• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Tam i tu (8 opinii)

teatr dla dzieci
kasy:
58 341-94-83, 601-628-377
wystawia:
Miejski Teatr Miniatura
czas trwania:
30 min.
data premiery:
25 maja 2014
6.8
16 ocen
Tam i tu

Premiera: 25 maja 2014
Sala Kameralna Teatru Miniatura

Spektakl dla dzieci w wieku od 1 do 4 lat.

To przedstawienie nawiązujące do teatru tańca, a choreografią całości zajęła się jedna z najbardziej utalentowanych trójmiejskich tancerek Ula Zerek, stale współpracująca z teatrem Dada von Bzdülöw.

"Tam i tu" to pełna wdzięku, prosta historia o krainie zamieszkanej przez same proste linie, do której pewnego razu trafia kula. Dzieci wraz z rodzicami mogą zasiąść na miękkich poduszkach i oddać się swobodnemu odbiorowi niezwykłych obrazów i dźwięków. To teatr tworzony z myślą o najmłodszych widzach, otwarty na ich reakcje i zapraszający do odkrywania swoich tajemnic. Teatr, w którym aktorzy zmieniają się w przewodników, a widzowie w odkrywców.

Wysoko nad nami, tam gdzie migoczą gwiazdy, kryje się wiele tajemnic. Jest możliwość nieskończonej ilości światów zupełnie różnych od naszego. Punktem wyjścia do spektaklu "Tam i tu" jest opowieść o miejscu, w którym istnieją tylko proste linie, a do którego nagle z Kosmosu przybywa kula. Wybierzcie się z nami w podróż pełną niezwykłych obrazów i dźwięków. Zobaczcie, co się stanie, kiedy Proste spotkają Kulę. Zapraszamy na historię o wielkiej tęsknocie i pięknej przyjaźni dwóch światów.

Spektakl przeznaczony jest dla dzieci od roku do 4 lat. Dzieci oglądają go, siedząc na miękkich poduszkach wraz z rodzicami. To teatr tworzony z myślą o najmłodszych widzach, otwarty na ich reakcje i zapraszający do odkrywania swoich tajemnic. To teatr, w którym aktorzy zmieniają się w przewodników, a widzowie w odkrywców. "Tam i tu" jest spektaklem-zaproszeniem. Zaproszeniem do wspólnej podroży po świecie prostych i krzywych, a także po świecie teatru.

Choreografia: Ula Zerek
Scenariusz, inscenizacja i opieka reżyserska: Romuald Wicza-Pokojski
Muzyka: Patryk Zakrocki (z albumu "Krajobrazy marsjańskie")
Scenografia: Katarzyna Wołowska
Konsultacja merytoryczna i produkcja: Barbara Małecka

Obsada:
Hanna Miśkiewicz
Joanna Tomasik
Ula Zerek

-----
o artystach:
Ula Zerek - choreografia
W 2011 roku założyła kolektyw Polka dot, w którym taniec przenika się z innymi formami. Zapraszając do współpracy różnych artystów, muzyków, aktorów, artystów sztuk wizualnych zrealizowała do tej pory trzy autorskie spektakle: "Humuli Lupuli" (2009), "Memo" (2011) i "Istota" (2012). Od 2004 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdulow z Gdańska, z którym wspólnie zrealizowała spektakle: "Odys-seas" (2004), "Eden" (2006), "Barricade of Love" (2008), "Czerwona Trawa" (2009), "FRUU" (2011), "Celebration" (2012), "Enclave 4/7" (2013). Rezydentka programu Mica Moca/Uferstudios w Berlinie zorganizowanego z Instytutem Muzyki i Tańca (2013). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Podwójna laureatka nagrody Sztorm Roku 2009 przyznawanej przez trójmiejską redakcję "Gazety Wyborczej". Pracuje na granicy form tańca, teatru i performensu.

Paweł Zakrocki
- muzyka
Muzyk, improwizator, kompozytor, artysta dźwiękowy (ur. 1974 r. w Warszawie). Obecnie gra w duecie SzaZa na skrzypcach, oscylatorze i elektrycznej mbirze, zmienia melodyjki w starych pozytywkach i współtworzy dwa wyjątkowe projekty własnego pomysłu: Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego i Kino Dźwięku. Zajmuje się muzyką kameralną, elektroakustyczną i szeroko pojętym słuchowiskiem. Opublikował 12 albumów płytowych, w tym dwa solowe. Jest autorem muzyki do spektakli m.in. P. Cieplaka, K. Globisza, P. Miśkiewicza, O. Spisaka, I. Gorzkowskiego i filmów m.in. M. Pieprzycy, K. Kozyry, jak również wielu filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i niemych. Wśród tych ostatnich znalazły się etiudy studenckie Romana Polańskiego, filmy eksperymentalnie Themersonów i animacje lalkowe Władysława Starewicza. Autorska ścieżka dźwiękowa napisana do obrazów, poza licznymi pokazami w Europie, była do tej pory prezentowana w Stanach Zjednoczonych, Islandii, Urugwaju, Chinach i Japonii.

Zakrocki prowadził cykl koncertów Galimadjaz, współtworzył "Inwazję dźwięku" w Zachęcie, prowadził znany ze słuchowisk Zakład Produkcji Dźwięku. Jako improwizator występował z Pawłem Szamburskim, Fredem Frithem, Kazuhisą Uchihashim, Tetuzi Akiyamą, Norbertem Kubaczem, Raphaelem Roginskim, Michałem Górczyńskim, Noelem Ackchote, Paulem Brody, Alanem Bernem, Maciem Morettim, Hubertem Zemlerem, Michaelem Zerangiem i wieloma innymi wybitnymi muzykami.

Katarzyna Wołowska - scenografia
Urodzona w Gdańsku w 1981 roku. Studiowała historię sztuki na Uniwersytecie i Wzornictwo Przemysłowe na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Od 2009 magister sztuki. Przez 5 lat pracowała jako projektant i grafik w trójmiejskich firmach odzieżowych. Od 2012 roku prowadzi własną działalność projektową. Właścicielka marek Pan Pepe i Mali Workshop, skierowanych do najmłodszego odbiorcy. Współorganizatorka Dzieciosfery: cyklicznej imprezy dla dzieci promującej polski design.

Barbara Małecka - konsultacje merytoryczne
Ekspertka ds. edukacji kulturalnej oraz teatru dla najnajmłodszych, teatrolog, producentka wydarzeń artystycznych. Absolwentka Wiedzy o Teatrze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2009 roku współpracuje z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu - jest kuratorem projektu Sztuka Szuka Malucha (jedyny w Polsce międzynarodowy festiwal sztuki dla najnajmłodszych) oraz współtworzy program Biennale Sztuki dla Dziecka. Konsultantka ds. edukacji i specjalistka ds. impresariatu w Miejskim Teatrze Miniatura. Współpracowała z wieloma festiwalami teatralnymi (w Polsce i w Europie). Prowadzi liczne warsztaty twórcze dla dzieci. Autorska scenografii do spektakli "brzUCHO" Wrocławskiego Teatru Lalek i "Łódeczka" Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (8)

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

    byliśmy z 2 i 4 latkiem (opinia sprzed 9 lat)

    w 100% zgadzam się z opinią "mamy". nie jest to spektakl dla dzieci od 1-4 lat. poziom abstrakcji był taki, że ja czasami musiałam zastanowić się o co aktorom chodzi. Jedyny fajny moment to chwila w której wtoczono kulę. jednak trwało to może minutę. Kto wymyśla dla takich maluszków spektakl bez słów, bez kolor, bez dynamiki i akcji??? Chyba ktoś, kto nie ma do czynienia z tak małymi dziećmi.

    Z chęcią wybrałabym się z dziećmi na afrykańską przygodę, jednak zdobycie biletów graniczy z cudem. Dziwne, że dyrekcja teatru nie widzi, że jest tak duże zainteresowanie tym spektaklem, a w kwietniu w repertuarze AFRYKAŃSKIEJ PRZYGODY brak.

    • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

    (opinia sprzed 9 lat)

    byłam z dwulatką - było ciężko
    w trakcie wiele mniejszych dzieci płakało ...
    spektakl nie powienien być adresowany do najnajów gdyż jest na wysokim poziomie abstrakcji, jaki dwulatek wie co to kąt ostry , a co to linia równoległa???
    Panie w rolach lini miały grożną niemiłą mimikę na którą maluchy reagowały płaczem i strachem ...
    Sytuacje ratowała jedynie kula-ula

    Ciemne pomieszczenie, figury nie w ciepłych barwach jak pisze pan recenzent tylko w barwach podstawowych , nie przyciągały uwagi.
    Nie było żadnej gry świateł.

    osobiście uważam że spektakl ambitny i powinien być adresowany do dzieci 4-6 letnich które mogły by w pełni korzystać z przedstawienia

    póki co nikomu nie polecę nic poza afrykańską przygodą dla najnajów w miniaturze

    • 7 1

  • czegos brakowalo (opinia sprzed 10 lat)

    chyba kolorów- bo na to zwróciła uwagę moja 3,5 latka

    • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

    Byliśmy, widzieliśmy - zgadzamy się (1) (opinia sprzed 10 lat)

    Byłam z rodzinką na tym spektaklu i w pełni zgadzam się z autorem recenzji.
    Uważam dodatkowo, że skoro spektakle przedpremierowe mają formułę "work and progress" powinny być tańsze. Niestety cena jest równie wysoka jak biletów po oficjalnej premierze. No i szkoda że cena dla malucha jest taka sama jak dla rodziców :(

    • 14 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

      odwrotnie (opinia sprzed 10 lat)

      cena dla rodziców jest taka jak dla maluchów :-)

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

    (1) (opinia sprzed 10 lat)

    "pamiętajmy, że obecnie już dwu-, trzylatki swobodnie poruszają się po dotykowym menu telefonów komórkowych i oglądają w telefonach filmiki o różnym poziomie dynamiki."

    ?

    • 3 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

      taka prawda (opinia sprzed 10 lat)

      małe dzieci błyskawicznie chwytają nawigację po smartfonach i iphone`ach - zmiana generacyjna, lepiej posługują się telefonami od swoich dziadków i to już niemal w wieku niemowlęcym

      • 5 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Kula w krainie linii prostych. O "Tam i tu" Teatru Miniatura

    Ocieka seksem (opinia sprzed 10 lat)

    Aktorzy ocierający się o brzegi kuli, to zawoalowany stosunek płciowy bohatera z kulą będącą afirmacją absolutu.
    Piszę tak jak to czuję.

    • 3 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery