kalendarz

maj»
PnWtSrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

wiadomości kulturalne

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Po kinowej premierze "Czarnego Czwartku"

Film "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" można już zobaczyć w kinie. Zobacz reakcje widzów po seansie w gdańskim Multikinie.


Film "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" od piątku 25 lutego znajduje się w kinach całego kraju. Wydarzenia Grudnia 70' zwłaszcza w Trójmieście budzą wielkie emocje. O pracy nad filmem rozmawiamy z Wojciechem Tremiszewskim, aktorem "Czarnego Czwartku".



Wojciech Tremiszewski w filmie "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" zagrał marynarza, lokatora domu Brunona i Stefanii Drywów.

fot. Wojtek Rojek

Wojciech Tremiszewski w filmie "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" zagrał marynarza, lokatora domu Brunona i Stefanii Drywów.

Łukasz Rudziński: Jak przebiegała praca nad filmem?

Wojciech Tremiszewski: Było lepiej niż się spodziewałem. Szczególnie dobrze współpracowało mi się z Martą Honzatko, filmową Stefanią Drywą. Reżyser Antoni Krauze ma dokumentalne podejście do pracy, więc dużą wagę przywiązywał do kontekstu historycznego. Wiele nam opowiadał o tamtych czasach, długo rozmawialiśmy przed każdą kolejną sceną. Zależało mu na tym, abyśmy mieli świadomość tego, o czy jest ten film.

Twoja rola lokatora w domu Drywów należy do lepiej wyeksponowanych w całym filmie...

Zupełnie się tego nie spodziewałem. Znajomi zaskoczyli mnie wiadomością o mojej roli po grudniowej premierze. Sam jeszcze nie widziałem filmu. Nawet nie wiem jak wygląda scenariusz, bo otrzymałem od reżysera jedynie swoje kwestie. Byłem pewien, że gram epizody, ale okazało się, że jest ich dość sporo. Jak na ironię, podczas poniedziałkowej premiery filmu w Warszawie [21 lutego w Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się uroczysta premiera filmu z udziałem premiera Donalda Tuska - przyp. red.] o tej samej godzinie mieliśmy z kabaretem Limo występ w klubie tuż obok. Widziałem kolegów zmierzających na premierę...

Ten film budzi wielkie emocje. Wciąż potrzebujemy rozliczenia z naszą historią?

Emocje narastające wokół ważnych tematów historycznych świadczą o tym, że ciągle jeszcze się z przeszłością nie rozliczyliśmy. Jesteśmy narodem pamiętliwym i te kwestie wciąż w nas tkwią. Oczywiście, wydarzenia odbywające się w Trójmieście wywołają tutaj większe emocje niż w przypadku wydarzeń rozgrywanych na drugim końcu Polski. Mój ojciec całe życie pracował w Stoczni Gdynia i w grudniu 1970 roku uciekał przed zomowcami. Gdy powiedziałem mu, że zagram w filmie poświęconym tamtym wydarzeniom, był zupełnie zaskoczony. Dla mnie to historia, dla niego rzeczywistość.

Zobacz, gdzie i w jakich godzinach można zobaczyć "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł".


Film "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" jest pierwszą pełnometrażową produkcją filmową poświęconą wydarzeniom Grudnia 70', które miały miejsce w Gdyni i Gdańsku. Zdjęcia do filmu kręcono w lutym i marcu 2010 roku - większość z nich realizowano w plenerze, wykorzystując miejsca autentycznych wydarzeń z grudnia 1970 roku m.in. okolice stacji SKM Gdynia-Stocznia, dworzec PKP Gdynia Główna, Kościół NMP - Kolegiata Gdyńska, Urząd Miasta Gdyni, Cmentarz Komunalny na Witominie; Szpital Morski im. PCK, gmach Dowództwa Marynarki Wojennej, a także wnętrza byłego gmachu KC PZPR w Warszawie.

W filmie wzięli udział aktorzy trójmiejscy, m.in. Michał Kowalski, Marta Kalmus-Jankowska, Grzegorz Gzyl, Grzegorz Wolf, Cezary Rybiński, Tomasz Więcek, Bogdan Smagacki, Wojciech Tremiszewski. Produkcja "Czarnego czwartku" kosztowała blisko 7 mln. złotych.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 240)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319688 2011-02-25 15:47 (11)

Lech Wałęsa był wczoraj gościem programu „Kropka nad i" w TVN 24. Pytany przez Monikę Olejnik, czy żałuje, że podpisał kwity, zastrzegł, że podpisał zobowiązanie do współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa „nie z myślą, że kiedykolwiek przejdę na tamtą stronę, że zdradzę".
Wszyscy podpisywali i ja podpisałem – mówił. Nie odpowiedział na pytanie, czy brał pieniądze i donosił na kolegów.

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 29
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319704 2011-02-25 16:41 ŻARTUJESZ??????? (6)

To jednak był tym Bolkiem??????
To kto teraz przeprosi IPN????
Kapciowy

Andrzej

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319705 2011-02-25 16:43 Podobają mi się slowa Kazika Staszewskiego: (4)

Historię piszą zwycięzcy. Po Okrągłym Stole nie było zwycięzców. Nie można przecież mówić jednocześnie, że „pokonaliśmy komunistów" i „dogadaliśmy się z komunistami". To sprzeczność. Zwycięzcy z nikim się nie muszą dogadywać. Nie chcę kreować się na komentatora politycznego, ale chyba za dużo oddano. Ewidentna nadreprezentacja ludzi Służby Bezpieczeństwa na liście stu najbogatszych Polaków pokazuje, że popełniono błąd. Brak równowagi w statystykach może dowodzić, że zabrakło wolnego, równego dostępu do wszystkich dóbr.

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319714 2011-02-25 17:05 Historię napisano w Magdalence (2)

Okrągły Stół to był PR dla mas, żeby się cieszyły, jak opozycja wspaniale rozprawia się z tą cholerną komuną. I lud i ciemny i wykształcony to kupił, zwłaszcza, że redaktor Aaron M. przez kilka lat mial monopol na prawde jedynie jemu objawioną.

Andrzej A.

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3319719 2011-02-25 17:38 Dzięki za minusa

Skoro gfo dałeś to twierdzisz że :
1. Nie było Magdalenki
2. Okrągły Stół był "prawdziwy", bo rozmawiano o wszystkim, o czym pownno się wtedy było mówić
3. Gazeta Wyborcza nie miała monopolu na mądrość - to dlaczego zlikwidowano choćby "Tygodnik Solidarność". Zwłaszcza, że nastapiło to zaraz po tym, jak opublikował krytyczne opinie na temat cudownego "Planu Balcerowicza"

Andrzej A.

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3319728 2011-02-25 18:06 i dokładnie tak było

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319912 2011-02-27 09:39 Kazik staszewsi to sam jest tchorzem i przegral swoja antymilitarna krycjate

takie wielkie teksty pisal a zachowal sie jak owca ktora potulnie przychodzi na komisje wojskowa gdy tylko mogl dzieki temu zyskac finansowo. brzydze sie takimi ludzmi jak staszewski i walesa.

opozycja podziemia

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319708 2011-02-25 16:48

Wałęsa o IPN: "należy to towarzystwo jak najszybciej rozgonić" Teraz wiemy dlaczego tak mówił. Kłamał tyle lat.

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319732 2011-02-25 18:09 a czy Pani dodała coś o sobie i przytępawym tatusiu? (1)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3319755 2011-02-25 20:37 napisz o swoim, bo o twojej tępocie już wiemy

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3319798 2011-02-25 22:34 nawiązał też do czarnego czwartku

Wałesa o swoim "udziale" w strajku roku 70-tego:
"Otóż tak się stało, że moje chęci wmontowały mnie w przywództwo tego strajku i wierzyłem w to, że mam ochotę, że dołączą się jeszcze mądrzejsi ludzie. Poprowadzimy i zawalczymy z komunizmem ale już po 20 gdzieś godzinach zorientowałem się, że nie mamy żadnych szans. Tylko nas mogą wystrzelać. Nawet nie wiemy jak walczyć, z kim, jak postulaty zrobić, jak zabezpieczyć. Nie było żadnej organizacji. Zrozumiałem że tak się nie wygrywa. Trzeba przygotować grupę ludzi do rozmów. Trzeba przygotować grupę ludzi do przejęcia i pilnowania, a tego nie było. Nic nie było w tamtym czasie. I ja wtedy zrozumiałem, że nas najodważniejszych wystrzelają, wyrzucą ze sztoczni. Postanowiłem jako przywódca hamować, żeby jak najmniejsze straty ponieść. Hamowałem wyjścia na ulice, hamowałem walkę, bo wiedziałem, że na tej drodze nic nie wygramy tylko poniesiemy straty i postanowiłem zaoszczędzić siły, żeby przygotowac się i zawalczyć później. I za 10 lat zawalczyłem. To była słuszna koncepcja, choć może być nieczytelna, niejasna"

Po 40-tu latach ja tez mogę takie "słuszne" koncepcje wymyślać. Z tych słów zrozumiałem, że udziału w strajku nie brał i nawet za to próbuje sobie przypisać zasługi.

eeeeeeeeeeee

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3319879 2011-02-26 19:24 Nie wszyscy podpisywali. Wielu mialo potem problemy.

Podpisywali ci którzy chcieli robić kariery a potem musieli z UOPu wyciągać dokumenty i "gubić" je.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319689 2011-02-25 15:49 (8)

ten film wzbudził we mnie duze emocje i odswiezył obrazy,które tak bardzo chciałam wymazac z pamięci...to naprawdę był czrny czwartek...to co pamiętałam ,znalazłam i w filmie.żal gardlo sciska ,że kaci dzisiaj w kułak sie smieja i mają sie tak dobrze...a ofiary i ich rodziny bide klepia w zapomnieniu...odczuwam ogromną potrzebe rozliczenia z przeszłoscią-fajnie byłby gdyby ta karta została zamknieta-a nie będzie dopóki te świnie nie poniosą kary a rodziny ofiar po 250000 zł odszkodowania -jak te ze smolenska!!!!!!!!młodzież bezwzględnie powinna zobaczyć ten film-to duza lekcja historii!! i doceni moze to co ma dzisiaj-my nie smielismy nawet marzyć!!

iga

popieram opinię 138 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319691 2011-02-25 15:54 (3)

tak, bo te złotówki to akurat najważniejsze...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319706 2011-02-25 16:44 A może właśnie najważniejsze (1)

Bo zadośćuczynienia moralnego i prawnego za przeżyte tragedie w tym kraju ci ludzie nie doczekają sie nigdy. Jak taki pajac zaprasza mordercę na obrady ważnej instytucji, to wiadomo, kto kogo chroni i dlaczego Szegda nie dokończy nigdy tego procesu.

Andrzej A.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3319818 2011-02-26 02:04

a jak wygląda zadość uczynienie moralne ? to gdzieś potrafią zmusić do szczerego żalu za to kim się było i co się robiło ?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319718 2011-02-25 17:31

nie wymyśli jeszcze innego rodzaju zadośćuczynienia-a wiec CHOCIAŻ złotówki

iga

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319741 2011-02-25 19:27 (1)

Iga, wszystkiego najlepszego. I ja pamietam te dni i uwazam tak, jak Ty, ze byly straszne

K.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319791 2011-02-25 22:13

dziękuję tobie rownież wszystkiego najleprzego-ciesze się,ze i ty tak myślisz.

iga

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319834 2011-02-26 10:04 młody (1)

"...i doceni moze to co ma dzisiaj-my nie smielismy nawet marzyć!!". I vice versa proszę Pani. Jako młody człowiek, jak większość 20-30 latków nie mogę pozwolić sobie na kupno mieszkania, usamodzielnienie się, brak pracy, chociaż przyzwoitej, pewnej. Założenie i utrzymanie rodziny w tamtym czasie to żaden problem. Teraz, aby dziecko jedno utrzymać, trzeba zarabiać co najmniej średnią krajową. Ja niestety jak chce się usamodzielnić, muszę uczestniczyć w chorym wyściugu szczurów. Za komuny to było nie do pomyślenia. Także dołączam się do stwierdzenia, że może Pani doceni to co kiedyś miała, bo ja jedynie mogę pomarzyć o tym.

lllqq

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3319837 2011-02-26 10:37

Coś w tym jest. Teraz mieszkań za darmo nie dają jak kiedyś. Taa... kiedyś to było życie, nie to co teraz. A ta młodzież? skaranie boskie z nimi. Sami bandyci.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319690 2011-02-25 15:49 obejrzał już kotś ten film? (13)

Proszę napiszcie o filmie.

qART statysta

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319692 2011-02-25 15:55 (5)

Film "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" jest pierwszą pełnometrażową produkcją filmową poświęconą wydarzeniom Grudnia 70', które miały miejsce w Gdyni i Gdańsku. Zdjęcia do filmu kręcono w lutym i marcu 2010 roku - większość z nich realizowano w plenerze, wykorzystując miejsca autentycznych wydarzeń z grudnia 1970 roku m.in. okolice stacji SKM Gdynia-Stocznia, dworzec PKP Gdynia Główna, Kościół NMP - Kolegiata Gdyńska, Urząd Miasta Gdyni, Cmentarz Komunalny na Witominie; Szpital Morski im. PCK, gmach Dowództwa Marynarki Wojennej, a także wnętrza byłego gmachu KC PZPR w Warszawie.

W filmie wzięli udział aktorzy trójmiejscy, m.in. Michał Kowalski, Marta Kalmus-Jankowska, Grzegorz Gzyl, Grzegorz Wolf, Cezary Rybiński, Tomasz Więcek, Bogdan Smagacki, Wojciech Tremiszewski. Produkcja "Czarnego czwartku" kosztowała blisko 7 mln. złotych

2pac

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319839 2011-02-26 10:39 (4)

Ale tytuł taki trochę pretensjonalny. A nie wystarczył by tylko "Czarny Czwartek"?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319852 2011-02-26 13:15 pretensjonalny?!zanim cos napiszesz, zajrzyj chociaz w wikipedię : (3)

"Ballada mówi o młodym chłopcu zastrzelonym 17 grudnia 1970 roku. Tego dnia załoga Stoczni Gdyńskiej po zakończeniu dzień wcześniej strajku została ostrzelana rankiem w drodze do pracy.

Janek Wiśniewski nie jest postacią historyczną - jest nią Zbigniew Godlewski, zastrzelony w trakcie starć w rejonie stacji Szybkiej Kolei Miejskiej Gdynia Stocznia. Jego ciało zostało przeniesione na czele pochodu ulicami Czerwonych Kosynierów, Dworcową gdzie z baraku wyrwano drzwi na których następnie niesiono zwłoki, 10 lutego i Świętojańską pod siedzibę Miejskiej Rady Narodowej przy ulicy Czołgistów (dzisiaj Piłsudskiego). Autor ballady, nie znając prawdziwego nazwiska poległego, nazwał go Janek Wiśniewski.

Cytat:

Chłopcy z Grabówka, chłopcy z Chyloni
Dzisiaj milicja użyła broni
Dzielnieśmy stali, celnie rzucali
Janek Wiśniewski padł
...
Nie płaczcie matki, to nie na darmo
Nad stocznią sztandar z czarną kokardą
Za chleb i wolność, i nową Polskę
Janek Wiśniewski padł..."

bleble

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319868 2011-02-26 17:13

No dobra, ale co wynika z tego twojego wywodu typu kopiuj wklej? I po co mam zaglądać w wikipedie? Co ma tytuł piosenki do tytułu filmu? Poza wspólna tematyką obu utworów? "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" jest w moim odczuciu tytułem nieco przydługim, łopatologicznym i pretensjonalnym. W zupełności wystarczył by sam "Czarny Czwartek". Tak więc jak masz zamiar coś napisać to przemyśl to ze 2 razy, bo z tego twojego bełkotu niewiele wynika.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319884 2011-02-26 20:14 (1)

Nie zaglądam do wilkipedii / Masakra !

mika

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3319886 2011-02-26 20:36

No faktycznie. Jak czegoś nie ma w Wikipedii to jest masakra.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319701 2011-02-25 16:25 (3)

Tak, wczoraj byłem na premierze. Ciągle mam ten obraz przed oczami, taki realny i bliski, taki nasz a taki tragiczny.

tomek

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319720 2011-02-25 17:39 (2)

ja też bylam-idz zachecam-to wielka lekcja histoii..!!! dawno nie byłam tak wbita w fotel tez byłam naocznym swiadkiem tych wydarzń]..idz,idż...sam ocenisz!

iga

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319769 2011-02-25 21:12 film jest dobry (1)

co jest wyjątkowe w masie nędznych produkcji w stylu "Marta Ż-T i och Karol"

j

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319861 2011-02-26 14:39 100% poparcia stary

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319865 2011-02-26 15:37 Majstersztyk

Wielkie osiągnięcie polskiej kinematografii, znakomicie wpisuje się w tło stworzone przez takie arcydzieła jak: "Katyń", "Popiełuszko - Wolność jest w nas" czy "Karol człowiek, który został papieżem". Świetne kino, polecam!

Michał

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3319897 2011-02-27 00:19 Genialny!

Obejzeć trzeba, poczujesz na własnej skórze to co znasz tylko z opowieści (choć to zależne od wieku).

Pierwszy ras spotkało mnie coś takiego, że po seansie wszyscy wychodzili w całkowitym milczeniu...

Bałtyk

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319908 2011-02-27 09:00

Obejrzec zdecydowanie warto. Ciekawe aczkolwiek momentami szokujace pokazanie niedawnej historii Polski poprzez pryzmat zwyklej rodziny i jej tragedii w obliczu tego co sie stalo. Wedlug mnie bardzo ciekawe role Stefanii Drywa (Marta Honzatko), Brunona Drywa oraz Wiesława Gomułki. Film zdecydowanie warto zobaczyc. Moze przed wejsciem do kina warto zostawic uprzedzenia polityczne i po prostu zobaczyc film. Dla niektorych jest to zdecydowanie przypomnienie tamtych wydarzen, dla niektorych lekcja historii, ktorej nie znajda. Niemniej jednak film ciekawy i warty zobaczenia. Bardzo innowacyjne polaczenie materialow archiwalnych, materialow wspolczesnych, ktore zostaly wykreowane na archiwalne i pozostalej czesci filmu.

groszek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319693 2011-02-25 15:55 Jutro idę (4)

Każdy film mówiący o historii Trójmiasta godzien jest ujrzenia na wielkim ekranie.

V :)

popieram opinię 54 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319721 2011-02-25 17:46 (2)

Nie ma Jaruzelskiego bo wtedy Polsa miala innego zdrajce:Gomulke

Ewa

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319725 2011-02-25 17:56 a jednak (1)

Jaruzelski był wtedy Zwierzchnikiem Sił Zbrojnych, a Gomułkę chcieli wykopac.

Marynika

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319914 2011-02-27 09:42 pozniej tez

dzieki jaruzelskiemu mielismy przymus sluzby wojskowej do 2002 roku.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319913 2011-02-27 09:41 film jest to sciagniecia w necie jesli ktos byl i nagral

w koncu po latach zmian dzis ludzi nie stac na bilety. nie tylko do kina ale i na komunikacje ktora drozeje gorzej niz w latach 70 tych

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319694 2011-02-25 15:59 Dlaczego w filmie nie ma zdrajcy narodu polskiego - Wojciecha Jaruzelskiego? (22)

popieram opinię 70 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 3319695 2011-02-25 16:04 moze nie dostał roli.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319707 2011-02-25 16:44 Bo go chroni Gajowy (2)

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319709 2011-02-25 16:49 zeby tylko on (1)

a nadredaktor?

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319715 2011-02-25 17:06 Ups zapomniałem

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319713 2011-02-25 17:02 A był wówczas w Gdyni??? (2)

Zastanów się trochę:)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319716 2011-02-25 17:10 A ty zastanowiłeś się? (1)

Czy sądzisz, że wojsko i milicja tu na miejscu samo wpadło na pomyśl, żeb y najpierw ludziom kazac iść do pracy, a potem do nich strzelać? Nie wiem czy słyszałes o Bellu i Marconim? To tacy dwaj kubusie, co to wynaleźli telefon i radio. Ale masz rację, komuna była tak durna, że nie mogła wpaść na pomysł korzystania z wynalazków wrednych kapitalistów. Używali gołębi pocztowych, bo ptica nie wie co to walka klas.

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3319901 2011-02-27 06:07 Zastanowiłem...

Padło pytanie, dlaczego nie ma go w filmie... Film rozgrywał się na ulicach Gdyni więc dlatego. I telefony, gołębie pocztowe itp nie mają nic tutaj do rzeczy.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319727 2011-02-25 18:02 "Od... się od generała" (11)

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 30

zgłoś do moderacji opinię 3319730 2011-02-25 18:07 generała własnego tyłka

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319733 2011-02-25 18:10 paradoks (2)

Co powinien zrobić wódz, jesli granice są zagrożone? No- ktos powie - przerzucić armię na tę granicę. A nie strzelać do swoich obywateli.

Marynika

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319789 2011-02-25 22:11 (1)

inna sprawa, że granice nie były zagrożone

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319811 2011-02-25 23:35 matolki, to nie ta bajka

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319734 2011-02-25 18:15 powinieneś napisać "od..od..od od...dol się od generała"

adaś jąkała

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3319736 2011-02-25 18:39 Brawo

I to jest właśnie rzeczowa i kulturalna odpowiedź towarzysza Szmaciaka.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319746 2011-02-25 20:07 wypowiedz, ktora negujecie jest cytatem... (4)

"odpieprzcie sie od genrała"

powiedzial
a. Jarosław Kaczyńsk
b. Adam Michnik
c. Jan Paweł II
d. Władimir Putin

kto wie?

mała sonda

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319747 2011-02-25 20:08 a

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319763 2011-02-25 21:06 Adam Michnik. Ta wypowiedz bedzie w podrecznikach historii (2)

W rozdziale: Jak komuniści i ugodowa część opzycji solidarnościowej dogadala się ponad głowami narodu w Magdalence a następnie zrobiła teatrzyk kukiełkowy dla narodu pt"Okrągły Stoł"

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319776 2011-02-25 21:20 wg mnie Kaczyński (1)

i nie glosuje na po

!!!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3319797 2011-02-25 22:31 bo generał to.........człowiek lewicy

starszego pokolenia :)

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319788 2011-02-25 22:01 jak nie znasz prawdziwej historii

to zamknij pysk!

cycek

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3319838 2011-02-26 10:38 choroba

walnij sxię w ten chory łeb człowieku!!!!!!!!

andrzej

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319856 2011-02-26 14:01 a ile ty masz synek lat ,że zadajesz takie pytania ?

Tadeusz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319696 2011-02-25 16:04 Z chęcią poszłabym do kina (7)

na ten film

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3319699 2011-02-25 16:07

Piszesz z więziena?

2pac

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3319717 2011-02-25 17:20 dawaj foty

moze dam sie namówić :]

(...)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319724 2011-02-25 17:49 a ładna jesteś? jeśli tak, to ja się chetnię wybiorę ;) (2)

a ładna jesteś? jeśli tak, to ja się chetnię wybiorę ;)

ziom

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319729 2011-02-25 18:06 (1)

Wybierz się, warto. Młodziezy trudno pojąc, co to za czasy. Jakieś dziwne berety, rozmowy o dostaniu mieszkania lokatorskiego jako o szczęściu najwyższym.Kupowianie czarnego salcesonu, jakieś płaszczyki z wielkimi klapami, facet, co mówi o konrrewolucji. Ja tego nie pamiętam, ale chyba było gorzej niz w stanie wojennym- uciekało się owszem,ale nie było tego bestialstwa i perfidii. A ten film to znakomicie pokazuje. I obnaża. Warto iść.

Marynika

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319845 2011-02-26 12:05

a czy obecnie mieszkanie jest łatwiej dostać?Nie masz zarobków nie masz kredytu
(i tak na złodziejskich lichwiarskich warunkach) nie masz pół miliona nie masz mieszkania na własność te czasy nic się nie różnią od tamtych wtedy chociaż jedzenie jakoś smakowało nie to co dziś ścierwo faszerowane chemią antybiotykami hormonami itd.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319825 2011-02-26 08:14

ubawiłem sie jak dziecko

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319850 2011-02-26 12:48 to idź

wolny kraj. a jak nie masz kasy to ci dam, jeśli ty mi też dasz

maniak

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319697 2011-02-25 16:05 dlaczego nie kręcimy filmów o rzeczach dumnych i radosnych z punktu widzenia narodu?? (3)

a nakręcić film chociażby o bitwie pod kircholmem lub reaktywaować krzyżaków z Grunwaldem etc. Spektakularnie, z efektami żeby obraz "wojowniczy Polak" poszedł w świat...

ciągle tylko porażki, ofiary, strajki, pomniki... i Polska Chrystusem Narodów... ble

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 42

zgłoś do moderacji opinię 3319700 2011-02-25 16:07 żeby nie zapomnieć i żeby mlodzież miała prawdziwy obraz historii

Historii zakłamywanej przez obcenego prezydenta i jeko kolegów z UW - koncesjonowanych opozycjonistów i SLD - która powstala za moskiewskie pieniadze

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319722 2011-02-25 17:49 Bo to problem (1)

Nie kręcimy takich filmów, bo nie rozliczyliśmy lat po II wojnie. Moje pokolenie ma do tego prawo. Takie były losy Polski, która była przecież - o ironio - jednym ze zwycięzców tej wojny. Jak to zrobimy, to trzeba kręcic radosne filmy. Co Ci po Kirholmie teraz? Uważam, że to raczej z Twojej trony przekora :)

Marynika

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3319819 2011-02-26 02:08

problem polega na tym, że taka depresyjna mentalność weszła bardzo głęboko w polaków i to wychodzi, wtedy kiedy robią "komedie". dobre, śmieszne komedie były kręcone w czasach przed 89 rokiem, bo ludzie potrzebowali się zdystansować do rzeczywistości. a teraz nikt nie chce się do niej dystansować, tylko każdy chce się lansować i udawać, że plastikowe pseudoamerykańskie g*wno im smakuje.

znawca

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319698 2011-02-25 16:06 czwartek 1956 (1)

poznan to historia

fix

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3319710 2011-02-25 16:55 Nie tylko Poznań 1956

Nie zapomnij o "warchołach" w Radomiu i innych miastach - tych dat jest w naszej historii o wiele za dużo i debilizmem jest licytowanie się, kto był "lepszy". Każdy, kto zginął w tamtych czasach za to, żeby nam się dzisiaj żyło lepiej jest godny szacunku. A to, że nie wszyscy zyskali i to nie ze swojej winy na tej transformacji, to inna sprawa. Bo jak piszą w necie, w 1989r. komuna w Polsce upadła, .... ale na cztery łapy. A wszystko to przez Magdalenkę.

Andrzej A.

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319702 2011-02-25 16:29 kiedy film będzie w telewizji? (3)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 3319712 2011-02-25 16:57 po premierze kinowej tak szybko w TV nie pokazują

najpierw"
1. kino
2. dvd
3. dvd dodawane do gazety
4. tv

w najlepszym razie w grudniu 2011 lub 2012 będzie w TV

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319878 2011-02-26 19:18 W przyszłą niedzielę już do sciągnięcia z sieci w divixie (1)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3319940 2011-12-28 13:26

Oczywiście w wersji zgranej ukrytą kamerą w kinie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319703 2011-02-25 16:31 Walesa pan. (4)

Walesa - cienki bolek, kukla komuny.

errin

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 36
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319723 2011-02-25 17:49 za to ty stary esbeku jesteś lepszy (1)

kotlet z psa przemielony razem z budą

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3319737 2011-02-25 18:41 Coś ci się chyba potentegowało

Sprawdź, czy wziąłeś dzisiaj leki, bo trafisz jako kotlet na talerz twojego głodnego psa.

Smacznego

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3319744 2011-02-25 19:59 co ty smieciu możesz otych czasach mówic...? (1)

zastanów się zanim coś napiszesz,
jesteś zerem..
tak to oceniam..

ed-WMG

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3319928 2011-02-27 13:23 Ty jesteś śmieć i nie broń Wałęsy który broni tamtych zbrodniarzy

i rozgrzesza takich bandytów jak Jaruzelski.

adam z gdyni

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię