• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłumy na popołudniowych pokazach. Podsumowanie Festiwalu "Dwa Teatry"

Łukasz Rudziński
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Festiwal Teatru Telewizji i Teatru Polskiego Radia "Dwa Teatry" przez weekend ożywił Sopot. Przyjechali najbardziej znani polscy aktorzy występujący w produkcjach Teatru Polskiego Radia oraz Teatru Telewizji. Sale sopockiego Multikina, gdzie odbywały się konkursowe prezentacje, wypełniały się widzami, podobnie jak Państwowa Galeria Sztuki - miejsce spotkań z gwiazdami polskiego aktorstwa. Do wysokiego poziomu festiwalu nie dostosowała się jedynie pogoda podczas pierwszego dnia festiwalu.



Grand Prix konkursu Teatru TV otrzymał spektakl "Skutki uboczne" w reż. Leszka Dawida. Na zdjęciu Krzysztof Stroiński w roli głównego bohatera, fotografa Jerzego. Grand Prix konkursu Teatru TV otrzymał spektakl "Skutki uboczne" w reż. Leszka Dawida. Na zdjęciu Krzysztof Stroiński w roli głównego bohatera, fotografa Jerzego.
Nagrodę dla najlepszego aktora w spektaklu telewizyjnym otrzymał Jan Frycz za rolę Iwana Nikołajewicza Zachedryńskiego w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i reżyserii telewizyjnej Jana Englerta. Nagrodę dla najlepszego aktora w spektaklu telewizyjnym otrzymał Jan Frycz za rolę Iwana Nikołajewicza Zachedryńskiego w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i reżyserii telewizyjnej Jana Englerta.
Anna Seniuk wybrana została najlepszą aktorką spektaklu telewizyjnego za role: Lewiwy w spektaklu "Udręka życia" w reż. Jana Englerta, Matriony Wasiljewny Czelcowej w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i telewizyjnej Jana Englerta oraz za rolę Alicji w spektaklu "Brancz" w reżyserii Juliusza Machulskiego. Anna Seniuk wybrana została najlepszą aktorką spektaklu telewizyjnego za role: Lewiwy w spektaklu "Udręka życia" w reż. Jana Englerta, Matriony Wasiljewny Czelcowej w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i telewizyjnej Jana Englerta oraz za rolę Alicji w spektaklu "Brancz" w reżyserii Juliusza Machulskiego.
Nagrodę Grand Prix dla najlepszego słuchowiska radiowego przyznano przedstawieniu "Królowa i Szekspir" w reż. Janusza Kukuły. Na zdjęciu autor adaptacji Krzysztof Sielicki (po lewej), reżyser Janusz Kukuła (przy mikrofonie), aktorka Maria Pakulnis (kreująca główną postać Elżbiety I, królowej Anglii, druga od prawej) oraz przewodnicząca jury - Danuta Stenka (po prawej). Nagrodę Grand Prix dla najlepszego słuchowiska radiowego przyznano przedstawieniu "Królowa i Szekspir" w reż. Janusza Kukuły. Na zdjęciu autor adaptacji Krzysztof Sielicki (po lewej), reżyser Janusz Kukuła (przy mikrofonie), aktorka Maria Pakulnis (kreująca główną postać Elżbiety I, królowej Anglii, druga od prawej) oraz przewodnicząca jury - Danuta Stenka (po prawej).
W bogatym programie festiwalu zawsze uwagę publiczności skupiają spotkania z gwiazdami polskiego aktorstwa. W tym roku można było spotkać się m.in. z Marianem Opanią (na zdjęciu). W bogatym programie festiwalu zawsze uwagę publiczności skupiają spotkania z gwiazdami polskiego aktorstwa. W tym roku można było spotkać się m.in. z Marianem Opanią (na zdjęciu).
By wejść na bezpłatne pokazy konkursowe trzeba było poczekać w kolejce, której "ogonek" podczas najbardziej obleganego przedpremierowego pokazu spektaklu "Brancz" zaczynał się już przy schodach Multikina. By wejść na bezpłatne pokazy konkursowe trzeba było poczekać w kolejce, której "ogonek" podczas najbardziej obleganego przedpremierowego pokazu spektaklu "Brancz" zaczynał się już przy schodach Multikina.

Jak często oglądasz spektakle Teatru TV?

Ten odbywający się już po raz czternasty w Sopocie festiwal to podsumowanie mijającego roku dwóch największych polskich teatrów - teatru "wyobraźni" czyli słuchowisk Polskiego Radia i Teatru TV, który obecnie, ze względów finansowych, w dużej mierze oparty jest na rejestracjach gotowych spektakli teatralnych.

Teatr Polskiego Radia jest fenomenem - w ciągu roku powstało ok. 120 słuchowisk, z których publiczność zgromadzona w Sopocie mogła posłuchać aż 21. W przypadku Teatru TV statystyka nie jest tak imponująca - zrealizowano cztery produkcje Teatru Telewizji ("Pamiętnik pani Hanki" w reż. Borysa Langosza, "Dawne grzechy" w reż. Krzysztofa Langa, "Brancz" w reż. Juliusza Machulskiego oraz "Skutki uboczne" w reż. Leszka Dawida). Do tego spektakl teatralny Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy "Orkiestra" w reż. Jacka Głomba przeniesiono w plenery Lubina (nagrywany był m.in. w szybach kopalni w Lubinie, ponad 600 metrów pod ziemią).

Pozostałe sześć prezentowanych w konkursie spektakli to telewizyjne realizacje przedstawień scenicznych. Większość z nich to ważne spektakle ostatnich lat - obejrzeć można było "Wiśniowy sad" Teatru Nowego w Poznaniu w reż. Izabelli Cywińskiej, "Korzeniec" Teatru Zagłębia w Sosnowcu w reż. Remigiusza Brzyka, "Udrękę życia" Teatru Narodowego w Warszawie w reż. Jana Englerta, "Miłość na Krymie" Teatru Narodowego w Warszawie w reż. Jerzego Jarockiego, "Samotność pól bawełnianych" Teatru Nowego w Poznaniu w reż. Radosława Rychcika oraz "Piątą stronę świata" Teatru Śląskiego w Katowicach w reż. Roberta Talarczyka.

Nagrodę Grand Prix otrzymał spektakl "Skutki uboczne"
- ciekawa i udana produkcja Telewizji Polskiej. Spektakl na podstawie sztuki Petra Zelenki w reżyserii młodego reżysera Leszka Dawida porusza temat moralności i podwójnych standardów, jakimi kierujemy się w życiu, gdy sytuacja życiowa umożliwia nam skonfrontowanie ideałów z rzeczywistością. Jerzy, wybitny fotograf, autsajder, dostaje propozycje wzięcia udziału w świetnie płatnej kompanii reklamowej. Sytuacja osobista skłania go do nagięcia zasad i wzięcia udziału w projekcie, w którym okazuje się tylko pionkiem w grze. W artyście uwikłanym w nieprzejrzyste interesy koncernu farmaceutycznego i rozgrywki personalne budzi się dawny rewolucjonista...

- Werdykt wyraża tęsknotę za spektaklami powstającymi specjalnie dla Teatru Telewizji - powiedziała Maja Ostaszewska, przewodnicząca pięcioosobowego jury konkursu telewizyjnego (wraz z aktorką znaleźli się w nim: Krzysztof Babicki, Andrzej Bart, Zdzisław Pietrasik i Wojciech Todorow).

Przyznanie Grand Prix temu spektaklowi jest pewną niespodzianką, bowiem w kuluarach więcej szans na zwycięstwo dawano przedstawieniu "Brancz", najnowszej produkcji Juliusza Machulskiego i choć podobnej do kilku poprzednich jego spektakli telewizyjnych, to zdecydowanie lepszej niż one. Właśnie dzięki ogromnemu zainteresowaniu publiczności doszło do chwalebnego precedensu, który powinien stać się regułą na "Dwóch Teatrach" - spektakl, na który w niedzielę z uwagi na wielkie zainteresowanie publiczności nie udało się wpuścić wielu widzów, powtórzono w poniedziałek. W przypadku przedstawień prezentowanych w czasie największej oglądalności powinno to stać się regułą.

"Brancz" jest największym przegranym konkursu, bowiem oprócz nagrody aktorskiej dla Anny Seniuk (przyznanej głównie za inne przedstawienia) nie zyskał żadnego wyróżnienia (a choćby świetna rola Stanisławy Celińskiej jako Babci mogłaby być wyróżniona nagrodą aktorską). Sporym zaskoczeniem jest całkowite pominięcie w werdykcie innej, ciekawej produkcji - "Orkiestry" (tu brak nagrody za twórczą realizację telewizyjną spektaklu teatralnego jest kompletnie niewytłumaczalny). Wśród niespodzianek wskazać można wybór Jana Frycza jako najlepszego aktora za bardzo dobrą rolę w "Miłości na Krymie" zamiast Janusza Gajosa w genialnej kreacji Jony w spektaklu "Udręka życia" - spektaklu niezwykłe dotkliwego i celnie opisującego męski świat i męską potrzebę zmiany (dotychczasowego życia, partnerki), budowaną na chwiejnych, fałszywych fundamentach.

Najwięcej nagród przyznano bardzo dobremu, zanurzonemu w Czechowie przedstawieniu "Miłość na Krymie" Sławomira Mrożka w reż. Jerzego Jarockiego (obie nagrody aktorskie i nagroda honorowa im. Krzysztofa Zaleskiego za muzykę oraz za twórczość odrzucającą stereotypy), które w realizacji telewizyjnej Jana Englerta jest o godzinę krótsze. Wiele istotnych nagród nieoczekiwanie przypadło niezłemu (ale nic ponadto) przedstawieniu "Piąta strona świata" Kazimierza Kutza w reżyserii Roberta Talarczyka, ukazującego w pełen uroku sposób koloryt Śląska i jego mieszkańców - doceniono adaptację teatralną, twórczą realizację telewizyjną spektaklu teatralnego oraz reżyserię "Piątej strony świata". Wyróżniono także telewizyjną wersję spektaklu "Korzeniec" (zdjęcia i scenografia). Program telewizyjny uzupełniły w tym roku produkcje telewizyjne francusko-niemieckiej telewizji Arte (w poprzednich latach były to produkcje BBC oraz Rossija Kultura).

Grand Prix dla realizacji radiowej przypadło tradycyjnemu słuchowisku "Królowa i Szekspir" w reż. Janusza Kukuły (zgłoszone przez Pierwszy Program Polskiego Radia). W werdykcie wyróżniono reżysera, autora adaptacji - Krzysztofa Sielickiego oraz odtwórczynię tytułowej roli królowej Elżbiety I - Marię Pakulnis. "Królowa i Szekspir" jest opowieścią o ostatnich godzinach królowej Anglii, Elżbiety I, która zaprasza Szekspira, by opisał jej ostatnie chwile. Chce urządzić mały spektakl ze swoim udziałem w głównej roli, jednak Szekspir nie bardzo chce "grać" w teatrzyku królowej.

Nagrodę za reżyserię i za muzykę oryginalną przyznano twórcom "Mistrza Manole" (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia). Za pierwszoplanową rolę męską nagrodę otrzymał Adam Woronowicz - za przekonującego tytułowego bohatera słuchowiska "Andy" (słuchowisko zgłoszone przez Program 3 Polskiego Radia zyskało również nagrodę im. Janusza Hajduna za realizację akustyczną). Najlepszą aktorką została Anna Cieślak za tytułową rolę w "Salome" (zgłoszenie radiowej Dwójki).

Wielką Nagrodę Festiwalu "Dwa Teatry" za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej podczas gali otwarcia otrzymał Wojciech Pszoniak. Niestety ze względów zdrowotnych do Sopotu nie dotarła druga nagrodzona Teresa Budzisz-Krzyżanowska. Spotkania z gwiazdami festiwalu (Teresę Budzisz-Krzyżanowską zastąpił Łukasz Lewandowski) cieszyły się dużą popularnością, podobnie jak spektakle teatralne (ponownie okazało się, że dużo łatwiej jest obejrzeć przedstawienie w Teatrze Miejskim w Gdyni - "Oleannę" - niż pokazy sopockie - "Belfra" Wojciecha Pszoniaka i "Światło w nocy"). Tradycyjnie już tłoku nie było podczas telewizyjnych prezentacji przedpołudniowych oraz emisji słuchowisk. Jednak podczas popołudniowych projekcji trudno było znaleźć wolne miejsce w największej sali Multikina.

Największym atutem Festiwalu "Dwa Teatry" jest jego poziom - ten artystyczny, jak i frekwencyjny, bo impreza ma swoją wierną i liczną publiczność.

Nagrodzeni podczas XIV Festiwalu "Dwa Teatry - Sopot na gali w sopockim Sheratonie 16. czerwca:

NAJLEPSZE SŁUCHOWISKA

Grand Prix dla najlepszego słuchowiska - "Królowa i Szekspir" według dramatu Esther Vilar, w tym: za reżyserię - Januszowi Kukule; za adaptację - Krzysztofowi Sielickiemu; za rolę Królowej Elżbiety - Marii Pakulnis. Słuchowisko zostało zgłoszone przez Pierwszy Program Polskiego Radia. Grand Prix w wysokości 20 000 zł ufundował Prezes Zarządu Polskiego Radia S.A.

Nagrodę za reżyserię słuchowiska "Mistrz Manole" Dariuszowi Błaszczykowi (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 10 000 zł ufundował Marszałek Województwa Pomorskiego.

Nagrodę za scenariusz oryginalny
ex aequo dla: Marka Kochana za scenariusz do "Trzej panowie jadą autem" w reżyserii Adama Wojtyszki (zgłoszenie Programu 3 Polskiego Radia) oraz Sebastiana Majewskiego za scenariusz do "Nietoty" w reżyserii Jana Klaty (zgłoszenie Radia Kraków). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowała Grupa LOTOS.

Nagrodę za scenariusz będący adaptacją dla Jana Warenyci za scenariusz słuchowiska "Trylogia. Fuga alla polacca" według opowiadania Zbigniewa Wojnarowskiego (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował dziennik "Rzeczpospolita".

Nagrodę im. Janusza Hajduna za realizację akustyczną słuchowiska "Andy" w reżyserii Krzysztofa Czeczota dla Andrzeja Brzoski (zgłoszenie Programu 3 Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowało Radio Gdańsk S.A.

Nagrodę za muzykę oryginalną lub opracowanie muzyczne dla Jacka Hałasa za muzykę oryginalną w słuchowisku "Mistrz Manole" w reżyserii Dariusza Błaszczyka (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Sopotu.

Nagrodę aktorską za rolę kobiecą dla Anny Cieślak za tytułową rolę w słuchowisku "Salome" w reżyserii Dariusza Błaszczyka (zgłoszenie Programu 2 Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Gdańska.

Nagrodę aktorską za rolę męską dla Adama Woronowicza za tytułową rolę w słuchowisku "Andy" w reżyserii Krzysztofa Czeczota (zgłoszenie Programu 3 Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Gdyni.

Nagrodę aktorską za drugoplanową rolę kobiecą otrzymała Wiktoria Gorodeckaja za rolę Andżeliki w słuchowisku "Próba" w reżyserii Edwarda Wojtaszka (zgłoszenie Programu 2 Polskiego Radia). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowała Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.

Nagrodę aktorską za drugoplanową rolę męską dla Łukasza Lewandowskiego za rolę Akwizytora w słuchowisku "Abrakadabra" w reżyserii Waldemara Modestowicza (zgłoszenie Radiowej Jedynki). Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowała INPRO S.A.

Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności przyznano Waldemarowi Modestowiczowi, reżyserowi słuchowisk "Abrakadabra", "Lala", "Ryszard III. Gra o tron", "Upadek z trzepaka".

Honorową nagrodę zespołową dla Producenta słuchowisk otrzymała radiowa Dwójka za różnorodną ofertę programową.

Ponadto jury przyznało wyróżnienia w formie rekomendacji do powtórzenia na antenie ogólnopolskiej i antenach rozgłośni regionalnych następującym słuchowiskom:
"W środku słońca gromadzi się popiół" Artura Pałygi w reżyserii Pawła Łysaka (zgłoszenie Polskiego Radia Pomorza i Kujaw);
"Bowiem jak śmierć potężna jest pamięć" autorstwa i w reżyserii Mieczysława Abramowicza (zgłoszenie Radia Gdańsk S.A.);
"Casting, czyli Długa rozmowa o filmie, którego nikt nie będzie chciał oglądać" Andrzeja Mularczyka w reżyserii Janusza Kukuły (zgłoszenie Radiowej Jedynki);
"Beztlenowce" autorstwa i w reżyserii Ingmara Villqista (zgłoszenie Programu 3 Polskiego Radia).

NAJLEPSZE SPEKTAKLE TELEWIZYJNE

Grand Prix dla najlepszego spektaklu Teatru TV - "Skutkom ubocznym" Petra Zelenki w reżyserii Leszka Dawida. Werdykt wyraża tęsknotę za spektaklami powstającymi specjalnie dla Teatru Telewizji. Wśród nagrodzonych znaleźli się: Leszek Dawid za reżyserię; Anna Radwan za rolę Jany; Krzysztof Stroiński za rolę Jerzego; Adam Ferency za rolę Jana; Magdalena Czerwińska za rolę Ewy; Dawid Ogrodnik za rolę Hanki; Łukasz Gutt za zdjęcia; Katarzyna Sobańska i Marcel Sławiński za scenografię; Bartosz Straburzyński za muzykę. Nagrodę w wysokości 30 000 złotych ufundował Prezes Zarządu TVP S.A.

Nagrodę za reżyserię Robertowi Talarczykowi za oryginalne przeniesienie do telewizji spektaklu teatru żywego planu "Piąta strona świata". Nagrodę w wysokości 10 000 zł ufundował Marszałek Województwa Pomorskiego.

Nagrodę za oryginalny współczesny tekst dramatyczny lub adaptację teatralną dla Roberta Talarczyka za twórczą adaptację niezwykłej powieści Kazimierza Kutza "Piąta strona świata". Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowała Telewizja Polska S.A.

Nagrodę za zdjęcia dla Marcina Koszałki za sposób obrazowania wnoszący nową jakość do spektaklu "Korzeniec" w reżyserii Remigiusza Brzyka. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Bank Millenium S.A.

Nagrodę za scenografię
dla Remigiusza Brzyka za spektakl "Korzeniec". Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Gdyni.

Nagrodę im. Janusza Hajduna za muzykę oryginalną lub opracowanie muzyczne dla Stanisława Radwana za muzykę do spektakli: "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i telewizyjnej Jana Englerta oraz "Udręka życia" w reżyserii Jana Englerta. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowało Radio Gdańsk S.A.

Nagrodę za twórczą realizację telewizyjną spektaklu teatralnego
dla Leszka Ptaszyńskiego za spektakl "Piąta strona świata" w reżyserii Roberta Talarczyka. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundowała Grupa Lotos S.A.

Nagrodę za montaż dla Macieja Pawlińskiego za spektakl "Skutki uboczne" w reżyserii Leszka Dawida. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Gdańska.

Nagrodę aktorską za rolę kobiecą dla Anny Seniuk za role: Lewiwy w spektaklu "Udręka życia" w reż. Jana Englerta, Matriony Wasiljewny Czelcowej w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i telewizyjnej Jana Englerta oraz za rolę Alicji w spektaklu "Brancz" w reżyserii Juliusza Machulskiego. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował dziennik "Rzeczpospolita".

Nagrodę aktorską za rolę męską dla Jana Frycza za rolę Iwana Nikołajewicza Zachedryńskiego w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i reżyserii telewizyjnej Jana Englerta. Nagrodę w wysokości 5 000 zł ufundował Prezydent Miasta Sopotu.

Nagrodę honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności dla Jana Englerta za reżyserię telewizyjną spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii Jerzego Jarockiego.

Ponadto jury przyznało trzy wyróżnienia aktorskie:
Jolancie Fraszyńskiej za rolę Lily Karłownej Swietłowej w spektaklu "Miłość na Krymie" w reżyserii teatralnej Jerzego Jarockiego i reżyserii telewizyjnej Jana Englerta;
Dariuszowi Chojnackiemu za rolę Bohatera w spektaklu "Piąta strona świata" w reżyserii Roberta Talarczyka;
Edycie Ostojak za role: Ester Pławner, Żydówki i służącej Korzeńców w spektaklu "Korzeniec" w reżyserii teatralnej Remigiusza Brzyka i telewizyjnej Marcina Koszałki.

Zobacz także

Opinie (8) 3 zablokowane

  • Grand Prix dla słuchowiska wyreżyserowanego przez Dyrektora Artystycznego Festiwalu...?!!!

    Jaki regulamin pozwala na przyznanie Grand Prix dla słuchowiska wyreżyserowanego przez Dyrektora Artystycznego Festiwalu i jednocześnie Głównego Reżysera Teatru Polskiego Radia...?!!!
    to skandal moim zdaniem.. może to tłumaczy brak zasłużonych nagród dla innych wartościowych słuchowisk i spektakli...

    • 11 2

  • Jestem zakochana we Fryczu... Jak wino... :)

    • 8 2

  • fajnych mamy tych Polskich aktorów.

    sentyment,wspomnienia,dobra szkoła,extra klasa.fajnie popatrzeć,spotkać się.

    • 11 0

  • Aktorzy z charyzma!.....takich juz teraz szkola nie wypuszcza!

    A kto pamieta jeszcze Romana Kłosowskiego....pamietnego technika Maliniaka z serialu 40latek? W filmie jak w zyciu i w polityce!

    • 5 2

  • Dwa Teatry

    Idę sobie ulicą i widzę gdzieś na słupie, na plakacie - Dwa Teatry. Coś zaraz się we mnie raduję, bo myślę sobie, że dadzą u nasz Szaniawskiego. Podchodzę bliżej, żeby wyczytać szczegóły i okazuje się, ze to nie Szaniawski tylko ten cały festiwal.
    Co roku się na to łapię.

    • 2 8

  • Frycz rulez !

    • 5 0

  • "Miłość na Krymie" dostała najwięcej nagród, bo i Krym na tapecie od dłuższego czasu :)

    I tak teatr miesza się z aktualną polityką światową.

    A Janek Frycz coraz lepszy, brawo :)

    • 1 1

  • Plakat

    Dlaczego w tym roku nie było plakatów?
    Zawsze jest ich pełno w mieście i są świetne.
    Może urządzić jakąś stałą ich wystawę w PGS, Muzeum Sopotu, jakiejś kawiarni z artystycznymi ambicjami?...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku powstała pierwsza opera napisana w Gdańsku?

 

Najczęściej czytane