• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Aida (7 opinii)

opera / operetka
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
23 kwietnia 2022
7.3
21 ocen
Aida
Giuseppe Verdi


W Operze Bałtyckiej w Gdańsku trwają próby do Aidy w reżyserii Anny Wieczur, kierownictwo muzyczne - George Tchichinadze. W jednej z głównych partii wystąpi Małgorzata Walewska. Premiera odbędzie się 23 kwietnia.

Jedna z najwspanialszych oper w dorobku Verdiego będzie jednym z najbardziej widowiskowych inscenizacji przygotowanych w ostatnich latach na tej scenie. Spektakl reżyseruje Anna Wieczur (w Opera Bałtyckiej przygotowywała już Kandyda Leonarda Bernsteina w 2018), za stronę muzyczną odpowiada George Tchichinadze, scenografię przygotowuje Damian Styrna, kostiumy - Anna Chadaj.

Akcja opery nawiązuje do miejsca swojego pierwszego wystawienia, choć sięga do czasów starożytnych. Osią jej wydarzeń jest miłość, niemożliwa do spełnienia, pomiędzy tytułową etiopską niewolnicą a egipskim dowódcą Radamesem. To wzruszająca historia ukazująca konflikt pomiędzy uczuciem a powinnością, który niestety okazuje się nierozwiązywalnym.

Produkcja Opery Bałtyckiej to również wspaniali soliści. W jednej z głównych partii wystąpi Małgorzata Walewska, mezzosopranistka z imponującym dorobkiem artystycznym i wieloma sukcesami na międzynarodowej scenie operowej (m.in. Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Royal Opera House w Londynie).

Realizatorzy:
George Tchichinadze - kierownictwo muzyczne
Anna Wieczur - reżyseria
Damian Styrna - scenografia
Eliasz Styrna - projekcje multimedialne
Anna Chadaj - kostiumy
Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski - choreografia
Agnieszka Długołęcka - przygotowanie chóru

OBSADA:
Faraon - Rafał Pawnuk / Piotr Nowacki
Amneris - Małgorzata Walewska / Anna Bernacka / Karolina Sikora
Aida - Jolanta Wagner / Soojin Moon-Sebastian
Radames - Jacek Laszczkowski / Tomasz Kuk
Ramfis - Rafał Pawnuk / Piotr Nowacki
Amonasro - Leszek Skrla / Mariusz Godlewski
Kapłanka - Karolina Sołomin
Posłaniec - Krzysztof Brzozowski / Wojciech Winnicki

Orkiestra, Chór i Balet Opery Bałtyckiej, dyrygent: George Tchichinadze

Spektakl premierowy będzie można również obejrzeć online jako live streaming.


Opinie (7)

  • Byłam

    Aida to najpiękniejszy spektakl jaki oglądałam w Operze.
    Wspaniała scenografia, cudowne stroje.
    Przecudowna muzyka i przeprze cudowny śpiew.
    Muzycy tym razem niewidoczni na 6
    Maestro dziękuję za przygotowanie całości.
    Cała obsada napracowała się w tak długim i pięknym widowisku

    • 1 0

  • Aida w Operze Bałtyckiej 24 kwietnia 2022 r. (1) (opinia sprzed 1 roku)

    Spektakl był ciekawy, kolorowy, ale zabrakło pięknego śpiewu z dobrym aktorstwem, arie i duety z Aidy to muzyczne perełki, ale niestety tu tak nie brzmiały, były bezbarwne, bez verdiowskiego charakteru, bez pięknych kulminacji, nieciekawe muzycznie i interpretacyjnie z braku dobrego śpiewu i generalnie słabo było słychać tekst i słychać było szum spowodowany dużym nagłośnieniem. Orkiestra z dyrygentem tworzyli dość zgrany zespół - choć czasem zdarzyło się, że coś huknęło w orkiestrze a potem było za cicho (pewnie przez nagłośnienie), ale dyrygent uratował muzycznie inne fragmenty opery i chóry brzmiały pięknie, super, gratulacje! Super kostiumy, scenografia i balet, gratulacje dla realizatorów. Amneris była niezła, Amonasro też, Króla i Kapłana nie było słychać była tylko wibracja, Radames śpiewał zduszonym głosem i Aida też, czasem też coś wykrzyczała wibrując a później miała stłamszony głos i nie wiadomo, o czym śpiewała. Szkoda, że obsada nie była w stanie sprostać Verdiemu, bo Aida to naprawdę super muzyka, wyrafinowana i aż chce się słuchać tych pięknych arii...ale dobrze zaśpiewanych. Opera Bałtycka należała kiedyś do najlepszych w Polsce, spektakle były tu na światowym poziomie, śpiewacy śpiewali pięknymi, otwartymi głosami bez nagłośnienia, muzyka brzmiała cudownie - ale to było kilkadziesiąt lat temu! Może wysoki poziom realizacji i dobry śpiew kiedyś tu wróci, trzeba mieć nadzieję... .

    • 1 2

    • Wspaniale glosy

      Jeśli tak to ktoś odbiera to chyba powinien zmienić swoje upodobania na koncert rapu.

      • 0 1

  • Dla mnie Aida to najwspanialsza opera ze wszystkich jakie Giuseppe Verdi stworzyl. (1) (opinia sprzed 1 roku)

    Po niej ida w takiej kolejnosci Otello, Rigoletto, Traviata, Bal Maskowy, Don Carlos, Il Trovatore, Makbet, Ernani. Bardzo trudny repertuar dla wykonawcow.

    • 3 3

    • (opinia sprzed 1 roku)

      Mmmmm. Co za znafca.

      • 0 4

  • Aida 24 kwietnia 2022 (opinia sprzed 1 roku)

    Kochanie,
    Fantastyczny spektakl, bo scenografia genialnie nowoczesna i przemawiająca do wyobraźni,genialna orkiestra i jej dyrygent, cudowne głosy śpiewaczek i śpiewaków. Wykonanie arii bezapelacyjnie genialne a balet i chór jak zawsze perfekcyjne. Nie dziwcie się więc, że skanowałem brawo, brawo, brawo. kto nie był niech natychmiast się wybierze. To wykonanie będzie hitem w Europie w tym i następnych sezonach artystycznych.

    • 1 1

  • (opinia sprzed 1 roku)

    Super! Nie mogę się doczekać

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery