Wernisaż 18 marca 2010 roku godz. 19.00.
Wystawa potrwa do 19 kwietnia 2010 roku.
Lee Van Dovsky (znany także jako Kordian Lewandowski) w 2008 roku obronił swój dyplom w pracowni prof. Witosława Czerwonki na Wydziale Rzeźby gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.
W swojej twórczości/działaniu swobodnie używa wiele środków i technik takich jak rzeźba, rysunek, malarstwo, performance, fotografia czy film. Jak na człowieka "dopiero po studiach" to niecodzienna wyliczanka. Co więcej wszystko co dotąd zrobił od strony warsztatu jest niezwykle precyzyjne, prawie doskonałe.
Kordian Lewandowski jest bardzo rzadkim i intrygującym zjawiskiem dla młodej, polskiej sztuki. Sposób w jaki pracuje jest bardzo szerokim i ciekawym połączeniem wielu tradycji, które pozornie się wykluczają. Z jednej strony bardzo klasycznie technologiczny pietyzm w realizacji prac a z drugiej bezkompromisowość i ostrość myślenia charakterystyczna dla współczesności.
Na wystawie zaprezentowane będą trzy prace. Rzeźba, która stanowiła część pracy dyplomowej oraz dwa projekty rysunkowe. Wszystkie te pracę łączą w sobie przemieszanie formalno-znaczeniowe wynikające z swobodnego przenoszenia tego co digitalne w świat materii i odwrotnie.
Rzeźba "Game Over" przedstawiająca konającego Maria w objęciach księżniczki Peach- postaci ze słynnej serii gier komputerowych upozowanych na pietę Michała Anioła. Hipperrealistyczny "Autoportret" rysunek będący autoportretem autora wykonany za pomocą tabletu graficznego w programie Photoshop oraz cykl rysunków "Nimfetki" wykonanych kredkami i ołówkiem a będącymi doświadczeniem symulakrum.
kurator Galerii Żak: Tomek Zerek
www.klubzak.com.pl
www.wielkiartysta.pl - strona autorska artysty
Autor o sobie:
Lee Van Dovsky aka Kordian Lewandowski
Urodzony 14 sierpnia 1983 r. w Gdańsku.
Studia ASP w Gdańsku na Wydziale Rzeźby (specjalność Intermedia)
Dyplom w 2008 roku w pracowni prof. Witosława Czerwonki.
Od 2010 roku bezrobotny, próbuje nadążyć za konkwistadorską technicyzacją
precesji symulakrów, przed którą do tej pory chronił go skamieniały kokon dydaktyki
akademickiej, kredki ołówkowe oraz ośmiobitowe, side-scrollowane gry platformowe.