• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Infantka

teatr tańca
kasy:
58 344-05-73 w. 117
wystawia:
Klub ŻAK
data premiery:
25 czerwca 2009
Infantka
Finał konkursu "rezydencja/premiera 2009"

"Infantka wedle Velazqueza. Ile ich było w moim życiu! Odkryłem w nich "atrapy Śmierci". Widma wyłaniające się z okrutnej, zgrzebnej pustki płótna." /Tadeusz Kantor/

Spektakl trio inspirowany obrazem Tadeusza Kantora "Pewnej nocy weszła do mego pokoju Infantka Velazqueza". Choreografia wykorzystuje i transponuje język tańców: flamenco, tańca dworskiego i orientalnego. Wybrane akcje inspirowane są środkami wyrazu charakterystycznymi dla teatru Tadeusza Kantora. W pustym pokoju malarza pojawia się Infantka. Wkrótce przybędą kolejne dwie. Każda z nich uosabia jeden z głównych rysów postaci: hiszpańskiej narodowości i dumy (Infantka ze spektaklu Tadeusza Kantora "Dziś są moje urodziny"), dworskiej etykiety (Infantka z obrazu Velazqueza) oraz widmowej "limfatycznej cielesności" (Infantka z obrazów Tadeusza Kantora). Spotkanie Infantek, z których każda uważa się za jedynie prawdziwą, generuje konflikt postaci (wewnętrzny i zewnętrzny). Całość obejmuje klamrą pojawienie się postaci, która nie będąc tancerzem, otwiera i zamyka spektakl lakoniczną wypowiedzią. W spektaklu zostaną wykorzystane utwory z filmu "Wszystkie poranki świata" A. Corneau, Fandango L. Boccheriniego (nagranie specjalne na potrzeby projektu) oraz zapis dźwięku starej, orientalnej pozytywki.

Reżyseria: Małgorzata Matuszewska
Choreografia: Małgorzata Matuszewska, Romana Maciuk - Agnel
Wykonanie: Małgorzata Matuszewska, Romana Maciuk-Agnel, Dominika Suchecka, Andrzej Wełmiński
Komentator: Andrzej Wełmiński
koordynator: Mirella Gliwińska
Projekt świateł: Karol Getler
Muzyka: Luigi Boccherini, Marin Marais, Mr. de Sante Colombe, nagranie Fandango L Boccheriniego: gitara: Leszek Potasiński, klawesyn: Monika Raczyńska

O artystach:
Romana Maciuk-Agnel - tancerka, choreograf, założycielka jedynego w Polsce profesjonalnego Baletu Dworskiego "Ardente Sole". Od 2006 r., wraz z powołaniem nowej instytucji kultury Miasta Krakowa, jest Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Baletu Dworskiego "Cracovia Danza", bezpośredniego kontynuatora działalności "Ardente Sole". W sierpniu 2000 r. zorganizowała na Wawelu pierwszy na świecie festiwal Tańców Dworskich. W kwietniu 2009 r. została wyróżniona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP odznaczeniem "Zasłużony dla Kultury Polskiej". Jest absolwentką Społecznej Szkoły Baletowej w Krakowie, ale swoje umiejętności w zakresie tańca charakterystycznego oraz tańców historycznych i dworskich zdobyła we Francji. Naukę podjęła w Paryżu, najpierw w Le Ballet Legendaire d'Ile de France, następnie w zespole tańców średniowiecznych i renesansowych Le Bal Pare, wieńcząc szkolenie zajęciami z tańca barokowego w VII konserwatorium w Paryżu oraz doświadczeniem w Theatre Baroque de France. Swoje zainteresowania tańcem pogłębiła zarówno poznając jego indoeuropejskie źródła, ucząc się klasycznego tańca indyjskiego Bharata Natyam w Madrasie, jak i kończąc studia na wydziale historii sztuki Uniwersytetu Sorbony w Paryżu.

Małgorzata Matuszewska - tancerka, choreograf, założyciel Teatru Tańca Nie Tylko Flamenco (TTNTF ) oraz szkoły tańca Studio Tańców Orientalnych i Flamenco. Tańcem flamenco zajmuje się od 1990 r. Oprócz tańca flamenco zapoznawała się z licznymi formami sztuk tańca orientalnego, teatru i improwizacji m.in. tańca hinduskiego, japońskiego butoh, tańca brzucha, tańca indonezyjskiego, pantomimy. Współpracowała jako tancerka i choreograf z licznymi teatrami m.in. Teatr Narodowy w Warszawie, Teatr Dramatyczny w Warszawie, Opera Nova w Bydgoszczy. Brała udział w wielu projektach autorskich jak np. spektakl T. Kaliny "Katapulta", spektakl A. Chodakowskiej "Zmienność róży", czy projekt cygańskiego wokalisty Dżani. Uczestniczyła w licznych produkcjach i dyplomach artystycznych, filmach, współpracowała z telewizją również jako konsultant w dziedzinie flamenco. Jest twórcą i kierownikiem artystycznym wszystkich projektów TTNTF, prowadzi szeroką działalność dydaktyczną, jest również autorem tekstów poświęconych sztuce flamenco. Współpracowała ze wszystkimi znaczącymi wykonawcami flamenco w Polsce oraz wybitnymi muzykami klasycznymi. Oprócz własnej szkoły prowadzi liczne warsztaty tańca flamenco na terenie całej Polski.

Dominika Suchecka - jest jedną z najciekawszych osobowości scenicznych tańca orientalnego w Polsce. Występuje zarówno jako solistka, jak i zespołowo. Brała udział m. in. w spektaklu Jasmin Mazloum "Tajemnica Ksieżniczki". Trenowała wschodnie sztuki walki (judo i wu-shu), uczyła się tańca modern, bollywood i flamenco. Od 2001 roku zajmuje się tańcem brzucha, zarówno tradycyjnym Bellydance, jak i współczesnym Tribal. Kształciła się w Polsce m. in. u Jasmin Mazloum, jaki i za granicą u licznych tancerzy takich jak: gwiazdy zespołu Bellydance Superstars, Petite Jamilla, Rachel Brice, Kami Liddle, Moria, Smantha Hasthorpe, Orit Maftsir, Ehab Atia, Munique Neith, Sadie czy Morroco. Prowadzi kursy tańca na terenie całej Polski.

Andrzej Wełmiński - aktor Teatru Cricot 2, współpracował z Tadeuszem Kantorem, w latach 1973-1990 brał udział we wszystkich realizacjach i tournee Teatru Cricot 2. Absolwent wydziału grafiki krakowskiej ASP. Zajmuje się rysunkiem, malarstwem, fotografią, tworzy obiekty i instalacje. Udział w wystawach, m. in.: "Malarze Teatru Cricot 2", Palazzo delle Espozitioni, Rzym 1979; "Artyści Galerii", Galeria Foksal, Warszawa 1984; oraz wystawy indywidualne, m. in. w Galerii Foksal, Galerii Krzysztofory, Starmach Gallery, Warszawa-Kraków 1990; "ChaOs", Miejska Galeria Sztuki - Częstochowa 2002; "...cisza, nikt nie woła", Galeria Krzysztofory, Kraków 2004, Galeria Arsenał, Poznań 2004, "VITRIOL", Galeria BWA Rzeszów 2006. Aktor, reżyser. Twórca spektakli: "Manjacy", Aktorzy Teatru Cricot 2, 1993; "Ameryka czyli nie oglądaj się za siebie", Aktorzy Teatru Cricot 2, 1995; "Demon ruchu", Teatr Polski w Bydgoszczy, 1996; "Rzeźnia" wg S. Mrożka - spektakl - Teatr Polski, Bydgoszcz, 1997 ; "Da liegt der Hund begraben - Germanias Halluzinationen" spektakl - Theater Rampe, Stuttgart; scenografia do spektaklu muzycznego "De Dolende Ney" - Amsterdam 1999. "Hydromaschinen Prozession" teatralna akcja plenerowa w ramach imprezy "stadt im fluss" na zamówienie władz miasta Esslingen - Esslingen, 2005; "minęło, minęło, i tak przeminą wszystkie historie...", Aktorzy Teatru Cricot 2, 2007. Prowadzi wykłady i warsztaty dotyczące historii, teorii (filozofii) oraz praktyk scenicznych teatru Cricot 2.

Opinie 3 zablokowane

Pod patronatem

Nadchodzące premiery