• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Patronat

Skrzypek na dachu (90 opinii)

musical
Bilety
Kup bilet 100 - 180
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
3 godz. 10 min. (1 przerwa)
data premiery:
8 listopada 2008
8.0
450 ocen

Najbliższe przedstawienie

  • Bilety
    Cena normalna: 170, 145, 100 zł
    Kup bilet
    maj 23-25
    Czwartek - Sobota, 23 maja - 25 maja
    godz. 19:00
    Lokalizacja
    Teatr Muzyczny
    Gdynia, pl. Grunwaldzki 1

Pozostałe terminy

Informacja o biletach

Bilety w nowym sezonie 24/25: 180, 150, 100 zł
Sentymentalny powrót do legendy Teatru Muzycznego - "Skrzypka na dachu" Jerzego Gruzy z 1984 roku. Remake tamtego spektaklu w reżyserii tego samego artysty jest raczej wspomnieniem (momentami podejrzanie wiernym) niż dialogiem z musicalem-legendą. Ale dla każdego widza wizyta na tym spektaklu powinna być prawdziwą przyjemnością.
Skrzypek na dachu

Musical jest adaptacją książki Szolema Alejchema, opowiadającą o losach żydowskiej rodziny, skazanej na wygnanie z rodzinnej wsi w carskiej Rosji.
"Skrzypek na dachu" jest także obrazem przemian, upadania tradycji, o której tak wiele się mówi i która nie wytrzymuje konfrontacji z nowymi zjawiskami.

To także jeden z niewielu musicali, w którym w piękny, dowcipny, liryczny i dramatyczny zarazem sposób mówi się o podstawowych wartościach życia i przemijaniu. Główny bohater Tewje, mieszkający wraz z żoną i pięcioma córkami w Anatewce musi wybierać pomiędzy poszanowaniem tradycji a szczęściem dzieci. Ubogi mleczarz, któremu wiara, nadzieja i modlitwa pozwalają z pogodą ducha znosić wszelkie przeciwności losu i stawiać czoła trudnościom związanym z życiem, dokonuje wyborów i podejmuje decyzje z naturalną pogodą i wiarą w harmonię otaczającego go świata...

Musical "Skrzypek na dachu" to niekwestionowane arcydzieło gatunku. Po premierze w 1964 roku, która na Broadway'u odniosła olbrzymi sukces, grany jest z wielkim powodzeniem na scenach całego świata.

Muzyka: Jerry Bock, libretto: Joseph Stein, teksty piosenek: Shaeldon Harnick, przekład: Antoni Marianowicz.

Reżyseria: Jerzy Gruza
Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Scenografia: Małgorzata Szydłowska
Kostiumy: Barbara Ptak
Choreografia: Bernard Szyc
Współpraca reżyserska: Ewa Gierlińska
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska

Obsada:
Tewie - Bernard Szyc
Gołda - Dorota Kowalewska
Cajtla - Iga Grzywacka
Hudel - Sylwia Wąsik
Chawa - Izabela Pawletko
Szprynca - Katarzyna Witkowska (ad)
Bejlka - Karolina Żuk (ad)
Jenta (swatka) - Anna Andrzejewska, Ewa Gierlińska
Motel Kamzoil (krawiec) - Marcin Tafejko, Krzysztof Żabka
Szajndla (jego matka) - Krystyna Wodzyńska
Perczyk (student) - Jakub Brucheiser
Lejzor Wolf (rzeźnik) - Jacek Wester
Mordka (karczmarz) - Tomasz Fogiel, Rafał Ostrowski
Ryfka - Grażyna Dunal
Rabin - Andrzej Popiel (gośc.)
Mendel (jego syn) - Paweł Bernaciak
Abram (księgarz) - Zbigniew Sikora
Naum (żebrak) - Aleksy Perski
Babcia Cajtla (babka Gołdy) - Alicja Piotrowska
Fruma-Sara (pierwsza żona Lejzora Wolfa) - Agnieszka Kaczor
Josek (kapelusznik) - Marcin Tafejko, Krzysztof Żabka
Policjant - Sasza Reznikow
Fiedka (młody Rosjanin) - Maciej Podgórzak
Sasza (jego przyjaciel) - Sebastian Wisłocki
w roli Skrzypka na dachu: Joachim Łuczak (gościnnie), Małgorzata Siewert

oraz:
Anna Andrzejewska , Urszula Bańka , Marta Bacajewska , Jakub Brucheiser , Anna Czajka , Paweł Czajka , Ewelina Dańko , Krzysztof Dzwoniarski , Tomasz Fogiel , Ewa Gregor , Renia Gosławska , Tomasz Gregor , Paulina Kroszel , Katarzyna Kurdej , Mariola Kurnicka , Sara Ławniczak , Jerzy Michalski , Aleksandra Meller , Karolina Merda , Jan Madej , Rafał Ostrowski , Izabela Pawletko , Maciej Podgórzak , Marek Richter , Jarosław Rzepiak , Marcin Słabowski , Magdalena Smuk , Andrzej Śledź , Marta Śrama , Karolina Trębacz , Anna Maria Urbanowska , Sylwia Wąsik , Katarzyna Więcek , Emilia Witowska , Julia Zacharek , Agnieszka Zalas , Iga Grzywacka , Krzysztof Kowalski , Wojciech Daniel , Ewa Gierlińska , Marek Kaczanowski , Paweł Sikora , Ewa Walczak , Sandra Brucheiser , Filip Bieliński , Magdalena Czajkowska , Beata Kępa , Agnieszka Kwiecień , Barbara Lamprecht , Weronika Nawieśniak , Hanna Nowakowska , Joanna Rybka , Maria Skobyłko , Marta Suprun , Kinga Taront , Katarzyna Witkowska , Julia Witulska , Kacper Bocek , Błażej Chorobiński , Jakub Ciesielski , Miłosz Cieślik , Mateusz Drozdowski , Łukasz Gocławski , Jędrzej Gierach , Filip Krzysztofiak , Dawid Kasprzyk , Patryk Maślach , January Szafraniak , Szymon Wiraszka , Julia Totoszko

Orkiestra pod dyrekcją Dariusza Różankiewicza / Wiesława Suchoplesa (we wrześniu 2009) w składzie:

I skrzypce, koncertmistrz - Jarogniew Dąbrowski
skrzypce - Iwona Warszycka-Kot
altówka - Elżbieta Kwiatek
wiolonczela - Marek Tabiś
flet / piccolo - Jolanta Arasimowicz
obój - Renata Nehrebecka
klarnet / bas klarnet - Jacek Piastowski
klarnet, sax tenor - Krzysztof Krawiec
fagot - Michał Leo
trąbka - Tomasz Grzegowski
trąbka - Tomasz Kiel
waltornia - Krzysztof Krakowski
puzon - Piotr Górka
puzon - Michał Mieczkowski
perkusja - Tomasz Pawłowski
perkusja - Piotr Schiller
piano - Marcin Pietrzak
gitara basowa - Marcin Bożek
gitara - Tadeusz Wiśniewski

Gościnnie:
akordeon - Paweł Piński
skrzypce - Małgorzata Siewert

Spektakl prowadzi: Ewa Wielebska

Opinie (90) 10 zablokowanych

  • zawiedziona (opinia sprzed 15 lat)

    skrzypek na dachu-TYLKO DLA WYBRANYCH !!! wiec po co pisac o czyms czego nie ma?

    • 0 1

  • (opinia sprzed 15 lat)

    zgadzam się, biletów i tak nie ma, ja poluję na nie już dłuższy czas i strasznie ciężko je dostać.
    napiszcie o tym, jak pojawią się nowe daty spektakli i będą jeszcze bilety!

    • 0 1

  • brak biletów! (opinia sprzed 15 lat)

    po co pisać o jakimś wydarzeniu skoro i tak nei można już się na nie dostać ? :(

    • 0 1

  • szkoda (opinia sprzed 15 lat)

    ze piszecie o biletach na ktore was nie stac albo kupicie na karte kredytowa ,lepsza jest fabula od znanej od dawna , blef dyrektora,wygral konkurs a zydom sie chce spodobac tyle wazniejszych tematow jest

    • 0 0

  • Witam (opinia sprzed 15 lat)

    Spektakl trwa od 19:00 do 22:10 z przerwą.

    • 1 1

  • (opinia sprzed 15 lat)

    ok 3 h:)

    • 2 1

  • (opinia sprzed 15 lat)

    mam pytanie jak długi jest spektakl?niestety nigdzie nie moge znależć takowej informacji.z góry dziekuje

    • 0 0

  • Najlepszy Tewe Mleczarz (opinia sprzed 15 lat)

    Byłam na pierwszej premierze "Skrzypka" w Teatrze Muzycznym, na 500 przedstawieniu w tym samym teatrze, widziałam spektakl w innych teatrach i na ekranie. I zobaczyłam teraz, tę jakby nową, jakby wznowioną wersję " Skrzypka na dachu". W tej samej reżyserii p. Jerzego Gruzy, z kilkoma aktorami ze " starej ekipy".
    I ten spektakl uważam za najlepszy spośród wszystkich , które oglądałam.
    - Bo w scenach zbiorowych nadal jest rozmach, tak charakterystyczny dla reżyserii Jerzego Gruzy. Tutaj balet to kilkadziesiąt osób, tutaj chór brzmi potężnie, ruch sceniczny jest wartki, czytelny, ilustratywny a przy tym nasycony wysokiej klasy artyzmem. Cieszę się, że Jerzy Gruza nie stracił swojej artystycznej witalności.
    Główną rolę zagrał Bernard Szyc. Przyznam się, że obserwuję tego aktora od wielu lat, od czasu, kiedy występował jako uczeń szkoły średniej w zespole Pieśni i Tańca Kościerzyna. Tańczył zaledwie kilkunastoletni , piękny chłopak. Tańczył tak, że zwracał na siebie powszechną uwagę. Kiedy znalazł się w Studium Teatralnym im. Baduszkowej, zaczął się pokazywać na scenie nie tylko jako tancerz, ale aktor. I doszedł do momentu, kiedy Jerzy Gruza wybrał go do roli Tewe Mleczarza .
    I tu stało się coś niezwykłego. On nie grał, on się stał Tewe. I nie powtarzał w swojej roli swoich sławnych poprzedników. Prawie każdy Tewe jest trochę cwaniakiem. Tewe Szyca jest filozofem, życzliwym światu, trochę pouczającym Stwórcę. To pięknie zagrana postać. Przypominam sobie Juliusza Bergera, który zagrał wielką rolę. Ale to był Żyd, w nim Tewe był. A Szyc, ten młody mężczyzna z Kaszub musiał w sobie znaleźć tę głębię innej kultury, innych zwyczajów. I zagrał świetnie, i zagrał NAJLEPIEJ, NAJPEŁNIEJ. Piękny głos, piękna sylwetka, świetny ruch.
    Doskonała choreografia zrobiona przez Bernarda Szyca, w której odnalazł się cały , młody zespół.
    Bardzo piękna postać Skrzypka, grającego, " odzywającego się" w każdym ważnym momencie spektaklu, co tam, spektaklu, w każdym elemencie życia w Anatewce. Także w ostatniej, dramatycznej scenie.
    Ale finałowych dźwięków nie pochwalam . To za agresywne, za jednoznaczne, tym bardziej, że "za chwilę", aktorzy pojawiają się na scenie w uśmiechach i końcowych ukłonach.
    Życzę zespołowi, by uszczęśliwiał widzów przynajmniej do 500 przedstawienia. Jak Tradycja, to Tradycja!

    • 2 0

  • (opinia sprzed 15 lat)

    A ja jestem niestety trochę rozczarowana stroną wokalną spektaklu. Byłam 19 listopada i o ile choreografia jest ok, muzyka sama w sobie cudowna, to wokal nie zachwycił. Niestety, numer popisowy - "Gdybym był bogaty"- cieniutko - miałam wrażenie że to było na 50% - taka troche niedoróbka. Według mnie brakuje poweru artystom. Nie wiem czy ich za mało czy co. Moim zdaniem dach ma zrywać przy zbiorowych utworach, w końcu oni mają mikrofony, a zdaje się, że udają że spiewają - w końcu to musical. Tak więc aplauz na stojąco - przesadzony................zakończenie? chyba niepotrzebne............

    • 3 3

  • skrzypek na dachu (opinia sprzed 15 lat)

    spektakl przepiękny, rewelacyjny.Zakończenie zaskakujące,którego nikt się nie spodziewał,ale jakże prawdziwe.Słowa nie są w stanie wyrazić przeżyć i wrażeń.Gratulacje dla reżysera,aktorów,muzyków i wszystkich,którzy tworzyli to DZIEŁO!!!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery