• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Impreza już się odbyła

Atman (45 opinii)

Zapraszamy na premierę performensu Anny Steller i Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza pt. "Atman".

cze 3

poniedziałek, godz. 18:00

bilety 60 - 80 zł
Kup bilet
Atman jest ich trzecim wspólnym autorskim projektem i jednocześnie zamnkięciem tryptyku w skład którego wchodzą: "Dziewczeta z Zajęczego Wzgórza" z 2008 roku, "Strefa Zagrożenia" z 2012 r.

Tytułowy Atman jest pojęciem zaczerpniętym z z hinduizmu i oznacza duszę, która ulatuje z otworu w czaszce w czasie całopalenia zmarłego. Obrzęd ten pozwala przejść duszy z jednego stanu w kolejny. Owe "przejścia", podczas których człowiek lub inna istota znajdują się w stanie "pomiędzy", są odzierani z dotychczasowej tożsamości na rzecz nowej, są punktem wyjścia do pracy nad naszym performensem.

W Atmanie eksplorujemy tematy tożsamości, płci, relacji człowiek/natura/zwierzę. Wchodzimy w rytuał i trans by przeniknąć do głęboko skrywanych przeżyć i wspomnień.
Obserwujemy i przesuwamy granice pomiędzy byciem istotą ucywilizowaną, ukształtowaną przez nawyki kulturowe a instynktownym prabytem, niezdefiniowanym przyneleżnością do żadnej grupy społecznej.

Spektakl powstał dzięki Stypendium Kulturalnemu Prezydenta Miasta Gdańska i Stypendium Artystycznemu Miasta Sopot

Anna Steller - tancerka, performerka i choreograf. Na scenie występuje od 1993 roku. Od 1993 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdulow. Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku współzałożyła zespół Good Girl Killer. Obecnie w zespole tworzy wraz z Magda Jędrą.
Od wielu lat tworzy spektakle taneczne, akcje performance oraz performance typu site specific. Tworzy solowe spektakle: "Przemieszczenie" (2012), "Solove" (2013) w ramach rezydencji na Festiwalu MAAT w Lublinie.

Jest laureatką Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej (2012) oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl "Good Girl Killer"(2007). Jest stypendystką Dance Web na warsztaty w ramach Impulstanz Festival w w Wiedniu (2003), programu Visegrad Fund (2015) i stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca przy Art Station Foundation (2014).

Od 2011 roku prezentuje swoje akcje performance w galeriach sztuki, m.in.:Centrum sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku, Gdańska Galeria Miejska.

Od wielu lat bierze udział w projektach międzynarodowych z dziedziny tańca jak i sztuk wizualnych: m.in. "Telling The Baltic" (ART Line projekt), "There might be others" w choreografii Rebecci Lazier (produkcja Art Station Foundation). Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Nigelem Charnockiem w projekcie HAPPY, Rafałem Dziemidokiem, Mariolą Brillowską (Hamburg). Prezentowała swoje prace w Indonezji, Niemczech, Czechach, USA, Szwecji.

Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - choreograf, tancerz, performer
Transgeniczna, transseksualna praca Dziemaszkiewicz ma na celu łączenie przeciwieństw, stawianie pytań o granice pomiędzy zwierzęcością i człowieczeństwem.
Jego teatr sięga do przeczuć, instynktów, emocji. Nadrzędną zasadą jest szczerość. Często używana nagość jest manifestacją radości, naturalności, spontaniczności.
1987-1998 TEATR EKSPRESJI Wojciecha Misiuro- GDAŃSK-MIKOŁÓW-SOPOT
(asystent reżysera i choreografa, taniec)
1996-2000 MOVING M3 Teather- BERLIN
1998-2000 TEATR BABCIA ZOSIA, przy Klubie Polskich Nieudaczników w BERLIN
1995- powołanie do życia autorskiego TEATRU PATRZ MI NA USTA, BERLIN-GDAŃSK,
1992-2012- współpraca z Sopocką Fundacją Integracji Nauki Kultury i Sztuki- SFINKS-( performance, akcje, happeningi, choreografia, taniec)
2004-2012- współpraca z artystką multimedialną Mariolą Brillowską
(choreografia, udział w spektaklach)
od 2003 czynne uprawianie sztuki performance, udział w wielu festiwalach w kraju i na świecie.

Opinie (45) 9 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Dno

    Podwójne dno... To gorsze nawet od niskich lotów telenoweli

    • 19 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Leon wymiata (3)

    Pamietam jak kiedyś w Sfinie chodził nago z porem w tyłku

    • 27 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      to byl tez performans

      mial pokazac dylemat transcendencji czlowieka ktory zamist piac sie do gory - uwstecznia się i cofa w rozwoju az do poziomu podstawowych warzyw. por wychodzacy z pupy pokazywal narodziny nowego rodzaju czlowieka-pora, ktory pochodzi z otchlani cywilizacyjnego smietnika i wzrasta jako zielono-brązowy pomnik nowych czasow

      • 47 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Dno

      • 2 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Chyba raczej wymiota?

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Dla niektorych - Polska to kraj nieograniczonych mozliwosci.

    • 6 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    "performans" (1)

    co za g*wniane słowo, nauczcie się pisać po polsku

    • 12 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      tyle, że tak się właśnie pisze po polsku - "performans"

      • 5 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Oczywista oczywistość

    Jak się nie ma talentu,to najlepsze są wygłupy.Infantylne nazwy wygłupów : instalacje,performans itd.
    Brakuje tutaj Kasi Kowalskiej z córką,wnuczki L.Millera i Rozenko-majdanów.

    • 13 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Pijaczyna na haju. (1)

    Durni ludzie myślą że to sztuka. Żenada.

    • 19 11

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Durni ludzie myślą że to sztuka

      zamiast szkalowac,okaz twa jedyna i sluszna droge!

      • 0 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Ludzkość się cofa o to w zastraszającym tempie (1)

    I kto na to patrzy.Szkoda czasu

    • 15 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Ludzkość się cofa o to w zastraszającym tempie

      wystarczy poczytac komenty!!!

      • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Sopocianka (2)

    Leon super człowiek utalentowany jest moc, znam co ponad 10lat brawo Leon pozdrawiam wszystkiego dobrego

    • 17 13

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Współczuję

      j/w

      • 6 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Jak wytrzeźwiejesz przepisz to co miałaś na myśli(?) jeszcze raz, ale tak żeby było wiadomo o co chodziło.

      znam co ponad10lat? Jeśli miało znaczyc to czego sie domyślam to nie ma się czym chwalić.

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Dobra rada

    Oj Leon,Leon.Co się komu podoba.A czy tak na próbę tylko,Leon mógłbyś się choć na trzy miesiące do porządnej pracy wziąć?

    • 12 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

    Weźcie się w garść (4)

    Weźcie się w garść i za porządną robotę - może np na start kasjer w dyskoncie, ochrona, taksówka - cokolwiek, ale niech to będzie ,,normalne"

    • 9 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

      Nie jesteś wyrocznią stanu skupienia (3)

      Normalność, opowiedz mi o tym.
      Kasjer w sklepie to nie jest nic normalnego tylko przeżytek do zastąpienia przez maszyny.
      Taksówki to już też powolna śmierć, w miastach będą jednolite elektryczne pojazdy w jednym kolorze. Do tego przejazdy współdzielone na pohybel naciągaczom w śmierdzących autach.

      • 3 2

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

        (1)

        Wiedziałem, że zaraz posypią się komentarze - a co to normalność, jak to wygląda według Ciebie itp. Już spieszę z odpowiedzią - fryzjer, barman, księgowy, hydraulik, analityk finansowy, sprzedawca, przedstawiciel handlowy, sprzedawca ubezpieczeń, kelner, ślusarz, kucharz - i mógłbym tak bez końca... To są m.in. pojęcia ,,normalna praca". Miłego dnia !

        • 2 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

          Uzupełnienie

          Do normalnej pracy można jeszcze zaliczyć zawody : osoba uprawiająca lekkie obyczaje, menadżer osoby uprawiającej lekkie obyczaje,bezpośredni egzekutor należności lub ostrzeżeń przed ich nieuiszczeniem.

          • 2 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Leon Dziemaszkiewicz w momencie przejściowym. O performansie 'Atman'

        Wyluzuj i wracaj czytać Lema

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Jak powstała Opera Leśna według sopockiej legendy?