• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Awkward Happiness

teatr tańca
kasy:
58 344-05-73 w. 117
wystawia:
Klub ŻAK
czas trwania:
1 godz. (bez przerw)
Awkward Happiness
Trójmiejski Punkt Taneczny | Scena dla Tańca 2013

Zapraszamy do Klubu Żak na kolejną odsłonę projektu Trójmiejski Punkt Taneczny | Scena dla Tańca 2013. Na scenie Żaka swoje spektakle zaprezentują między innymi tancerz i choreograf Karol Tymiński oraz zespół Studio Matejka z Wrocławia. Po każdym spektaklu odbędzie się rozmowa pospektaklowa z udziałem artystów i publiczności.

Spektakl jest refleksją na temat daremności poszukiwań szczęścia inspirowaną książkami "Nieznośna lekkość bytu" Milana Kundery i "L'euphorie perpétuelle" (Wieczna euforia) Pascala Brucknera. Dwie pary wyruszają w niełatwą życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Jesteśmy świadkami konfrontacji, w których ścierają się cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć (lub nie). Czas nakłada na płótno związku kolejne warstwy piękna, sekretów, zaskoczeń i nieporozumień. Czy obraz w lustrze, w którym odbija się relacja dwojga ludzi może przybliżyć nas do zrozumienia szczęścia? Czy szczęście jest czymś, czego szukamy w drugiej osobie, ale co nie może znaleźć pełnego spełnienia?

W spektaklu wykorzystano przede wszystkim teksty i dialogi autorstwa aktorów Studia. Są one owocem dwóch lat pytań i refleksji na temat związków międzyludzkich, szczęścia, marzeń i pragnień. Aktorzy przywołują także punkty widzenia innych autorów, czerpiąc inspiracje z poezji i prozy Anny Świrszczyńskiej, Alexandra Whp Fleischerera, Yehudy Amichaiego i Milana Kundery. Warstwa muzyczna spektaklu powstała na bazie transformacji głosów i muzyki granej na żywo w postaci sampli w harmonii z tym, co dzieje się na scenie. Wykorzystano także współczesne utwory jazzowe i kompozycje instrumentalne.

Projekt Trójmiejski Punkt Taneczny 2013 realizowany jest we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach projektu Scena Dla Tańca 2013.

Autorzy: Matej Matejka, Guillaumarc Froidevaux, Zuzana Kakalikova, Daniel Han, Magdalena Koza
Reżyseria: Matej Matejka, Bryan Brown
Aktorzy: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova, Magdalena Koza
Muzyka: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova
Współpraca muzyczna: Ditte Berkeley
Współpraca nad partyturą ruchową: Vivien Wood
Kostiumy: Agnieszka Katyńska
Światło: Marcin Wójcik
Spektakl w językach polskim, angielskim i francuskim.

Trójmiejski Punkt Taneczny to projekt Klubu Żak, realizowany dzięki wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca, w ramach projektu Scena dla Tańca 2013. W ramach projektu zaprezentujemy spektakle z Polski, które nie były dotąd prezentowane w Trójmieście. Różnorodny program projektu złożony ze spektakli młodych polskich choreografów i młodych zespołów (Karol Tymiński, Studio Matejka, Ramona Nagabczyńska, Izabela Szostak i Jakub Słomkowski), pozwoli na ukazanie różnych nurtów polskiego tańca współczesnego.

Warto dodać, że znaczna część programu projektu Trójmiejskiego Punktu Tanecznego składa się ze spektakli, które powstały w ramach cyklu Re/Mix organizowanego przez komunę/warszawę. Spektakle te odnoszą się do klasycznych dzieł, przede wszystkim z dziedziny teatru i tańca, a także literatury i filmu, dzięki czemu pozwalają na nowe, krytyczne i twórcze spojrzenie na relacje między tradycją i nowoczesnością. Po spektaklach zapraszamy publiczność do rozmowy z tancerzami, podczas której omówione zostaną wybrane elementy tematyczne i kompozycyjne danego spektaklu oraz jego cechy charakterystyczne.

-----
Studio Matejka - to laboratorium teatru fizycznego prowadzące badania w zakresie technik performansu XXI wieku, które funkcjonuje ponad granicami - między poszczególnymi gatunkami performansu, różnymi technikami treningowymi oraz między ekspresją indywidualną a rezonansem grupowym. W toku praktycznych badań aktorzy rozwijają sprawność, by móc "wypowiedzieć się" fizycznie, wykorzystując różne myśli, obrazy i słowniki. Celem Studia Matejka nie jest stworzenie czegoś "odmiennego" od istniejących praktyk performatywnych i systemów treningowych. Traktujemy istniejące metody jako punkt wyjścia do poszukiwań pedagogicznych i twórczych, tworząc mapę odkryć, rozpoznając wzorce i/lub sprzeczności, i włączamy je do powstającej pracy.

Opinie

Pod patronatem

Nadchodzące premiery