Wiadomości

stat

Wybrano plakat Festiwalu FETA 2017

Rozstrzygnięto konkurs na plakat XXI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, który w dniach 13-16 lipca ponownie gościć będzie na terenie Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta w Gdańsku. Wcześniej, już 24 marca, zainaugurowana zostanie wystawa pokonkursowa, którą oglądać można w klubie Plama GAK do 28 kwietnia. Znajdą się na niej 24 plakaty, w tym zwycięska praca.



Tak wygląda plakat Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA 2017.
Tak wygląda plakat Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA 2017. mat. prasowe
Czy podoba ci się plakat Festiwalu FETA 2017?

tak, jest ciekawy i przyciąga uwagę

74%

nie, grający na flecie atleta na monocyklu jako symbol FETY mnie nie przekonuje

26%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 163
W piątek 10 marca, jury w składzie: Tomasz Bogusławski, Krzysztof Dydo, Elwira Twardowska, Anna Zbierska i Joanna Górska w klubie Plama Gdańskiego Archipelagu Kultury (biurze organizacyjnym festiwalu) spośród ponad 200 prac wyłoniło plakat promujący XXI Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA.

- Plakat to ważny element całego wydarzenia, jakim jest festiwal FETA. Nadaje mu charakter, odróżnia go od innych działań kulturalnych realizowanych w mieście. Zawsze jest inny i zawsze nas zaskakuje. Praca ta ma być do pewnego stopnia tworem osobnym, choć w wielu miejscach stycznym z naszym festiwalem. Plakat musi być spójny z ideą Fety, ale już nie szukamy bezpośredniego opakowania dla naszej imprezy. Nie zapominajmy, że organizujemy konkurs również po to, by promować twórców plakatów, dlatego organizujemy wystawy pokonkursowe najciekawszych prac - mówi Szymon Wróblewski, dyrektor festiwalu FETA, kierownik klubu "Plama" Gdański Archipelag Kultury.
Na konkurs wpłynęły 204 projekty, zarówno z Polski, jak i zza granicy. Komisja odrzuciła 5 zgłoszeń niezgodnych z regulaminem. Po wstępnej selekcji do drugiego etapu wybrano 46 projektów. W trzecim etapie jury pozostawiło już tylko 24 plakaty. Spośród 9 finałowych prac większością głosów zwyciężył projekt autorstwa Agaty Stachowiak z Poznania.

Jurorzy docenili kompozycję, typografię oraz zabawną grafikę, która podkreśla nieco szalony i nieokiełznany charakter FETY. Nie bez znaczenia było także kryterium elastyczności projektu, który będzie stanowił punkt wyjścia do opracowania materiałów promocyjnych i reklamowych festiwalu, takich jak koszulki, czy torby.

Wybór plakatu FETY co roku wzbudza spore emocje wśród wielbicieli teatru ulicznego i plenerowego. Bez względu na to, czy zwycięski projekt ściąga na siebie pochwały, czy falę krytyki, jednego nie można mu odmówić - widoczności w przestrzeni miasta. Twórcy spektaklu zazwyczaj wybierają poszczególne elementy plakatu, które traktują jako identyfikację wizualną festiwalu.

Impreza odbędzie się na terenie Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta w dniach 13-16 lipca. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 14)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.