• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Patronat

Aida (5 opinii)

opera / operetka
Bilety
Kup bilet 85
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
23 kwietnia 2022
6.7
11 ocen
  • Bilety
    Cena normalna: 85-125 zł
    Kup bilet
    wrz 16
    Piątek, 16 września
    godz. 19:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Bilety
    Cena normalna: 85-125 zł
    Kup bilet
    wrz 17
    Sobota, 17 września
    godz. 18:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Bilety
    Cena normalna: 85-125 zł
    Kup bilet
    wrz 18
    Niedziela, 18 września
    godz. 17:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15

Informacja o biletach

Bilety: 85; 95; 105; 115; 125 zł
Aida
Giuseppe Verdi


W Operze Bałtyckiej w Gdańsku trwają próby do Aidy w reżyserii Anny Wieczur, kierownictwo muzyczne - George Tchichinadze. W jednej z głównych partii wystąpi Małgorzata Walewska. Premiera odbędzie się 23 kwietnia.

Jedna z najwspanialszych oper w dorobku Verdiego będzie jednym z najbardziej widowiskowych inscenizacji przygotowanych w ostatnich latach na tej scenie. Spektakl reżyseruje Anna Wieczur (w Opera Bałtyckiej przygotowywała już Kandyda Leonarda Bernsteina w 2018), za stronę muzyczną odpowiada George Tchichinadze, scenografię przygotowuje Damian Styrna, kostiumy - Anna Chadaj.

Akcja opery nawiązuje do miejsca swojego pierwszego wystawienia, choć sięga do czasów starożytnych. Osią jej wydarzeń jest miłość, niemożliwa do spełnienia, pomiędzy tytułową etiopską niewolnicą a egipskim dowódcą Radamesem. To wzruszająca historia ukazująca konflikt pomiędzy uczuciem a powinnością, który niestety okazuje się nierozwiązywalnym.

Produkcja Opery Bałtyckiej to również wspaniali soliści. W jednej z głównych partii wystąpi Małgorzata Walewska, mezzosopranistka z imponującym dorobkiem artystycznym i wieloma sukcesami na międzynarodowej scenie operowej (m.in. Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Royal Opera House w Londynie).

Realizatorzy:
George Tchichinadze - kierownictwo muzyczne
Anna Wieczur - reżyseria
Damian Styrna - scenografia
Eliasz Styrna - projekcje multimedialne
Anna Chadaj - kostiumy
Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski - choreografia
Agnieszka Długołęcka - przygotowanie chóru

OBSADA:
Faraon - Rafał Pawnuk / Piotr Nowacki
Amneris - Małgorzata Walewska / Anna Bernacka / Karolina Sikora
Aida - Jolanta Wagner / Soojin Moon-Sebastian
Radames - Jacek Laszczkowski / Tomasz Kuk
Ramfis - Rafał Pawnuk / Piotr Nowacki
Amonasro - Leszek Skrla / Mariusz Godlewski
Kapłanka - Karolina Sołomin
Posłaniec - Krzysztof Brzozowski / Wojciech Winnicki

Orkiestra, Chór i Balet Opery Bałtyckiej, dyrygent: George Tchichinadze

Spektakl premierowy będzie można również obejrzeć online jako live streaming.


Recenzja Trojmiasto.pl

Monumentalna i imponująca, ale za długa "Aida" w Operze Bałtyckiej Monumentalna i imponująca, ale za długa "Aida" w Operze Bałtyckiej

Monumentalna i imponująca, ale za długa "Aida" w Operze Bałtyckiej (49 opinii)

Tragiczna, platoniczna i niespełniona miłość, żądza zemsty, konieczność fatalnego wyboru między...

24 kwietnia 2022

Opinie (5)

  • Aida w Operze Bałtyckiej 24 kwietnia 2022 r.

    Spektakl był ciekawy, kolorowy, ale zabrakło pięknego śpiewu z dobrym aktorstwem, arie i duety z Aidy to muzyczne perełki, ale niestety tu tak nie brzmiały, były bezbarwne, bez verdiowskiego charakteru, bez pięknych kulminacji, nieciekawe muzycznie i interpretacyjnie z braku dobrego śpiewu i generalnie słabo było słychać tekst i słychać było szum spowodowany dużym nagłośnieniem. Orkiestra z dyrygentem tworzyli dość zgrany zespół - choć czasem zdarzyło się, że coś huknęło w orkiestrze a potem było za cicho (pewnie przez nagłośnienie), ale dyrygent uratował muzycznie inne fragmenty opery i chóry brzmiały pięknie, super, gratulacje! Super kostiumy, scenografia i balet, gratulacje dla realizatorów. Amneris była niezła, Amonasro też, Króla i Kapłana nie było słychać była tylko wibracja, Radames śpiewał zduszonym głosem i Aida też, czasem też coś wykrzyczała wibrując a później miała stłamszony głos i nie wiadomo, o czym śpiewała. Szkoda, że obsada nie była w stanie sprostać Verdiemu, bo Aida to naprawdę super muzyka, wyrafinowana i aż chce się słuchać tych pięknych arii...ale dobrze zaśpiewanych. Opera Bałtycka należała kiedyś do najlepszych w Polsce, spektakle były tu na światowym poziomie, śpiewacy śpiewali pięknymi, otwartymi głosami bez nagłośnienia, muzyka brzmiała cudownie - ale to było kilkadziesiąt lat temu! Może wysoki poziom realizacji i dobry śpiew kiedyś tu wróci, trzeba mieć nadzieję... .

    • 1 1

  • Dla mnie Aida to najwspanialsza opera ze wszystkich jakie Giuseppe Verdi stworzyl. (1)

    Po niej ida w takiej kolejnosci Otello, Rigoletto, Traviata, Bal Maskowy, Don Carlos, Il Trovatore, Makbet, Ernani. Bardzo trudny repertuar dla wykonawcow.

    • 3 3

    • Mmmmm. Co za znafca.

      • 0 1

  • Aida 24 kwietnia 2022

    Kochanie,
    Fantastyczny spektakl, bo scenografia genialnie nowoczesna i przemawiająca do wyobraźni,genialna orkiestra i jej dyrygent, cudowne głosy śpiewaczek i śpiewaków. Wykonanie arii bezapelacyjnie genialne a balet i chór jak zawsze perfekcyjne. Nie dziwcie się więc, że skanowałem brawo, brawo, brawo. kto nie był niech natychmiast się wybierze. To wykonanie będzie hitem w Europie w tym i następnych sezonach artystycznych.

    • 0 1

  • Super! Nie mogę się doczekać

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery