Impreza już się odbyła
PATRONAT

Actus Humanus - festiwal muzyki dawnej (17 opinii)

Z wielką przyjemnością zapraszam Państwa na pierwszą odsłonę Festiwalu Actus Humanus. Jego nadrzędną ideą jest prezentacja najwybitniejszych dzieł muzyki dawnej, korespondujących z okresem Bożego Narodzenia, w interpretacji czołowych reprezentantów wykonawstwa historycznego z całego świata.

Relacja z imprezy

Dzięki starannie wyselekcjonowanemu repertuarowi, jak również obecności na Festiwalu niekwestionowanych autorytetów muzyki dawnej, Gdańsk stanie się jednym z centralnych miejsc na mapie wydarzeń kulturalnych dedykowanych muzyce dawnych wieków. Actus Humanus już od pierwszych edycji ma bowiem ambicje dołączyć do grona najważniejszych europejskich festiwali poświęconych muzyce renesansu i baroku.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Już podczas uroczystego koncertu inauguracyjnego, w Kościele św. Mikołaja, zabrzmi jedno z najpiękniejszych, a jednocześnie niesłusznie zapomnianych arcydzieł włoskiego baroku - "Cinque Profeti - Cantata per la Notte di Natale" Alessandra Scarlattiego, w wykonaniu fenomenalnej włoskiej formacji La Venexiana pod dyrekcją Claudia Caviny. Dzień później, w Kościele św. Brygidy, wystąpi - z unikalnym repertuarem bożonarodzeniowym doby średniowiecza "In Festa Nativitatis" - Patrizia Bovi i Ensemble Micrologus z gościnnym udziałem jednego z najoryginalniejszych głosów męskich - Pina de Vittoria. Punktem centralnym festiwalu będzie francuska muzyka renesansowa - program "Noël Renaissance - 'O' de l'avent" zaprezentuje w Kościele św. Jakuba Ensemble Clément Janequin pod dyrekcją Dominique'a Visse. Sobotni wieczór w Dworze Artusa wypełni muzyka Jana Sebastiana Bacha (m.in. "Wariacje Goldbergowskie") i Domenica Scarlattiego. Zaproszenie do Gdańska przyjął legendarny francuski klawesynista Pierre Hantaï. Koncert finałowy, również w Dworze Artusa, należeć będzie do włoskich mistrzów baroku. Zespół Modo Antiquo pod batutą zjawiskowego Federica Marii Sardellego wraz z Magnusem Stavelandem zaprezentuje wirtuozowskie interpretacje koncertów i najpiękniejszych arii z oper Antonia Vivaldiego.

Festiwal Actus Humanus rozpoczyna swą historię. Podczas kolejnych edycji będzie rozbudowywał swój program i umacniał swą pozycję, odważnie eksplorując nowe zjawiska na scenie światowej muzyki dawnej. Swój udział w przyszłorocznej odsłonie potwierdziły już tak znakomite formacje jak m.in. Le Poème Harmonique z Vincentem Dumestre'em, Orfeo 55 z Nathalie Stutzmann, Akademia z Françoise Lasserre'em oraz Mala Punica z Pedrem Memelsdorffem. Będziecie mieć Państwo niepowtarzalną okazję uczestniczenia w rodzącym się na Waszych oczach nowym, ważnym zjawisku kulturalnym w Gdańsku. Mamy nadzieję, że razem z nami będziecie częścią jego pięknej historii.

PROGRAM

14 grudnia - środa, godz. 21:00
Kościół św. Mikołaja, ul. Świętojańska 72

La Venexiana

Alessandro Scarlatti: Concerto grosso nr 3 F-dur
Alessandro Scarlatti: Cinque Profeti (Cantata per la Notte di Natale, 1708)

Ezechiele: Roberta Mameli - sopran / soprano
Daniele: Francesca Lombardi - sopran / soprano
Geremia: Andrea Arrivabene - kontratenor / contratenor
Isaia: Luca Dordolo - tenor
Abramo: Salvo Vitale - bas / bass
Claudio Cavina - dyrygent / conductor


15 grudnia - czwartek, godz. 20:00
Kościół św. Brygidy, ul. Profesorska 17

Ensemble Micrologus

Patrizia Bovi - śpiew, harfa, trąba średniowieczna / vocal, harp, medieval trumpet
Pino De Vittorio - śpiew, instrument perkusyjne / vocal, percussion

16 grudnia - piątek, godz. 20:00
Kościół św. Jakuba ul. Łagiewniki 63

Ensemble Clément Janequin

Noël Renaissance - 'O' de l'avent
Dominique Visse - śpiew, dyrygent / vocal, conductor

17 grudnia - sobota, godz. 20:00
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43/44

Pierre Hantaï

Johann Sebastian Bach: Goldberg Variations BWV 988
Pierre Hantaï - klawesyn / harpsichord

18 grudnia - niedziela, godz. 20:00
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43/44

Modo Antiquo

Antonio Vivaldi: Arie e concerti I
Magnus Staveland - tenor
Federico Maria Sardelli - dyrygent / conductor



Organizatorem projektu jest krakowska agencja event-factory współtworzona przez Sebastiana Godulę i Konrada Koper, którzy w latach 2003-2007 kierowali produkcjami Krakowskiego Biura Festiwalowego. Agencja ma w dorobku jedne z największych imprez masowych w Polsce. Była, wspólnie z Filipem Berkowiczem, inicjatorem i współautorem sukcesu takich marek festiwalowych, jak Sacrum Profanum czy Misteria Paschalia. Od roku 2007 event-factory jest producentem Festiwalu Muzyki Polskiej, a od roku 2010 Festiwalu Muzyki Tradycyjnej Rozstaje. Twórcy event-factory w 2005 byli odpowiedzialni za realizację widowiska "Zapis", które zainaugurowało 25-lecie Solidarności. Na 30-lecie Solidarności wyprodukowali musical "21", w ramach imprezy 2xStrajk i na zlecenie Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku. W roku 2011, poza Festiwalem Actus Humanus, event-factory wzięła udział w organizacji Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu, w ramach Polskiej Prezydencji w UE. Była producentem wykonawczym koncertów Penderecki, Aphex Twin & Jonny Greenwood.

www.event-factory.com.pl

Przeczytaj także

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    55 zł
  • Przedsprzedaż
    40 zł
Bilety w przedsprzedaży już od 18 listopada 2011 za pośrednictwem ticketpro.pl w cenie:

Bilet normalny - 40 PLN
Bilet premium - 90 PLN
karnet (tylko w przedsprzedaży) - 160 PLN
karnet premium (tylko w przedsprzedaży) - 360 PLN

http://www.ticketpro.pl/jnp/gdzie-kupic-bilety/pomorskie/index.html

Istnieje również możliwość nabycia biletów w miejscu koncertu na godzinę przed rozpoczęciem
zgodnie z cennikiem:

Bilet normalny - 55 PLN
Bilet premium - 110 PLN

Aktualna edycja

Opinie (17) 2 zablokowane

  • clasics

    Wysłuchałem wszystkich koncertów, zarówno w kosciołach Gdańska jak i w Dworze Artusa.Najbardziej przemawiała do mnie muzyka wieków średnich i śpiew w Bazylice św. Brygidy.Najwspanialsza akustyka, sceneria średniowiecznego klasztoru z ceglaną wewnętrzną elewacją, delikatnie podświetlone sklepienia a przede wszystkim bajeczny repertuar - oferowały moc przeżyć estetycznych.Gratuluję organizatorom inwencji, wyczucia oraz samozaparcia w realizacji cudownego muzycznego przedsięwzięcia...

    • 1 1

  • Impreza ważna i ciekawa, cena biletów rozwalajaca sens istoty tych koncertów... (2)

    ...muzyki dawnej korespondujacej z okresem Bozego Narodzenia.Gruboskórność i brak wyczucia.

    • 2 2

    • (1)

      Czy istotą koncertów muzyki dawnej jest to że jest ona za darmo? chyba chodzi o coś innego .

      • 0 0

      • Chodzi o możliwość kupna biletów także przez studenta ,emeryta , czy innego gorzej sytuowanego miłośnika muzyki dawnej.A o koncercie za darmo nikt nie wspomniał ,fantazjujesz.

        • 0 0

  • Cena biletów ustalona bardzo mądrze

    Majętni ,których stać na bilet za każdą cenę- do kościoła na koncert. A my ,zwykli zjadacze chleba przed kościół.Niech każdy zna swoje miejsce w Gdańsku ,rządzonego przez Wielmoznego Pana Budynia.......

    • 2 2

  • Roberta Mameli wbiła mnie w ziemię - genialna, genialna, genialna!!!

    • 3 0

  • jedna mala uwaga

    Pani, która wręcza kwiatki powinna zdjac z siebie na chwile kurtko-koldre. Artysci marzna przez 90minut, to mozna się poswiecic na 2 minutki. :) To głupio wygląda.
    Poza tym - tak trzymac!

    • 5 0

  • 32zl

    spodziewalam sie, ze bedzie duzo drozej. Kupilam karnet, czyli 1 koncert to koszt 32 zl. Drogo? Uslyszec boska Roberte Mameli na zywo za 32 zlote...czy to na pewno drogo?

    • 5 2

  • Już po pierwszym koncercie

    Było bardzo fajnie, ceny widocznie nie aż tak awangardowe, bo był prawie komplet. Zobaczcie sobie ile kosztowały bilety na Misteria Paschalia, od 80 zł wzwyż, a wszędzie mieli full. Więc obawiam sie, że tegoroczne ceny są mocno promocyjne. Choć we wrześniu blet na genialną Capille Flamenca w Gdyni kosztował tylo 5 zł, pewnie miasto wiecej dołożyło.

    • 3 4

  • milczenie

    w adwent milczenie obowiazuje ksiedza w eremach i w kosciele

    • 0 3

  • Kosciol nie filharmonia..

    Ceny biletow sa AWANGARDOWE !! Przesada i szkoda ! Takie koncerty swiateczne sa swietne, ale ceny... Absurdalne .
    Koncerty w kosciele sa nastrojowe , ale akustyka gorsza, miejsca niewygodne i czesto zimno.
    Kto wymysla te ceny...A Prezydent w radiu zaprasza.. Niech lepiej sponsoruje..

    • 10 0

  • też uważam, że bilety są za drogie.

    Gdyby kosztowały nie więcej niż 25 zł, to można 1 - 2 koncertów z pertnerem/ką wysłuchać

    • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Hanna Raniszewska występuje pod pseudonimem: