22-34
Białe Noce
7.5 8 ocen 1 10
W sobotę, 5 marca, Sopocka Scena Off de BICZ zaprasza na wydarzenie wyjątkowe – trójmiejską premierę spektaklu „Białe noce” wg Dostojewskiego w reżyserii Gienadija Trostanieckiego, rosyjskiego reżysera i wykładowcy Akademii Teatralnej w St. Petersburgu. W role Marzyciela i Nastieńki wcielą się polscy aktorzy: Agnieszka Przepiórska-Gawin i Bartosz Kopeć, którzy ukończyli wydział aktorsko-reżyserski petersburskiej szkoły teatralnej. Artyści przez cały tydzień prowadzili intensywne próby do spektaklu.
„Białe noce” to historia spotkań dwójki młodych ludzi na jednym z petersburskich mostów. On włóczy się samotnie po mieście, ona przeżywa swoją pierwszą miłość do mężczyzny, który odszedł. Tekst Dostojewskiego jest pełen mistrzowskich dialogów, które odsłaniają dwuznaczną głębię natury ludzkiej, zarówno dobre, jak i złe instynkty powodujące bohaterami. W jego utworach nie ma spotkań powierzchownych, pozornych – są bolesne, intensywne i skomplikowane.
Reżyserowi i aktorom spektaklu, który zobaczymy w sobotę, zależy przede wszystkim na opowiedzeniu historii o poszukiwaniu miłości i bliskości. Starają się odejść od tradycyjnego, "ciężkiego" Dostojewskiego, dodając kilka elementów humorystycznych. Wykorzystują w tym celu proste, ale zarazem wyraziste środki teatralne. Jedynym elementem scenografii jest metalowe łóżko, któremu towarzystwa dotrzymują cztery książki i kartki papieru. Zmiany miejsca akcji zaznaczone są ruchem.

Spektakl będzie można zobaczyć podczas dwóch wieczorów w Teatrze na Plaży: 5 marca o godz. 19.00 oraz 6 marca, w niedzielę, o godz. 17.00.

„Białe noce” wg Dostojewskiego
reżyseria: Gienadij Trostaniecki
obsada: Agnieszka Przepiórska-Gawin i Bartosz Kopeć


bilety w cenie: 20 zł studencki, 25 zł normalny do nabycia przed spektaklem
rezerwacja: do godz. 16.00 tel. 555 84 58, wieczorem 555 22 34


Gienadij Trostaniecki
Urodzony w 1950 roku. W 1979 roku ukończył Wydział Reżyserii w Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej w St. Petersburgu w klasie Georgija Towstanogowa. W latach 1980-86 był głównym reżyserem w Akademickim Teatrze Dramatycznym w Omsku, 1986-1990 reżyserem w Akademickim Teatrze im. Mossavieta w Moskwie, 1990-1994 głównym reżyserem w Dramatycznym Teatrze „Na Litiejnym” oraz reżyserem Teatru im. Lensovieta w St. Petersburgu, a w latach 2000-02 głównym reżyserem w Ryskim Teatrze Ruskiej Dramy. Od 1996 roku wykłada na wydziale aktorsko-reżyserskim Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej w St. Petersburgu. Jest laureatem wielu festiwali teatralnych w Rosji i zagranicą (Czechy, Łotwa, USA, Holandia, Białoruś).

Ważniejsze spektakle: Groza Ostrowskiego, Kariera Artura Ui Brechta, Król Lear Szekspira, Mewa Czechowa, Skąpiec, Don Juan i Szelmostwa Skapena Moliera, Rewizor Gogola, Katarzyna Wielka Shawa.

Agnieszka Przepiórska-Gawin
Urodzona w 1979 roku. Ukończyła wydział aktorsko-reżyserski Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej w St. Petersburgu (dyplom z wyróżnieniem) w klasie prof. Gienadija Trostanieckiego. Obecnie łączy aktorstwo z uczeniem studentów i własnymi poszukiwaniami. Pracuje w Anglii i Polsce. Ostatni spektakl z jej udziałem to Onion Bar w Hoxton Hall w Londynie.

Ważniejsze role: Gruszeńka w Braciach Karamazow Dostojewskiego, Stefano w Burzy Szekspira, Lady Anna w Ryszardzie III Szekspira, Aksjusz w Lesie Ostrowskiego, Nastieńka w Białych nocach Dostojewskiego.

Bartosz Kopeć
Urodzony w 1976 roku. Absolwent wydziału aktorskiego Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej w St. Petersburgu w klasie prof. Vladislava Pazi oraz absolwent Studium Aktorskiego przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
Ważniejsze role: banita w Niezidentyfikowanych szczątkach ludzkich, czyli prawdziwa natura miłości Frasera, Żyd w Menorze Niemaszka, Piszczała w Śnie nocy letniej Szekspira, Bill w Popcornie Eltona, Malarz w Psim walcu Andriejewa, Marzyciel w Białych nocach Dostojewskiego.

Opinie (1)

  • Wspaniały, niezapomniany spektakl (opinia sprzed 16 lat)

    Białe Noce to wspaniały spektakl, świetnie zagrany, autentyczny, prawdziwy, dawno takiego nie widziałam. Jest to piękny przykład rosyjskiego teatru i pracy z aktorem. Naprawdę polecam wszystkim, bot o jest spektakl , który się będzie bardzo długo wspominać :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery