• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Randka z feministą (42 opinie)

komedia
kasy:
58 551-50-40, 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
1 godz. 30 min. (bez przerw)
data premiery:
15 lipca 2017
6.5
51 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Randka z feministą
Samantha Ellis

Przekład: Elżbieta Woźniak

"Randka z feministą" to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.

Powstaną dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, będą to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...

Reżyseria: Michał Derlatka
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Scenografia: Magdalena Gajewska
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko

W spektaklach występują:

Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross (grają 22 i 23 lutego)
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross (grają 3 i 4 marca)

Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej

-----

Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.

Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.

Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.

Opinie (42) 4 zablokowane

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    A gdzie te kobiety? (7) (opinia sprzed 6 lat)

    Same wariatki i materialistki w przeważającej większości. Normalnych panien to ze świecą szukać...

    • 24 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      A co jest "normą" według ciebie? Napisz proszę. (3) (opinia sprzed 6 lat)

      • 5 3

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        (1) (opinia sprzed 6 lat)

        Lepiej niech nie pisze.

        • 7 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

          Bo wtedy by wyszło, że jego wizja "normalnej kobiety" odbiega od wizji "normalnej kobiety" ogółu społeczeństwa. (opinia sprzed 6 lat)

          I chłopak by doszedł do wniosku, że jego normalna kobieta dla ogółu społeczeństwa jest de facto nienormalną kobietą.
          Zderzenie z rzeczywistością, ciężka sprawa.

          • 3 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        (opinia sprzed 6 lat)

        Co jest normą wzrostu hormon?
        Okradanie społeczeństwa przez władzę pozorną?
        Porno policji kordon?
        Czy ten typ leżący na ulicy z rozje*aną mordą?

        • 1 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      "Normalnych panien" hohohohohoh. (2) (opinia sprzed 6 lat)

      Takich niewinnych, dziewic, z białym welonem, co nawet bijącego pijaka pokocha miłością szczerą. Hahahahahha. Kawaler?

      • 11 9

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Zabrakło jeszcze jednego aktora w tym przedstawieniu, senatora PIS Jerzego Czerwińskiego. (3) (opinia sprzed 6 lat)

    Zacytuję jego słowa z Senatu: "To, że w Europie mężczyźni przestają być mężczyznami, wiąże się niestety także z tym, że kobiety przestają być kobietami, to się zjeżdża. Efekt jest taki że wchodzi islam z "prawdziwymi"mężczyznami. Chcecie państwo tutaj mieć taką równość?"
    Wszystko to można przeczytać w artykule "Tak wygląda współczesny samiec alfa. Senator PiS Jerzy Czerwiński wysyła ojców do roboty, matki do dzieci"

    • 12 20

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      hmm (1) (opinia sprzed 6 lat)

      Co jak co, ale akurat w tym miał rację senator. Wystarczy spojrzeć ilu na ulicy mijasz zniewieściałych chłoptasiów w podwiniętych rurkach.

      • 5 6

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        Jeśli wg. ciebie senator ma rację. To kim są obecnie meżczyźni, a kim kobiety? Jeśli przestają być sobą? (opinia sprzed 6 lat)

        I pytanie drugie: co rurki mówią o mężczyźnie?

        • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      Zalajkowałbym tę wypowiedź (opinia sprzed 6 lat)

      Zalajkowałbym tę wypowiedź, ale mogłoby to być źle zrozumiane, więc komentuję.
      PIS to bardzo zła opcja dla Polski, ale pan Czerwiński ma w tym przypadku rację.

      • 2 8

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Bardzo dobry spektakl (opinia sprzed 6 lat)

    Podoba mi się pomysłowe wykorzystanie suflera

    • 6 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Gdzie ? No, oni już mają swoich mężów :D (opinia sprzed 6 lat)

    • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Nie idę na sztukę gdzie mężczyźni nabijają się z lepszych od siebie (3) (opinia sprzed 6 lat)

    W tym przypadku kobiet feministek!

    • 7 35

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    (opinia sprzed 6 lat)

    Przyjemnie się ogląda, nie powiem. Zaletą spektaklu na pewno jest wartka akcja. Mało poważnie o feminizmie? I cale szczescie - przeciez to komedia. Kto chce, wyciagnie odpowiednie wnioski.
    Jeden zarzut - ale nie do rezysera czy aktorów, a do autorki sztuki - dotycxy nachalnego psychologizowania relacji dzieci-rodzice na wzor freudowskich teorii. Bez polotu i topornie.

    • 9 4

  • Błędne daty (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Błędnie podano daty spektakli w Pruszczu, powinno być: 15 lipca z Anną Kociarz i Maciejem Konopiński oraz 22 lipca w obsadzie z Joanną Kreft-Baką i Krzysztofem Matuszewskim
    Info na stronie: http://faktoria-kultury.pl/index.php/scena-letnia-teatru-wybrzeze/

    • 0 0

    • hallo (opinia sprzed 6 lat)

      przecież było dokładnie tak, jak piszesz

      • 0 0

  • Rewelacja i tyle (opinia sprzed 6 lat)

    • 4 3

  • Randka z feministą z obsadą Kociarz,Konopiński - ZNAKOMITE (opinia sprzed 6 lat)

    Polecam...brzuch bolał ze śmiechu. Świetnie zbudowana atmosfera, znakomicie zagrane postacie oraz sprytny pomysł na aranż. Po prostu świetny spektakl :)))

    • 11 3

  • Randka z feministą. (opinia sprzed 6 lat)

    Polecam ten spektakl. 1,5 godziny dobrej zabawy. Świetna gra aktorów. Akcja wartka i zabawna. Konkurent dla przedstawienia Seks dla opornych.

    • 14 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery