kalendarz

maj»
PnWtSrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

wiadomości kulturalne

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Oko-uchem. Architektoniczny klops biskupa Głódzia

felieton w trojmiasto.pl
Pisząc te słowa, nie wiem jaka jest reakcja arcybiskupa na "gest Kozakiewicza", jak nazwał odmowną decyzję radnych prezydent. Ale pewnie "nic nie będzie dla niego niemożliwe, cokolwiek zamierza uczynić", jak mówi Pismo.

fot. Aleksandra Bober/trojmiasto.pl

Pisząc te słowa, nie wiem jaka jest reakcja arcybiskupa na "gest Kozakiewicza", jak nazwał odmowną decyzję radnych prezydent. Ale pewnie "nic nie będzie dla niego niemożliwe, cokolwiek zamierza uczynić", jak mówi Pismo.

Arcybiskup Głódź widzi swój kościół ogromny - jego wieża ma sięgać nieba. Arcybiskupie! Skąd ta gigantomania? Czy nie lepiej zaoszczędzić i na przykład postawić na działalność o charakterze społecznym lub kulturalnym?



Jeden z projektów świątyni na Łostowicach. Został on odrzucony przez kurię.

mat. prasowe

Jeden z projektów świątyni na Łostowicach. Został on odrzucony przez kurię.

Arcybiskup Głódź postanowił wybudować kościół. Ma on służyć modlitwie i integracji mieszkańców. Obiekt stanie na działce, którą Kościół kupił od Miasta za ułamek jej wartości. Doprowadziło to do sporu pomiędzy prezydentem Adamowiczem a Radą Miasta. Protestowała część mieszkańców, którzy w sąsiedztwie nie spodziewali się obiektu o takim charakterze i budowanego z takim rozmachem.

Rada wymogła na biskupie ogłoszenie konkursu architektonicznego. Zwycięski projekt nie przypadł jednak do gustu biskupowi. Metropolita wskazał palcem inny, obecnie modyfikowany. Ale to nie koniec kontrowersji związanych z inwestycją.

Czy Kościół powinien pełnić funkcję mecenasa kultury?

tak, działalność społeczna powinna być jedną z jego głównych funkcji

26%

jest mi obojętne, kto kulturę finansuje, byle były na nią pieniądze

8%

nie, zadanie Kościóła to dbanie o wiarę, nie sztukę

66%

łącznie głosów: 1063

Otóż biskup widzi swój kościół ogromny - jego wieża ma sięgać nieba. A to nie jest zgodne z warunkami tamtejszej zabudowy. Potęga i urok osobisty biskupa doprowadziły do głosowania radnych nad zmianą planu zagospodarowania przestrzennego. Także i ta kwestia obudziła negatywne emocje i podziały - radni nie byli jednomyślni, czy przechylić nieba biskupowi, czy mu je oddalić. W efekcie głosowania inwestycja póki co nie ruszy.

Pisząc te słowa, nie wiem jaka jest reakcja arcybiskupa na "gest Kozakiewicza", jak nazwał decyzję radnych prezydent. Ale pewnie "nic nie będzie dla niego niemożliwe, cokolwiek zamierza uczynić", jak mówi Pismo. Jednak, Księże Arcybiskupie, czy naprawdę warto?

Jeśli zostanie zrealizowany projekt, który przypadł do gustu arcybiskupowi, w Gdańsku pojawi się kolejny budynek, dzięki któremu umocnimy swoją pozycję na liście miast niewyróżniających się spośród tysięcy mieścin w tej części Europy. Żal, że po raz kolejny jeden z najpoważniejszych inwestorów i mecenasów sztuki, Kościół, uraczy nas potworkiem architektonicznym. Efekty pracy gotyckich budowniczych zachwycają często do dziś. Czy za kilka stuleci gdańszczanie uznają kościoły na Zaspie czy Niedźwiedniku za wizytówki miasta? Wątpię.

O gustach ponoć się nie dyskutuje. Choć nie rozumiem tej zasady, ale się dostosuję. Jednak o przydatności inwestycji podyskutować można. Czy w trójmiejskich kościołach skończyły się miejsca, że trzeba budować kolejny? Jeśli tak - czy nowy budynek musi mieć takie gabaryty? W minionych wiekach łatwo było zachwycić i przekonać do swej ideologii tłumy, budując porywające wówczas swym rozmachem świątynie, jak choćby Bazylika Mariacka.

Dziś trudno będzie przeskoczyć rozmiarami Galerię Bałtycką, ulubione miejsce spędzania wolnego czasu przez młodzież. Czyż nie lepiej, zamiast wyrzucać pieniądze na tony betonu, a następnie na utrzymanie kolosa, wybudować mniejszy kościół, ale przyciągający nowych wiernych i integrujący dotychczasowych akcjami o charakterze społecznym, edukacyjnym, charytatywnym, kulturalnym?

Za zaoszczędzone pieniądze można by zorganizować kontrakcję dla działań Owsiaka, który wydaje się być solą w oku wielu księży. Tylko przyklasnąć takiej konkurencji! Uważam, że działalność prospołeczna organizowana pod auspicjami Kościoła bardziej zbliża do siebie ludzi niż nieszczery znak pokoju, przekazany w betonowej hali sięgającej nieba.

Oczywiście nie zamierzam dać ani złotówki na tę inwestycje. Płacąc podatki, opłacając parkingi, nie jeżdżąc na gapę środkami miejskiej komunikacji już zasponsorowałem arcybiskupa. Stało się to za sprawą sprzedania za bezcen działki, której dokonał wybrany przeze mnie, mój prezydent. Dlatego mam czelność wysuwać uwagi pod adresem tego przedsięwzięcia

Działkę biskup już ma. Projekt prawie też. Teraz chce przyzwolenia na wybudowanie wbijającej się w niebo wieżę. Arcybiskupie! Skąd ta gigantomania? Zaspokajanie próżności? Chęć posiadania asa w grze z kolegami-biskupami, którzy na swoją chwałę budują Licheń czy Świątynię Opatrzności Bożej? Bo nie wierzę, że kieruje Księdzem chęć poróżnienia różnych środowisk w myśl zasady "dziel i rządź".

Jestem pewien, że i mój tekst podzieli czytelników na tych, którzy mnie poprą i na tych, którzy rzucą na mnie anatemę. To na tym ma polegać integracja? Każde kolejne butne posunięcie Arcybiskupa, które nie jest niczym innym jak gestem Kozakiewicza, tylko dolewa oliwy do parzącego ognia. Idea sacrum i jednoczenia już została wypaczona. Zresztą nie pierwszy raz w historii świata. Zdarzyło się to już jakiś czas temu za sprawą innej budowli. Inwestycja ta nazywała się wieża Babel...

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 332)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074663 2012-01-30 13:48 popieram (28)

Panie Jerzy - popieram :) niestety tez głosowałem na prezydenta...jednak już więcej tego nie uczynię...

popieram opinię 403 / nie zgadzam się 32
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074690 2012-01-30 14:16 : ) (9)

Artykuł ze wszech miar słuszny- może w koncu jego eminecja coś zrozumie że mamy XXI wiek a nie średniowiecze.Kosciolów już mamy nadto zresztą już zaczynają świecić pustkami.Budujmy lepiej przytulki i domy pomocy albo hospicja.

the bill

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074841 2012-01-30 20:52 (5)

Słuszny i po linii, jak żywcem wyjęty z peerelowskiej gazety. Myślałem że komuna się skończyła 20 lat temu. Można decyzje krytykować ale te prymitywne złośliwości? Trzymajmy jakiś poziom.

Gajowy

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 37
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074853 2012-01-30 21:29 kolejny kościół (3)

a może mieszkańcy tych dzielnic woleliby mieć chociaż jedno gimnazjum z prawdziwego zdarzenia (obecne jest w likwidacji) a nie 3 kościoły w promieniu 1 kilometra ? może by tak władze miasta zrobiły sondaż co jest najbardziej potrzebne mieszkańcom tych dzielnic ?

lolek

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074918 2012-01-31 14:09 (2)

Według pewnej grupy ludzi, każda krytyka kościoła jest komuszym, masońskim, satanistycznym spiskiem. Nie bardzo do nich dociera że demokracja i wolność słowa obejmuję również KrK czy to się komuś podoba czy też nie.

NXP

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074923 2012-01-31 14:33 (1)

Według niektórych ludzi, słówko "tolerancja" dotyczy tylko gejów, feministki i mniejszości narodowe, natomiast popisywanie się krytyką kościoła jest "trendy";)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3074931 2012-01-31 15:54

Zapewne odezwal sie ten toleracyjny

Zofia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074860 2012-01-30 22:27 Żle jest gdy podrzędny grajek wypowiada się o sprawach, o których nie ma aaadnego

pojęcia. Na Litwie kolego Snarskiego niejaki Landsbergis wywołał psychozę antypolską. Na zachodzie panie Snarski odchodzi się od antykleralizmu jako passe. W Hiszpanii rządzi prawica, w UK Cameron. Tylko u nas tradycyjnie modą zaczyna być to co na Zachodzie jest wiochą w rodzimym przaśnym tańcem z przytupem gumofilca w chocholim tańcu palikotyzmu. Granym na harmonii zapijanym okowitą z lubelskiego Polmosu i kiszonym w przerzedzonej klawiaturze. Walącej czosnkiem i śledziem. Najlepiej koszernym. Bo to trendy. A gra, a w tej żalosnym grafomańskim zapisie zwanym przez litość felietonem, przez cymbała vel na cymbałach nie demiurg kształtujący rzeczywistość-boś pan za mało rozgarniety na coś takiego, ale smętna pacynką....grajek, który ma średnie pojecie o muzyce jeszcze mniejsze o architekturze sakralnej.Ze zbioru oklepanych truizmów nie przyswieca głębsza refleksja. Ale czerń to kupi. Ewentualnie ta pani od inseminacji, co kiedyś reportaże o skupach butelkach robiła. A teraz autorytet z uśmiechem jak Stokrotka i gębą okrągłą, jak słonecznik. Zaprawdę powiadam wam ocalę Sodomę, Jeżeli znajdzie się ktoś sprawiedliwy. Jestem pierwszy. Kto podązy za mną?

trojka heglowsska

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 34
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074845 2012-01-30 21:08 Nie wiem jak wy, ludzie, ale ja do kościoła na Zakoniczynie nie chodzę (2)

..mimo, że tam mieszkam, bo w kościele ludzi jest ZA DUŻO a miejsca za mało. Nowe kościoły na nowych osiedlach są potrzebne i tyle.
Że do Bazyliki ludzie nie chodzą? Mnie to nie dziwi, bo wysycenie kościołami starówi jest ogromne.
Proponuję wybrać zaingerować w projekt jakiegoś minaretu albo synagogi jak je będą w Gdańsku budować.
Potworki to buduje obecna administracja: ECS, plan zagospodarowania wyspy spichrzów - to nie potworki - to demony.

hy

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074950 2012-02-01 08:59 (1)

Niby komu jest potrzebny? Tam nawet nie ma emerytów w okolicy, żeby od nich datki na budowe tego molocha ściągać! Kościołów w okolicy jest kilka i nie wiem, gdzie Ty widzisz tam ciasnotę, skoro mało kto do nich uczęszcza. Po co Ci kolejny pusty kościół w okolicy???

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3074998 2012-02-06 19:24 Nie chodzisz do kościoła na Zakoniczynie to nie wiesz, jak jest.

Prawda jest taka, że wybrać się na mszę do św. Judy Tadeusza w niedzielę to niemal nonsens gdy ma się dwójkę małych dzieci.
Pusty kościół na Zakoniczynie lub w okolicy? Gdzie?
Chyba po mszy na 18:00?

hy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074691 2012-01-30 14:17 Problem polega na tym, że (9)

Gdańszczanie poprostu nie lubią Głódzia.

dor

popieram opinię 59 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3074701 2012-01-30 14:32 problem? chyba dla niego samego

czego się spodziewał?

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074712 2012-01-30 14:46 trudno uwielbiać nadętego bufona,megalomana i alkoholika.. (7)

popieram opinię 77 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074722 2012-01-30 15:10 Chyba sami zomowcy mają tutaj głos (6)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 66

zgłoś do moderacji opinię 3074782 2012-01-30 17:52

sam jesteś zomowiec

jac

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3074791 2012-01-30 18:11

zief - tyle ci dziadek powiem

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074812 2012-01-30 19:17 a tam zomowcy (3)

zwykły motłoch i tyle

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074836 2012-01-30 20:35 odezwał się prawdziwy katolik ,tryskający miłosierdziem (niekoniecznie rozumem) (1)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3074921 2012-01-31 14:13

Dla tego dziwaka KrK i jego dostojnicy są poza krytyką. Dla niego taki Głódź to jest chyba żywe uosobienie boga prawdziwego.

NXP

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3074927 2012-01-31 14:56 pewnie że w wiekszości motłoch

widać po słownictwie i formułowaniu opinii.

a

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074772 2012-01-30 17:20 zgnijesz w piekle Jurek (2)

Podniosles palec na samego Arcybiskupa najjasniejszego Sławoja Leszka Głodzia. Jak wieza bedzie miala miec 300m to bedzie tyle miala i zaden radny nie podskoczy.

Jadwiga

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074792 2012-01-30 18:12 (1)

piekła nie ma, ktoś ci wmówił... może złośliwy sanitariusz???

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3074914 2012-01-31 12:20

Piekło zostało zlikwidowane - bardziej opłacało się podzlecić wykonywanie jego obowiązków Polsce :)

trollencio kapelan polowy piekła

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074861 2012-01-30 22:33 Ile kosztuję muzeum Żydów Polskich? podobno setki milionów. Czemu nie chca (1)

wybudować muzeum zbrodni na kresach polskich, także dokonanych chętnie na polakach przed Żydów. Gajowy jak jest zza Buga to wie jak to wyglądało. No chyba żony i Teściów nie boi się. Donkowi też dziadek wiele ciekawego opowiadał.

dzinx

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3074924 2012-01-31 14:34

Uderzysz w stół a odezwą się nożyce.

NXP

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3074862 2012-01-30 22:39 Ej panie Jurku Muzykancie jeden taki ryży w trampkach walnął pana na 400 mld PLN

w żopu. Jak upuścił panu z portek grzebyk, żebyś pan pograł do kotleta. I to bez wazeliny. A pan do dziś tego nie zauważył. A podniecasz się pan jednym kościołem

zylc

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3074936 2012-01-31 21:36 Aj tam narzekacie na Kościól i Głodzia. Przeczytajcie jak Żydy pomagają swoim i wtedy

pomyślcie czy ten KK z hospicjami, Caritasem i opieką misyjną jest taki najgorszy.
Synagoga ruchu chasydzkiego Chabad-Lubavitch na Crown Heights na Brooklynie wprowadziła 5-dolarową opłatę od osób, które żebrzą na jej terenie donosi "New York Post".

"Jeśli chcesz prosić o pieniądze, musisz najpierw zapłacić. Jeśli nie zapłacisz, lądujesz na ulicy. To proste" mówi jeden z żebraków w rozmowie z "New York Postem", który sprawę opisał. Żebracy twierdzą, że jeśli nie zapłacą, muszą się wynosić, a jeśli się opierają, są straszeni policją.

Żebracy usadawiają się na schodach wejściowych lub w środku synagogi na Crown Heights, która jest główną świątynią ruchu chasydzkiego Chabad-Lubavitch. Wszyscy żebracy twierdzą, że są bezrobotni, mieszkają w okolicy i czasami biorą udział w nabożeństwach w synagodze, przez którą przewijają się od rana do wieczora tłumy ludzi.

Podkreślają oni, że w myśl religii żydowskiej mogą oni prosić o pieniądze w synagogach i podczas uroczystości tj. wesela, gdzie tradycyjnie część jedzenia jest przeznaczana właśnie dla żebraków i osób, które przyszły niezaproszone.

Mimo to tamtejszy rabin postanowił wprowadzić opłatę, bez uiszczenia której nie mogą oni prosić o pieniądze na terenie synagogi pisze "New York Post".
"Nie stać mnie na to. Zwykle udaje mi się uzbierać ok. 40 dolarów dziennie stwierdził inny z żebraków. To żenujące, że nie chcą nam pomóc".

Cluster

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3074976 2012-02-01 14:58 Kościół czy aby na pewno powszechny?

Nurtuje mnie jedno pytanie z tego artykułu: po co nam tak wielki kościół? I tu może wystrzelić jak z kałasznikowa seria pytań: czy x.bp. Głódź zapytał tzw. wiernych czy chcą mieć ten kościół i czy właśnie taki? Czy nie lepiej jest, gdy wspólnota danego miejsca, buduje kościół (budynek) oraz tworzy Kościół (zgromadzenie). To co czytam w mediach o działaniach kościoła w Polsce oraz lokalnie o działaniach x.bp.Głodzią przypomina mi epokę komunizmu gdzie ni stąd ni z owąd pojawiała się kolejna inwestycja, nie koniecznie chciana i potrzebna ludziom, ale czy dla współczesnego, polskiego kościoła człowiek ( jednostka) jest istotny? Wątpię. Przypomina mi się spotkanie z pewnym dominikaninem w 1989r. gdy oglądaliśmy wystąpienie pierwszego niekomunistycznego premiera T.Mazowieckiego, ów dominikanin stoicko stwierdził: cóż komuna upadła, ale przetrwa w swojej najpodlejszej formie w Kościele Katolickim.

jaar

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074664 2012-01-30 13:50 czemu Sławoj taki czerwony na twarzy?? :D (12)

kpt

popieram opinię 243 / nie zgadzam się 38
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074666 2012-01-30 13:52 nadciśnienie tętnicze (3)

sss

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074671 2012-01-30 13:54 (2)

nadciśnienie wódnicze??

popieram opinię 57 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074696 2012-01-30 14:24 No i... Na Głodzie... (1)

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 6

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zgłoś do moderacji opinię 3074676 2012-01-30 13:57 Flaszka

albo dwie. wypije się

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074692 2012-01-30 14:18 : ) (1)

Strzelił buraka: )Albo pewnie za ciepło my w tej sukience a i czapka jakaś mała: )

the bill

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3074793 2012-01-30 18:13

czapka może na nim gore? ;)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074703 2012-01-30 14:35 nie czerwony a ogorzały...

nie mylić z - od gorzały...

treder

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3074733 2012-01-30 15:29

- weź dwie!
- no, co ty za dużo.
- no weź dwie.
- ale tyle nie wypijem.
- mówię ci, weź dwie!
- no dobra. skrzynke wódki i dwie oranżady poproszę.

regus

popieram opinię 48 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074842 2012-01-30 20:59 normalny

purpurat :-)

Maneken PiS

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074882 2012-01-31 03:57 z Harkowa wrocil:]

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074911 2012-01-31 10:22 bo pił wino... mszalne

j.w.

jojo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074665 2012-01-30 13:51 Jak flaszka chce budować to za swoje dość okradania Polski czarna stonko (11)

popieram opinię 248 / nie zgadzam się 45
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074746 2012-01-30 15:53 ciemniaku zawsze buduja za swoje czyli zato co uzbierają od ludzi (10)

ty na tym nic nie tracisz głąbie lepiej sie przyjrzyj tym co cie codziennie łupia na wszystkim ile wlezie ale to zobaczysz dopiero wtedy jak ktoś ci oleju do makówki na leje nie wczesniej

kupse olej:)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 42
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074754 2012-01-30 16:14 (2)

no cóż - nie zawsze - a jak myślisz, za co została wyremontowana "nowa siedziba Arcybiskupa" - za cześć pieniędzy z OPP (wyjaśnię: Organizacja Pożytku Publicznego - czyli hospicja, placówki opiekuńczo wychowawcze itp.) a przecież zawsze siedziba Arcybiskupów była w Oliwie, a tu NIE, bo.... za dużo gapiów dookoła tak??
Zgodzę się, ze nie wszyscy Księża łupią - ale w tym przypadku..... no cóż sami możemy ocenić...

KJ

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074847 2012-01-30 21:16 A z czego żyją sejmowe, rządowe i prezydenckie nieroby? (1)

Wolę w ciszy i spokoju pójść się pomodlić do kościoła i odetchnąć po tygodniu ciężkiej pracy niż liczyć na to, że ta zaraza z Warszawki czy UM zrobi coś dobrego dla mnie i moich dzieci.
Bóg nie zabiera mi 65% tego co zarobię.

hy

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3074869 2012-01-30 23:49 skoro sejmowe nieroby ci zabieraja

to nie znaczy ze czarne tez powinny. tych z wiejskiej przegnac kijem, a czarnym nie poblazac. jak chce se kupic dzialke to bez znizek. nie bede mial pretensji

greg

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074826 2012-01-30 20:07 Uzbierają? (1)

Pęknę ze śmiechu - te uzbierane, to miliardy złotych z budżetu państwa, które wypływają na Kościół, ponieważ podpisano jeszcze bardziej skrycie, aniżeli ACTA konkordat

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3074848 2012-01-30 21:17 Mycka ci się nie zsuwa

...jak się tak denerwujesz?

hy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3074831 2012-01-30 20:14 A działka za 1% wartości to nic?

Złodzieje z watykanu rozkradają nasz kraj i tyle.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074837 2012-01-30 20:38 A konkordat 10 mld zł rocznie (3)

Tak sie lupi biedny i głupi kraj.

xc

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074849 2012-01-30 21:17 A Kaczor, Tusk, Komorowski i Palikot (2)

..tylko 350 mld. Centy, co?

hy

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074951 2012-02-01 09:02 (1)

350 MLD??? HAHAHA, ci Rydzyk sieczke z mózgu robi, czy co ty tam masz...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3074997 2012-02-06 19:17 Budżet + deficyt.

Jelonku z próżnią między uszami.

meee

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074667 2012-01-30 13:53 (1)

wybudujmy wieżę BUBEL, znaczy BABEL........

popieram opinię 84 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 3074786 2012-01-30 17:59

mnie to zastanawia ten falliczny aspekt wieży, na którą arcybiskup się tak uparł. kompleksy jakieś, czy co? ;)

g:-)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074668 2012-01-30 13:53 Doskonaly artykul, (7)

ciekawe czy biskup czyta trojmiasto.pl, czy doniesie mu o tym jakis podwladny :]

atom

popieram opinię 265 / nie zgadzam się 28

zgłoś do moderacji opinię 3074763 2012-01-30 16:51

Dośc tego żebrania przez czarnych częśc placu oddają pod supermarket.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074777 2012-01-30 17:39 Wyjątkowo obrzydliwy tekst Snakowskiego. (2)

Nawet jak na palikotowca

precz z komuną

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 39

zgłoś do moderacji opinię 3074794 2012-01-30 18:14

wyjątkowo głupi komentarz

trzymasz poziom!

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 1

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zgłoś do moderacji opinię 3074784 2012-01-30 17:56

znaczy, Budyń?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3074808 2012-01-30 18:51 Nie neguję prawa portalu do publikowania lewackich agitek,

nawet skrajnie lewackich. Ale ich publikowanie w dziale kultura i rozrywka jest dużym nadużyciem. Jednym słowem wieki KLOPS i portalu i towarzysza Snakowskiego.

precz z komuną

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 3074859 2012-01-30 22:16

doniesie mu o tym podwładny, a biskup użyje swych wpływów i zamknie portal trojmiasto.pl tym samym po raz kolejny udowadniając, że nie ma rozdziału państwa od kościoła

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3074669 2012-01-30 13:54 glosowanie

ja nie bylem na glosowaniu ale na najblizsze pojde i zaglosuje na kontrkandydata
jak maja tyle kasy by takie twierdze bydowac to czemu kasy na dzialki nie maja.
NIE CHODZE DO KOSCIOLA I NIE BEDE PRZESTALEM WIERZYC W KOSCIOL KATOLICKI .dziekuje medim za takie prawdziwe artykuly na tematy koscielne.

adam

popieram opinię 129 / nie zgadzam się 27
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074670 2012-01-30 13:54 Już kiedyś byli tacy, co próbowali postawić wieżę sięgającą nieba... (1)

...w Babilonie.

Jajo

popieram opinię 113 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3074851 2012-01-30 21:19 Piramidy w Gizzie podobno są wyższe.

Pałac Kultury też.
Burzymy?

hy

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074672 2012-01-30 13:55 Głódź (3)

Pokazać mu gest Kozakiewicza

popieram opinię 174 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 3074697 2012-01-30 14:28 Tylko niech tego nie robi

Rada Miasta. Zbłaźniła się pozwalając sprzedawać Kościołowi grunty w Gdańsku za przysłowiową złotówkę, a gdy młodzi zaczynają sie burzyć, jak w wypadku ACTA, to zachowują się podobnie jak ci, co zgodę na podpisanie ACTA wydali.
Te teatralne darcie szat nic już nie poprawi ich wizerunku. A podobno liberałowie rządzą Gdańskiem?

gda

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074899 2012-01-31 08:07 synku (1)

POdpisz sie ! WSTYD ?

romano

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3074952 2012-02-01 09:04

dziadek, bo znowu dowód zabierzemy i tym razem z książeczka ubezpieczeniową, wtedy nie pocwaniakujesz długo :D

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074673 2012-01-30 13:55 (2)

Kto powiedział że wieża ma być większa od innych okolicznych budynków - człowieku przestań manipulować i jątrzyć.

oskar

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 155

zgłoś do moderacji opinię 3074773 2012-01-30 17:26

Jeżeli nie miałaby być większa, to niepotrzebna by była zmiana planu zagospodarowania.

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 4

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074674 2012-01-30 13:56 "Czy w trójmiejskich kościołach skończyły się miejsca, że trzeba budować kolejny?" (8)

Na Traugutta stadion też nie był przepełniony, a nowy zbudowano.

DziwakMaruda

popieram opinię 141 / nie zgadzam się 69

zgłoś do moderacji opinię 3074679 2012-01-30 13:59 ten nowy uwazam ze wtope :)

atom

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074745 2012-01-30 15:51 A w kościele będzie też grać się w piłkę ? A może zorganizować wybory MISS NATURA ? (5)

Wtedy byłby uzasadnienie.

ra

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074747 2012-01-30 15:57 akto bedzie grał po euro 2012 na stadionie? (4)

rudy raz na tydzień nikt więcej a reszta jak będzie chciała nawet pusty popatrzeć to ma 20 zł wyłożyć:)
stadion wybudowany za miliardy które my mamy spłacać kościół za składki ludzi co do kościoła chodzą!!Tak sie powinno wszystko budować stadion za składki frajerów co chodzą mecze nieudaczników oglądać niech oni go spłacają!!

zacznij myslec

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074795 2012-01-30 18:15 (3)

Lechia

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3074852 2012-01-30 21:21 Taliby z PO zrobią tam centrum (2)

..edukowania niewiernych.
:D

meee

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074953 2012-02-01 09:04

Talibowie z Radia Maryja będą tam co roku sabat urządzać

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3074980 2012-02-01 17:37 kato-faszy-bolszewicy będa organizowac swoje mitingi z pochodniami

i portretami "WODZA". I moze sikorka przyleci z robakiem w dziobku dla "WODZA" i "Łojca"

stanczyk

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3074915 2012-01-31 12:28 Dobry argument. Ale tylko pozornie.

Jeżeli w nowym kościele odbęda się europejskie mistrzostwa w odmawiania różańca, przyjądą na to setki tysiecy kibiców, prawa do transmisji TV za grubą kasę sprzeda Watykan i Gdańsk zarobiu tyle kasy na tej imprezie że pokryje koszty budowy to jestem za budową tego kościioła. W innym przypdaku to marnowanie pieniędzy!

wojtek

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

dodaj swoją opinię