• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Notre Dame de Paris (267 opinii)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 45 min. (1 przerwa)
data premiery:
9 września 2016
6.6
357 ocen
Notre Dame de Paris
Riccardo Cocciante i Luc Plamondon

Tłumaczenie: Piotr Olkusz

Preferencje wiekowe: 12 +

Polscy fani czekali na ten tytuł od momentu paryskiej premiery w 1998 roku, gdzie w oryginalnej wersji w rolę Quasimodo wcielił się Garou, którego wykonanie piosenki "Belle" zostało nominowane do tytułu Piosenka Wieku (Song of the Century). Tym razem garbusa Quasimodo, przepiękną Esmeraldę, bezdusznego Frollo i rycerskiego Phoebusa będą mogli Państwo podziwiać w przestrzeni gdyńskiego Teatru Muzycznego. Nasza realizacja zostanie przygotowana przez autorów oryginału, którzy będą współpracować przy każdym elemencie spektaklu, aby jak najlepiej oddać atmosferę XV-wiecznego Paryża.

Spektakl przygotowywany jest w porozumieniu z agencją Enzo Product, jedynymi właścicielami praw do tego tytułu.

Muzyka: Riccardo Cocciante
Libretto i teksty piosenek: Luc Plamondon
Songi: Zbigniew Książek

Reżyseria: Gilles Maheu
Choreografia: Martino Müller
Scenografia: Christian Rätz
Kostiumy: Fred Sathal
Światło: Alain Lortie
Dźwięk: Manu Guiot
Aranżacje: Riccardo Cocciante, Iannick Top, Serge Perathoner
Asystent reżysera: Wayne Fowkes
Asystent choreografa: Nadia Buttignol
Dyrektor artystyczny ds. kostiumów: Caroline Villette
Producenci: Nicolas and Charles Talar
Trener akrobatów: Maciej Talik
Asystent castingu: Alberto Visnton
Asystent personalny Riccarda Cocciante: Rosie Cotumaccio
Manager produkcji: Bram Jasper

Po stronie polskiej:

Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Koordynator d/s kostiumów: Kalina Konieczny
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent reżysera: Agnieszka Kaczor
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Światło: Piotr Kuchta, Bartosz Wolak
Dźwięk: Mariusz Fortuniak, Maciej Chłopecki, Karolina Ankiewicz
Konsultacje wokalne: Anna Domżalska
Inspicjent: Agata Ulatowska
Produkcja: Mirosław Niebodajew, Mateusz Gigiewicz, Monika Bieszke, Krystyna Jaworowska

Obsada:
Maja Gadzińska - Esmeralda
Ewa Kłosowicz - Esmeralda
Janusz Kruciński - Quasimodo
Michał Grobelny - Quasimodo
Maciej Podgórzak - Gringoire/Phoebus
Jan Traczyk - Gringoire
Bartosz Oszczędłowski - Gringoire (swing)
Artur Guza - Frollo
Piotr Płuska - Frollo
Przemysław Zubowicz - Phoebus
Krzysztof Wojciechowski - Clopin
Łukasz Zagrobelny - Clopin
Kaja Mianowana - Fleur de Lys
Weronika Walenciak - Fleur de Lys
Ewelina Hinc /ad/ - Fleur de Lys (swing)
Aleksandra Meller - Chór
Przemysław Pawłowski - Chór
Marcin Słabowski - Chór
Sebastian Wisłocki - Chór
Aleksy Perski - Chór
Krzysztof Kowalski - Chór
Tomasz Gregor - Chór
Paweł Czajka - Chór
Karolina Merda - Chór
Katarzyna Kurdej - Chór
Mariola Kurnicka - Chór
Agnieszka Król-Karecka - Chór
Agnieszka Kaczor - Chór

Tancerze:
Wioletta Fiuk, Gracja Górniak, Dorota Koprowska, Paulina Kroszel, Sara Ławniczak, Natalia Madejczyk, Elżbieta Pruszko, Masza Tryputsen, Marek Bratkowski, Krzysztof Dzwoniarski, Jakub Jóźwiak, Michał Łabuś, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Michał Pietrzak, Kostyantyn Popov

Akrobaci:
Marcin Bobkowski, Cezary Graban, Dariusz Lipski, Michał Lisiecki, Szymon Sztukowski, Arkadiusz Szynal.

Tancerze breakdance / B-Boys:
Patryk Klepacki, Rafał Połubiejko.

Muzycy:
Michał Mieczkowski, Piotr Górka, Daria Galubińska, Małgorzata Siewert, Jarogniew Dąbrowski, Małgorzata Lewosińska, Marta Zagańczyk, Pamela Munz, Elżbieta Kwiatek, Sylwia Jantoš, Aleksandra Kowalska, Kamila Pietrzak, Daniel Gutt, Paweł Urowski, Jolanta Arasimowicz, Renata Nehrebecka, Michał Leo, Aleksander Kamiński, Jacek Piastowski, Krzysztof Krawiec, Antoni Chłopeniuk, Michał Lasota, Piotr Schiller.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • Rozczarowanie (opinia sprzed 6 lat)

    Muzyka strasznie monotonna , na sile wpisane watki polityczne czy teza światopoglądowe , scenografia słaba , nudny spektakl po prostu , a na koniec wymuszona owacja na stojąco , trochę żenująca . Występ grupy akrobatów robi wrażenie , kiedyś oglądało się to w cyrku , niestety czasy się zmieniają .

    Prośba do dyrekcji Teatru , wracajcie do korzeni - im szybciej tym lepiej dla Teatru i widzów .

    Pozdrawiam

    • 9 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Do Pana Redaktora (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Proszę sobie otworzyć SJP i sprawdzić, czy słowo "choreografia" ma lmn.

    A spektakl przyzwoity, ale Les Miserables to nie jest niestety. Będzie na pewno hit, scenografia i choreografia niezwykła, Artur Guza najlepsza rola, większość nie powala niestety, chociaż mi się Maja Gadzinska podobała. Na pewno bardziej niż Fleur. Scena z dzwonami - aż ciarki przechodzą.

    Szkoda, że Pan "recenzent" nie zwrócił uwagi na to, co kładzie spektakl zupełnie, czyli na tłumaczenie. Bardzo słabe, momentami żenujące. To czego spektaklowi brakuje, to właśnie teatralnosci i dramatyzmu. Jest widowisko, to nadal jednak bardziej koncert...

    • 36 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Tłumaczenie (opinia sprzed 7 lat)

      Dzię-ku-ję, myślałam, że to ja mam coś ze słuchem, skoro nikt nie skupił się nad tym, jak wiele mocy stracił spektakl przez beznadziejne, w większości, tłumaczenie, które na pewno nie pomagało wejść w rolę. Tłumacz chyba patrzył śłepo w kartkę, zamiast zastanowić się, jaki efekt osiągnie z muzyką.

      Nie wszystko oczywiście było na nie - co lepsi wokaliści (m. in. Artur Guza) potrafili przebrnąć przez tę trudność i stworzyć wiarygodną postać. Tłumaczenie Czasu Katedr w połączeniu z wokalem Podgórzaka zrobiło z piosenki najmocniejszy (oprócz zbiorówek z akrobacjami) punkt spektaklu. Szkoda, że to samo tłumaczenie jednocześnie położyło pierwotnie najmocniejsze punkty spektaklu - Belle zupełnie bez mocy, tak samo jak scena końcowa. Przy tak rozłożonych akcentach trudno dziwić się tym, którzy wychodząc z teatru musieli doczytać szczegóły fabuły.

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Kkk (2) (opinia sprzed 7 lat)

    Czy spektakl jest odpowiedni dla wieku 10lat?

    • 5 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Zdecydowanie nie. (opinia sprzed 7 lat)

      Lepiej pójść na Piotrusia Pana.

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      raczej nie (opinia sprzed 7 lat)

      Mysle ze spektakl jest bardziej dla mlodziezy licealnej.

      • 6 1

  • notre dame de pari (1) (opinia sprzed 8 lat)

    • 2 9

    • niektórzy mówią, że beznadziejne, albo że się wynudzili... (opinia sprzed 7 lat)

      jak to mawiał dr Kaleciński z katedry historii sztuki UG: żeby niektóre dzieła zrozumieć czy poczuć, trzeba mieć coś więcej niż wrażliwość betonu...

      • 1 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Wspaniałe widowisko (opinia sprzed 7 lat)

    Warto zobaczyć, świetna choreografia, wielkie brawa dla tancerzy. Piękna muzyka i scenografia.

    • 5 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Bravo !!! (1) (opinia sprzed 7 lat)

    To było piękne i wzruszające przedstawienie. Wspaniała gra aktorska, piękna scenografia i wielki rozmach godny największych scen świata! Brava dla TM w Gdyni za odwagę sięgania po tak wybitne dzieła - pniecie się do góry i za to Was kocham!

    • 60 18

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Gra aktorska - zgoda, ale wybitne dzieło? Plizzz (opinia sprzed 7 lat)

      Ideologiczne papka charakterystyczna dla starałem, lewackiej kultury francuskiej.
      Ksiądz morderca vs. oświecony lud paryski.

      • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Wróciłem z teatru parę godzin temu .. (opinia sprzed 7 lat)

    Aktorzy i tancerze dają z siebie naprawdę dużo. Zwłaszcza akrobaci wkładają mnóstwo pracy. Nie można wiele zarzucić osobom na scenie. Natomiast fabuła...
    Trzeba być gotowym na ideologiczne pranie mózgu. Lenin byłby dumny z tekstów w rodzaju "Boga zabiją ludzie" "klecha morderca" "schyłek katedr" "imigranci precz, to nasz kraj". Zresztą Marks i redaktor Morozowski też pewnie pękliby z dumy.

    • 12 1

  • Rewelacja (z niedosytem) (opinia sprzed 7 lat)

    Bylem na wiekszosci przedstawien Muzycznego w ciagu ostatnich 20 lat. Notre Dame jest napewno w pierwszej 5-tce. Polecam gorąco.
    Mam jednak maly niedosyt, nie wiem czy wynika on z moich "mlodzienczych" doświadczeń, czy mojego już dorosłego wieku, ale jakoś nie moge się już od wielu lat zachwycić tak, jak zachwycałem się na Les Miserables i West Side Story. To jest zdecydowanie nie do pobicia. Mimo to gorąco polecam Notre Dame, naprawde warto. Pozdrawiam fanów Muzycznego.

    • 3 2

  • Niesamowite! (opinia sprzed 7 lat)

    Akrobaci i tancerze są niesamowici! Jan Traczyk w roli Gringoire jest świetny! Tak samo Piotr Płuska w roli Frollo. Kruciński jako Quasimodo nie był jakiś super, ale zasługuje na pochwałę. Zagrobelny dobrze wypadł. Jednak Ewa Kłosowicz i Maciej Podgórzak to troszkę niewypał. Mimo, że Ewa Kłosowicz w drugim akcie nie co lepiej wypadła to w pierwszym wszystko zawaliła. Choreografia była na najwyższym poziomie. Scenografia była specyficzna i właśnie to mi się podobało.

    • 5 1

  • Bilety (1) (opinia sprzed 8 lat)

    Można gdzieś rezerwować/kupić bilety?

    • 2 5

    • nie (opinia sprzed 7 lat)

      nie można kupowac biletów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery