kalendarz

maj»
PnWtSrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

wiadomości kulturalne

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Krytyka Polityczna od roku w Trójmieście

Na zdjęciu w siedzibie Świetlicy od lewej: Marcin Chałupka, Katarzyna Fidos (kierownik świetlicy), Klaudia Mateja i Maria Klaman.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Na zdjęciu w siedzibie Świetlicy od lewej: Marcin Chałupka, Katarzyna Fidos (kierownik świetlicy), Klaudia Mateja i Maria Klaman.

Rok temu swoją stałą siedzibę przy ul. Nowe Ogrody otworzył trójmiejski oddział Krytyki Politycznej. O debatach z władzami miasta, stosowaniu socjodramy w dialogu z grupami wykluczonymi i planach na przyszłość z Katarzyną Fidos i Marcinem Chałupką rozmawia Jakub Knera.



Czy w Trójmieście jest wystarczająca ilość debat, podczas których można dyskutować o bieżących sprawach?

zdecydowanie tak, odbywają się ciekawie dyskusje, w których można aktywnie uczestniczyć

11%

takie dyskusje odbywają się, ale zbyt rzadko

25%

nie, brakuje mi takich spotkań, praktycznie nigdzie nie można porozmawiać o tym co się dzieje

64%

łącznie głosów: 150

Jaka jest pozycja Świetlicy po roku działalności w Trójmieście? Czy w naszej metropolii jest wystarczająco dużo miejsc do publicznych debat, w których mieszkańcy mogą aktywnie uczestniczyć?

Katarzyna Fidos: Mam takie wrażenie, że od czasu, kiedy tu działamy, takich dyskusji jest coraz więcej. Nie jest przecież tak, że tylko my je organizujemy. Wydaje mi się jednak, że jest ich za mało, co widać najlepiej, kiedy poruszane są problemy bieżące. Mieszańcy nie do końca są przyzwyczajeni do mówienia o lokalnej polityce, brakuje im do tego narzędzi. Chcemy o tym regularnie mówić, zapraszać do dyskusji działaczy politycznych, przedstawicieli miasta czy urzędników.

Marcin Chałupka: Przygotowujemy też cykl konsultacji społecznych w zakresie ekologii. W przyszłym roku zorganizujemy spotkania z władzami i mieszkańcami, dotyczące funkcjonowania Starego Miasta, komunikacji, będziemy przygotować do rozmów uczestników, którzy do tej pory w takich dyskusjach nie uczestniczyli. Dzięki technikom socjodramy chcemy nauczać wyrażać swoje zdanie grupy wykluczone. Chcemy pokazać, że można działać na rzecz zmiany rzeczywistości i są do tego odpowiednie narzędzia.

Czy w Trójmieście jesteście uważani za partnera do rozmów przez osoby z innego bieguna sceny politycznej?

MC: Myślę, że tak. Krytyka Polityczna to środowisko ogólnopolskie, w skład którego wchodzą ludzie z wielu miast, nikt nie mówi za siebie, tylko zawsze używamy słowa "My". Wydaje mi się, że ciężko nas pominąć, chyba właśnie przez to, że jesteśmy tak zintegrowani.

Czy w Trójmieście ciężko jest prowadzić lewicowy dyskurs, który z naszym regionem raczej utożsamiany nie jest?

KF: Wydaje mi się, że wszędzie jest ciężko, ale panuje na niego zapotrzebowanie. Najlepiej świadczą o tym ludzie, którzy do nas przychodzą - słuchają i chcą rozmawiać w sposób, jaki proponujemy. Nie ważne, czy to Gdańsk, Warszawa, czy Kraków. W Gdańsku działał Ruch Młodej Polski, który wychował swoją przyszłą elitę władzy, ale przecież Solidarność ma lewicowe korzenie i nie można o tym zapomnieć.

Jacy ludzie przychodzą na Wasze spotkania? Czy to raczej ta sama grupa, czy rotacja jest duża?

KF: Często jest tak, że oprócz stałych gości, pojawiają się zupełnie nowe twarze. Wiadomo, że są postaci, które można zobaczyć na wielu trójmiejskich wydarzeniach, ale przekrój uczestników naszych spotkań jest bardzo różnorodny. Czasem są to nawet starsze osoby na emeryturze, które interesują się tematyką społeczną czy sztuką, osoby czynne zawodowo, studenci czy nawet nastolatki.

Na ile debaty, które organizujecie, mają pokazać pewien punkt widzenia, a na ile mają być starciem się różnych poglądów?

KF: Zależy, jaki jest ich cel. Czasem chcemy ukazać jakiś temat z naszej perspektywy, a czasem zarysować konflikt wokół samego środowiska lewicowego, bo przecież jest wiele poglądów na różne tematy. Ale przecież nie zapraszamy tylko przedstawicieli lewicy. Jeśli zdarza się debata interwencyjna - jak było w przypadku braku terapii metadonowej - zapraszamy przedstawicieli władz, ośrodków zajmujących się terapią abstynencyjną, ale też Roberta Newmana, który jest w stanie wytłumaczyć, na czym polega błędne wyobrażenie takiej terapii. Czasem chcemy ukazać jakieś poglądy wyraźniej. Nie chcemy, żeby uczestnicy naszych rozmów rzucali się na oponentów, raczej zależy nam, żeby doszli do jakiegoś rozwiązania. Ale nie boimy się sporów. Przyznajemy jednocześnie, że jesteśmy stronniczy, mamy swoje poglądy i się ich nie wstydzimy. Mamy jakiś określony cel i chcemy do niego dążyć.

W Trójmieście Krytyka Polityczna działa od lutego 2008 roku, ale dopiero od listopada 2009 macie swoją stałą siedzibę. Czy to coś zmieniło w Waszym funkcjonowaniu?

KF: Zdecydowanie! Od początku był z nami związany spory zespół ludzi, który teraz ma miejsce, gdzie może się gromadzić. Wiąże się to także z jego utrzymaniem i naszym większym zaangażowaniem, ale dzięki temu mamy więcej czasu na budowanie wokół nas całego środowiska. Siedziba pomaga robić nam więcej i buduje przestrzeń, do której ludzie przychodzą nie tylko na spotkania.

MC: Dużo osób pomaga nam w organizacji kolejnych wydarzeń. Świetlica to nie tylko kilka osób, które tutaj się spotykają. Bardzo budujące jest to, że ciągle pojawiają się nowe i młode osoby, które chcą razem z nami działać i mają na to czas.

Trudno rozwijać tę działalność?

KF: Trójmiasto jest metropolią bardzo przyjaźnie nastawioną do naszych przedsięwzięć. Wiele instytucji chętnie z nami współpracuje - Świetlica nie służy tylko jako miejsce dla Krytyki Politycznej, ale też innych organizacji: Kampanii Przeciw Homofobii czy Inicjatywy Pracowniczej. Współpracują też z nami pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego, ale także organizacje, które w Trójmieście nie mają swoich siedzib, jak Polska Sieć ds. Polityki Narkotykowej czy Stowarzyszenie Pacjentów Metadonowych Jump'93 albo Ośrodek Myśli Społecznej Lassalle'a. Współpracujemy też z IS Wyspa, Sopocką Sceną Off de BICZ, przyjaźnimy się z wieloma innymi.

Co czeka na nas w świetlicy w najbliższej przyszłości?

KF: Przez najbliższy tydzień odbywa się cykl wydarzeń z okazji roku naszej działalności, w którym najmocniejszym punktem będzie spotkanie z prof. Zygmuntem Baumanem. 16 grudnia podczas konferencji "Miejsca transformacji" zaprezentujemy m.in. film poświęcony trzem miastom: Berlinowi, Gdańskowi i Kijowowi. Obserwujemy w nich mechanizmy miękkiej rewitalizacji, np. poprzez sztukę. Chcemy tę szansę wykorzystać do wymiany doświadczeń i wiedzy, dalszej współpracy i zwrócenia uwagi na kilka ważnych dla nas problemów w Gdańsku.

Przygotowujemy też kolejny Przewodnik z naszego cyklu, który będzie poświęcony Trójmiastu. Jest już prawie gotowy, chociaż i tak mamy wrażenie, że wciąż nie wyczerpaliśmy tematu. Znajdą się w nim m.in. wywiady z bohaterami trójmiejskich rewolucji, historyczny rys działalności lewicy w Wolnym Mieście Gdańsk, analizy zjawiska inteligencji zaangażowanej w Trójmieście i barier, jakie sposób zagospodarowania przestrzeni miejskiej stwarza w kreowaniu społeczeństwa angażującego się czy potencjału rewolucyjnego trójmiejskiej kultury.

Krytyka Polityczna to pismo społeczno-polityczne, ukazujące się od 2002 roku. W 2006 roku środowisko skupione wokół KP stworzyło w centrum Warszawy otwartą REDakcję - miejsce dyskusji, prezentacji prac artystycznych, warsztatów, pokazów filmowych i wystaw. W Trójmieście Świetlica działa od 2008 roku, a swoją stałą siedzibę na ul. Nowe Ogrody ma od listopada ubiegłego roku.

Przez najbliższy tydzień trójmiejska placówka będzie obchodzić rok działalności, organizując cykl wydarzeń, m.in. dyskusję "Zwrot polityczny" z udziałem Maciej Nowak'>Macieja Nowaka, Pawła Demirskiego i Igora Stokfiszewskiego (12 listopada), spotkanie "Kapitalizm z ludzką twarzą?" z udziałem Kingi Dunin, Ewy Graczyk, Macieja Gduli, Tomasza Szkudlarka i Michała Sutowskiego (13 listopada), wykład "konsumowanie jaźni" Zygmunta Baumana (14 listopada) i "Płeć polskiej demokracji" Magdaleny Środy (16 listopada).

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 168)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906031 2010-11-12 06:48 oj (26)

rozpełzło się lewactwo po Polsce i sypie piach w szprychy...

yuzwa

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 35
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906045 2010-11-12 08:32 dokładnie lewactwo !!! jeszcze sprawdziłbym ile płacą za wynajem ??? (8)

ale mogę już stwierdzić że płacą grosze :-)

socjalizm to największa zaraza na świecie - upadek "białej" cywilizacji, pogłebianie walki klasowej......ale wystarczy popatrzeć na zdjęcie...uniwerek - czyli pretensje że się należy buahhahahah

tacy młodzi i tacy głupi

antymarks

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906100 2010-11-12 12:26 Twoja "biała cywilizacja" (3)

polega m.in. - paradoksalnie - na głębokim włażeniu w d... czarnym.

Zjadliwy

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906102 2010-11-12 12:37 (2)

jesteś z krytyki politycznej?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906108 2010-11-12 12:43 Jakie ma znaczenie "skąd jestem"? (1)

Zjadliwy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906113 2010-11-12 12:57

w sumie - paradoksalnie - żadnego

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906105 2010-11-12 12:40

>jeszcze sprawdziłbym ile płacą za wynajem

nie sprawdzisz, bo to zbyt trudne zadanie. Dla ciebie. Jedyne co cię stać, to pisać komentarze.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906169 2010-11-12 15:14 a co masz marksa?

akurat on to jest w kazdej bibliotece w uk.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906221 2010-11-12 22:52 Tito

miał sposób na faszystów - zrobił to, co oni zrobili zresztą świata, czyli zebrał w kupie, ustawił nad grobem i strzelił w potylicę, stosując proste rozumowanie: skoro miałeś się czego bać, uciekając z Jugosławii, znaczy jesteś winny. Dzięki temu Jugosławia miała kilkadziesiąt lat świętego spokoju z brunatnymi chłopcami.

Krociech

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906228 2010-11-13 17:00 ale mogę już stwierdzić że płacą grosze :-)

chcialbys zeby placili jak lokal pod restauracje. ty smieszny jestes.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906104 2010-11-12 12:39 sypią w szprychy? (4)

przecież wasz dziecięcy rowerek pt. nacjonalizm ledwo jedzie nie z powodu piasku w szprychach, ale z powodu korozji. Od XIX wieku na tym samym rowerku pedałować, gdy świat śmiga na holendrach :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906112 2010-11-12 12:49 (2)

fakt, w pedałowaniu jesteście najlepsi

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906119 2010-11-12 13:05 no tak (1)

w Gdańsku sprawę ścieżek rowerowych i pierwszego 1mln $ dla miasta załatwili anarchiści. W pedałowaniu jesteśmy najlepsi, ale w innych sprawach też.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906133 2010-11-12 13:26 różowowłosi anarchiści załatwili sprawę?

No proszę, jaka ta anarchia pożyteczna. Brawo!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906114 2010-11-12 12:57 doskonala maszyna

zaczyna sie zacinac.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906115 2010-11-12 12:59 WYLĘGARNIA

FEMINIZMU, LEWACTWA I INNYCH PARYTETÓW

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906118 2010-11-12 13:02 lewactwo przechodzi po trzydziestce (6)

o ile nie zdążą człowieka zindoktrynować

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906121 2010-11-12 13:07 nie chcę cię martwić (1)

ale po trzydziestce wkracza się na wyższy poziom działalności, co widać ostatnimi czasy w mieście. :)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906188 2010-11-12 15:47 fakt,

w mieście coraz więcej gaypubów

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906171 2010-11-12 15:15 to tak jakby mowic ze punkiem przestaje sie byc (3)

po studiach. kto ma byc aktywny ten bedzie a kto nie ten zda wszystkie egzaminy i bedzie sie powoli degenrowal zyjac jak mu narzucono.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906185 2010-11-12 15:39 (2)

Ja nie żyję jak mi narzucono bo nie dosięga mnie żadna ideologia. Mam to za sobą.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906229 2010-11-13 17:00 punk to idelogia?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906231 2010-11-14 00:42 umarles?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906170 2010-11-12 15:14 Wyraz twarzy towarzysza w żółtym sweterku mówi wszystko (2)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906172 2010-11-12 15:17 jak ci sie wszystko kojarzy z jednym to ty masz problem (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906186 2010-11-12 15:40 sorry, w kanarkowym:)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906189 2010-11-12 16:10 do yuzwa

Lepiej to bo gdyby się rozpełzło pisactwo to klęska totalna i kaczuchowo

wojmat

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906032 2010-11-12 07:09 no i ?

mokra

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906033 2010-11-12 07:23 Krytyka polityczna pod kontrolą. (4)

Wiecie co macie pisać kogo oskarżać a kto jest dobry i dobrze rządzi.

Ale to już było

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906048 2010-11-12 08:39 Ciekawe zjawisko. (2)

Sporo ludzi z Gdańska wyjechało do rodzin i zaraz na forach dominują PISiaki.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4906051 2010-11-12 08:44 Wniosek taki że wiocha leczy kompleksy obstawając za PO.

Łykają bez zastanowienia co im TVN 24 serwuje bo jest ładnie i kolorowo.
Chcą być na siłę COOL i TRENDY.

z kwadratu

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4906063 2010-11-12 09:08 PiS to też lewica

...tyle, że bogoojczyźniana
Nie ma w sejmie partii prawicowych w prawdziwym tego słowa znaczeniu

autor

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4906122 2010-11-12 13:07 chyba jednak nie pod tak wielka jak ty

i cala reszta co rano karmiacy sie niusami z mediów publicznych.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906034 2010-11-12 07:42 I przez wiele długich lat (3)

Mam nadzieję, że Świetlica będzie tak prężnie dizłała jeszcze przez wiele długich lat. To, co robicie jest nie tylko godne podziwu, jest przede wszystkim potrzebne.

Anna

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 39

zgłoś do moderacji opinię 4906072 2010-11-12 10:04

Trzymajcie się - w 3Mieście też są ludzie o lewicowych przekonaniach! Choć wciąż mało nas :-( Niestety, ale u nas wybory do końca świata i o jeden dzień dłużej będzie wygrywała PO lub jej teraźniejsze (szczurkowa Samorządność) czy przyszłe klony. I tak ludzie mniej zarabiający, zamiast walczyć o swoje prawa, to ogłupieni tańczą do melodii zagranej im przez najbogatszych, i jeszcze się cieszą, że "kaczyzm" powstrzymują...

mestwin

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906073 2010-11-12 10:42 Komu to jest potrzebne?????????? (1)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906191 2010-11-12 16:15 to proste - tym co myślą

i poddają w watpliwosc politykę w obecnym ksztalcie

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906035 2010-11-12 07:45 A wszystko to, aby wspomóc naszą Młodą Demokrację i udowodnić, że kaczyzm to zło (15)

i sprzedać Polskę doszczętnie

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906040 2010-11-12 08:12 (2)

To co napisałeś to jest bardziej typowe dla lemingów popierających rudego cudotwórce, środowiska KP reprezentuje trochę wyższy poziom i przez to jest dużo bardziej niebezpieczne. Lemingom puścisz co innego w TV i poglądy im się zmienią.

C

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906152 2010-11-12 14:40 (1)

udowodnij ten "wyższy poziom" zamiast serwować kolejne prawdy objawione

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906167 2010-11-12 15:07

Ale co mam udowadniać, swoją opinię? Choć się z nimi nie zgadzam praktycznie w każdej kwestii, to jednak krytyka polityczna to trochę wyższy poziom niż lemingi z facebooka. Wnioskuję to z wywiadów i felietonów szefa KP Sierakowskiego. Jeszcze raz napisze, nie popieram ich, lewactwa nie cierpię, ale jeżeli już musi występować w demokratycznej dyskusji to wolę KP niż Biedronia z Senyszynową i Palikotem.

C

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906041 2010-11-12 08:12 Ty uważasz,że co?? Polska jest pod zaborami, tak jak PIS uważa,bo nie wybrał wyborów? (7)

Wybory były demokratyczne i nie obrażaj ludzi.

asik

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906055 2010-11-12 08:52 Co do tego nie ma dwóch zdań, demokratyczne. Tylko... (6)

Czy ktoś widział by PIS wygrał jakikolwiek proces w trybie wyborczym ??? To ma wpływ na wynik wyborów. Przypomnę tylko, że srodowiska naszej palestry to twór stalinowski, nie tknięty od końca PRL-u, będący bezpiecznikiem "naszej młodej demokracji".
Czy ktoś widział skazanego SB-ka lub komucha za ich zbrodnie ? są nietylkalni.
Teraz dołączyli do nich różne Miry, Zbychy itd.

A poza tym jest wszsytko ok, mamy demokracje.

Katon Młodszy

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906066 2010-11-12 09:22 Pier...lisz jak potluczony (5)

Czepiasz sie sam nie wiesz kogo i po co.Ci sami ludzie sa przy korycie przez te 20 lat.Nic nie zrobili.O przepraszam podzielili Narod na tyle skutecznie ze moga w lepszym stopniu kontrolowac.NA POHYBEL WSZYSTKIM

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906067 2010-11-12 09:32 Kolega widzę jest anarchistą ? To bardzo niebezpieczna odmiana lewactwa (4)

Katon Młodszy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906069 2010-11-12 09:35 (1)

Katon, akurat kolega ma rację, wielu ludzi zawiodło się na PIS, bo zamiast rozwalić układ na zasadzie wprowadzenia prawa które byłoby jak najmniej korupcjo- i kolesiogenne obsadzili układ "swoimi" i myśleli, że to wystarczy. Klasyczna polityka "TKM".

C

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4906076 2010-11-12 11:22

widze przespales ich krotki okres u wladzy

v

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906077 2010-11-12 11:23 Nie trafiles

Wczoraj sie przbieglem po tych Biedroniach z usmiechem na twarzy:)))))

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906198 2010-11-12 16:30 anarchiści

To bardzo niebezpieczna odmiana pisu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906082 2010-11-12 11:34 (1)

no ale przecież kaczyzm to zło, więc o co chodzi?

s-ss

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906195 2010-11-12 16:23 ale naszez polskie

i bez zla nie ma progresu. gdyby rzadzila platfoirma jeszcze rok lub dwa masz gwarancje ze bedziemy coraz bardziej w d..ie. zadnych reform panstwa.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906197 2010-11-12 16:26 kaczyzm (1)

To naprawdę autentyczne zło.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4906218 2010-11-12 19:13 POzdro JOanno Szynszyl

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906036 2010-11-12 07:55 Jaka to krytyka? (1)

Jak za Stalina, oficjalnie pod kontrolą :)

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 4906124 2010-11-12 13:09 a kto krytykowal stalina?

a komorowskiego sie chyba krytykuje za jego poglady. patrz kinga dunin.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906037 2010-11-12 08:02 Kolejne aniołki Napieralskiego ??? Dziewczyny owszem śliczne, jednak idee lewackie już nie, a wręcz przeciwnie - mroczne i (5)

upiorne. Kuba Wojewódzki nie mówił tego w swoim programie ???

Katon Mołodszy

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906044 2010-11-12 08:22 (2)

Prawda, ale gdy w szkole były lekcje historii, to one piły "wino" w parku i teraz już nie przetłumaczysz. No chyba, żeby to powiedział jakiś murzyn-gej, to wtedy jest szansa, że taki autorytet dotarł by do ich przenikliwych umysłów.

janek kos

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4906060 2010-11-12 09:02

dopiero jak simona co mówił chodź złapano i szydło wyszło z worka to niektórym się oko otworzyło
ale było już za poźno

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906127 2010-11-12 13:11 pilo sie wino

ale podczas mszy i na lekcjach religji ;)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906126 2010-11-12 13:10 ty co ma sld do lewicy?

ludzie wy nadal w to wierzycie ze kwasniewski i miller kapitalisci to lewica była?
napieralski takze sprzedal tuskowi emerytów jakbys nie zauwazyl.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906174 2010-11-12 15:20 kuba wojewodzki to twoj idol?:)

no to widac ze zly artykul otworzyles.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906042 2010-11-12 08:16 c), ale to tego trzeba miec charakter i opanowanie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906043 2010-11-12 08:22 Wczorajsza prowokacja lewaków w Warszawie (42)

jest przykładem działań środowisk lewicowych. Zatrzymano szefa organizacji gejowskiej za napad na policjanta, w pociągu pobito 3 ONRowców. Tak postępują "kochający pokój" lewicowcy.

as

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906049 2010-11-12 08:41 (8)

to była kwestia czasu
wszystkim tym miłującym pokój zafundowałbym wycieczkę do któregoś z pozostałych rajów komuszych
lewacy to taki sam wrzód jak każda inna odmiana socjalizmu

hydroboy

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906083 2010-11-12 11:35 (7)

o tak bo faszyści są tacy cudowni!

s-ss

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906087 2010-11-12 11:37 Jacy faszysci??????? (6)

Jakos zadnych faszystow tam nie widzialem

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906099 2010-11-12 12:23 :) (5)

macie jakąś ślepotę? Wszędzie widzicie żydów, a patrząc na faszystę widzicie patriotę, heh

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906103 2010-11-12 12:38 Przesadzasz.Jak ktos nie jest fanem zydow to zaraz musi byc faszysta (4)

Czyli o calym swiecie mowisz.Bo poza Izraelem to raczej nie sa lubiani

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906106 2010-11-12 12:41 ja nie jestem fanem Izraela (3)

ale wiem dobrze, kto wczoraj próbował przejść przez Warszawę. To byli neofaszyści.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906123 2010-11-12 13:08 TVN ci powiedzial razem z GW? (2)

GW juz dzisiaj nie mowi faszysci tylko Narodowcy.Szybka zmiana zdania,niesamowite.Okazalo sie ,ze Biedroniowe dzieci sa agresywne

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906135 2010-11-12 13:28 :) (1)

czytasz GW?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906173 2010-11-12 15:19 nie czytuje

ale to nie jest o tym tekst. sprawdz wpierw co komentujesz.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906052 2010-11-12 08:46 HEHE (2)

Biedronia aresztowali:))))))))A taki kochajacy byl:))))))))

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906056 2010-11-12 08:57 Spodoba mu się... :) (1)

:)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4906065 2010-11-12 09:16 Tam akurat jest potrzebny:))))))

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906085 2010-11-12 11:36 z Warszawy wracaliście nieźle poobijani :) (29)

nie tylko fizycznie, ale i moralnie. Kilkuset neonazistów odgrodzonych od kilku tysięcy Warszawiaków kordonem i przeprowadzanych opłotkami do miejsca zakończenia demonstracji. Totalna porażka ruchu "narodowego".

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906089 2010-11-12 11:39 Mylisz sie Biedroniowy kolezko (12)

Bylo nas 2-3tys.Za rok bedzie jeszcze wiecej.A zenada to lewactwo paradujace w pasiakach.Jak to sie ma do 11 Listopada

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906097 2010-11-12 12:13 (1)

Paradujący w pasiakach odpowiedzieli na apel GW i jej Nadredaktora, żeby radośnie obchodzić Dzień Niepodleglosci.

p:-)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906125 2010-11-12 13:10 Zenada to byla na maxa

Az zal bylo patrzec

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906098 2010-11-12 12:22 2-3 tys? gdzieś ty to widział? (8)

pokaż mi inne środowisko polityczne w kraju, które przed swoją demonstracją robi kontrolę transparentów jakie przynieśli jego uczestnicy, albo centralnie sterowane wykrzykiwanie sloganów, żeby przypadkiem nie wymsknęło się coś niemedialnego. O zakazie wypowiadania się na forach działaczy ONR kilka tyg. przed marszem... :)

Chcieliście dokonać politycznego liftingu wbijając się w gajerki i udając kogoś kim nie jesteście. Tak bardzo chcecie być normalni, zwykli, bo sądzicie że na to nabiorą się Polacy, a kończy się jak zawsze:)

Za rok może będzie was więcej, ale i nas będzie więcej. Te wasze parady neonazistów, to już jedyny przejaw waszej aktywności, bo wszędzie indziej nie potraficie nic zrobić :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4906107 2010-11-12 12:42 Nie bedzie was wiecej,chyba ze Biedronia chuligana wypuszcza:)))))))

I najwazniejsze!!!!!!!To nie jest srodowisko polityczne

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906110 2010-11-12 12:46 Nie odpowiadam za poblady onnych (1)

Ja mam takie jakie mam i lewactwo nie bedzie sie panoszylo po ulicach.Teczowe piorka mozecie sobie wkladac w domowym zaciszu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906111 2010-11-12 12:47 Klawisze sie rosypaly:((

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906129 2010-11-12 13:12 Bylo lewaku teczowy, bylo spokojnie okolo3 tys (4)

Was mimo wsparcia TVN i GW bylo cos malo:)))

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906136 2010-11-12 13:28 (3)

podeślij jakieś foto, zobaczymy:)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906150 2010-11-12 14:25 Potrawisz tylko pisac na kompie??? (2)

Poszukaj sobie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906157 2010-11-12 14:54 no właśnie szukam i nie widać tych 2-3 tyś (1)

sami organizatorzy wspominają o 1500...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906160 2010-11-12 14:57 To sobie wykropkuj

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906139 2010-11-12 13:40 dokładnie. czysta lewacka prowokacja

a potem piszą w USA o polskich obozach zagłady

as

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906090 2010-11-12 11:41 Juz nawet GW nie pisze faszysci tylko Narodowcy (15)

Skad ta nagla zmiana.Okazalo sie,ze lewactwo bylo strona agresywna:)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906128 2010-11-12 13:12 no sokoro wyborcza już pisze że byli narodowcy, a nie faszyści (14)

to znaczy że byli faszyści. GazWyb kłamie.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906131 2010-11-12 13:14 Pisz sobie co chcesz:) (13)

Za rok bedzie nas wiecej i Biedroniowe chlopaczki moga tylko plakac

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906134 2010-11-12 13:27 (12)

tylko zacznijcie już dziś się do tego szykować. No bo co innego macie do roboty, skoro marsz neonazistów raz do roku, to jest jedyny przejaw waszej działalności.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906141 2010-11-12 13:45 To byly srodowiska patriotyczne a nie faszysci (10)

Tam byli AKowcy, kombatanckci, poslowie i senatorowie, profesorzy i doktorzy, dzialacze organizacji patriotycznych. GW zrobila nagonkę i niedouczona mlodziez wierzy ludziom z Czerskiej

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906144 2010-11-12 13:58 AKowcy? kombatanci?? posłowie??? :) (1)

jacy akowcy byli? jacy kombatanci? Był bodaj jeden poseł czy senator i jeden były europoseł (maciej giertych), którego asystentkę Leokadię Wiącek zwolniono z tej funkcji asystentki i wyrzucono z Młodzieży Wszechpolskiej za film z imprezy na jakim paradowała na tle palącej się swastyki i biało-czerwonej flagi.
Wiesz, ciemnotę możecie wciskać ludziom, którzy o was słyszą raz na rok, jak sobie urządzacie marsz przez miasto. Każdy kto wie coś o was więcej,wie kim jesteście i jakie środowiska wchodzą w wasze szeregi.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906145 2010-11-12 14:11 Lepsze okulary na przyszlość polecam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906147 2010-11-12 14:21 a słyszeliście o tym (7)

że kibole z różnych drużyn uczestniczący w marszu neofaszystów umówili się po demonstracji na ustawkę i pocięli nawzajem nożami, tak że kilku wylądowało w szpitalu )

Nieźli mi patrioci, hahaha!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906149 2010-11-12 14:24 A wiesz o tym ,ze biedron jest zamkniety za napasc na funkcjonarjusza policji?? (6)

Jak tak wyglada gejowska walka o swoje prawa to niezle:)))))

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906159 2010-11-12 14:57 a co mnie obchodzą jacyś celebryci:) (5)

gdyby nie kibole, byłoby was 200 osób może. No a po przemarszu cały kibolizm wyszedł na wierzch i ustaweczki:)

Piękny wzór zachowań patriotycznych dla reszty Polaków. Wy nawet nie potraficie się w święto narodowe zjednoczyć pod biało-czerwonym sztandarem, a chcecie by was uważać za patriotów. Zbieranina kiboli, neonazistów i chuliganerki.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906161 2010-11-12 14:59 A swietowanie w pasiaku to normalne jest?? (2)

Nie ty decydujesz kto jest patriota?Chuligan to Biedron napadajacy na policje.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906182 2010-11-12 15:30 "świętowanie w pasiaku" (1)

przecież antyfaszyści przyszli zablokować wasz marsz, a nie świętować. Ludzie ubrani w pasiaki robili niezłe wrażenie na Warszawiakach, nawet skini nie wiedzieli jak ten temat ugryźć.

No neonaziole, macie pozamiatane u zdecydowanej większości Polaków. Przegraliście na ulicy idąc prowadzeni przez policję i tubę każącą wam krzyczeć tylko określone hasełka i medialnie. Sława! :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906210 2010-11-12 18:22 Gadaj zdrow:)))))))

Gejostwo poleglo.Okazali sie agresywnyni chuliganami:)))))Zatrzymano wiecej lewackich oszolomkow.I to jest wasza lewacka porazka.Juz nikt nie bedzie na was patrzyl jak na parade milosci.JESTESCIE CHULIGANERIA LEWACKA:)))))))))))))

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906163 2010-11-12 15:02 Swietowanie takiego dnia z kolorami teczy to normalne???

Kto komu przeszkadzal.Kto byl agresywny.Juz ci odpowiadam LEWACTWO

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906164 2010-11-12 15:03 Kibic to tez Polak i ma swoje poglady

Co to za smieszny podzial.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906148 2010-11-12 14:21 Mylisz sie

Ale kazdy ma swoje zdanie.Jak tak to widzisz to twoja sprawa.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906046 2010-11-12 08:35 nie lewiźnie (2)

jaka jest różnica między lewakami a niby- naziolami??
lewacy to starsi bracia nazioli tak samo odmawiają prawa do innych poglądów
różnica jest taka że lewacy gadają jak to prawica będzie ograniczać wolność gdy tymczasem oni sami przekuwają słowa w czyny i ograniczają prawa do innych poglądów już teraz terroryzując, bijąc niszcząc
to nowi barbarzyńcy

hydroboy

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906143 2010-11-12 13:49 Oj, bo przeciez te dwie bandy są tak od siebie różne i odległe (1)

Że niemal identyczne i mimo ideologicznych różnic działają dokładnie tak samo. Ja mam dość i jednych i drugich.

Elathir

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906175 2010-11-12 15:21 a ja mam dosc ciebie

i twojego narzekania.

ogarnij sie chlopie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię