• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Hungrige Herzen (12 opinii)

performance teatr tańca
wystawia:
Teatr Patrz Mi Na Usta
czas trwania:
1 godz. (bez przerw)
data premiery:
24 czerwca 2010
w ramach wydarzenia:
XV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA
4.4
16 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Połączenie sił znanego performera Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza i jego rozbuchanych wizji scenicznych z wdziękiem i delikatnością tancerek - Anny Steller i Julii Mach. To połączenie naprawdę wybuchowe.
Hungrege Herzen
Teatr Patrz Mi Na Usta

Autorski spektakl powstały z inspiracji poszczegolnymi członkami zespołu. Wyraźne jest odcięcie od formy tańca jako płynnego, harmonijnego ruchu. Spektakl ma charakter zdecydowanie performatywny, traktujący scenę jako miejsce zdarzeń następujących tu i teraz. W dużej części jako materiał wyjściowy do pracy służą osobiste przeżycia tancerzy i performerów. Główną ideą jest konsekwentne pozostawanie w drodze, nawet jeżeli często nie wiemy dokąd prowadzi:

Pomysł: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Wykonanie: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Julia Mach, Anna Steller, Iwona Baranek, Kuba Bielawski
Muzyka: Adam Hryniewski
Visual: Maciej Salamon

Spektakl zrealizowany przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

o realizatorach:

Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - aktor, performer, choreograf. W latach 1987 - 1995 tancerz i asystent choreografa w Teatrze Ekspresji. Od 1995 roku prowadzi Teatr Patrz Mi Na Usta, najpierw w Gdańsku, a od 1997 roku w Berlinie. Jako tancerz i choreograf współpracował z berlińskim teatrem Moving M3 i z Teatrem Babcia Zosia. Od 2005 roku współpracuje z niemiecką perfomerką polskiego pochodzenia Mariolą Brillowską. Na stałe związany z sopockim Klubem Sfinks, dla którego tworzy choreografie do pokazów mody, performance i happeningów. Najważniejsze spektakle Teatru Patrz Mi Na Usta to: Przesilenie, Radio Metaphysick, Narodowa Drag Queen, Variete Kameleon, Cafe Domino zaprasza, Królestwo Szambalii, Różana Góra, Dziś są moje urodziny, Belladonna, Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza.

Julia Mach - niezależna tancerka i choreograf; absolwentka Wiedeńskiej Stadt Opera, filozofii na Uniwersytecie Wiedeńskim i Rotterdamse Dance Academy. W 2002 roku otrzymała stypendium DanceWebEurope. W latach 2002 - 2003 solistka Graz Opera House. Od 2003 współpracuje w Wiedniu z choreografami takimi jak: Chris Haring (Liquid Loft), Liz King (Tanztheater Wien), Georg Blaschke, Rose Breuss, Doris Ebner i Roderich Madl (Pilottanzt), Elio Gervasi i Catherine Guerin. W 2005 roku została uznana przez Ballet Tanz International za najbardziej utalentowaną tancerkę w Austrii; nominowana do Rolex-Mentor-Protégé Arts Initiative. W 2006 roku z Teatrem Dada von Bzdulow realizowała spektakl Eden. Współpracuje z artystami video-artu, m.in.: Klausem Obermeierem i Ars Electronica Futurelab Święto Wiosny Strawińskiego oraz z młodymi artystami z Austrii i Polski. W 2007 w Gdańsku grała w Visitores we współpracy z Filipem Szatarskim. Jej kolejne solo fishinyou miało premierę podczas Burgenländische Tanztage i otrzymało nagrodę Ministerstwa Sztuki na Festiwalu w Wiedniu.

Anna Steller - tancerka, performerka i choreograf. Na scenie tanecznej od 1994 roku. Od 1994 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdulöw. Od 2003 roku jest aktorką i tancerką w Teatrze Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku założyła zespół Good Girl Killer. Na swoim koncie grupa ma 2 premiery, które prezentowane były na wielu festiwalach w Polsce i za granicą m.in.: Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta, Body-Mind Warszawa, Heineken Open'er w Gdyni, Four Days w Pradze. W 2003 roku otrzymała prestiżowe stypendium Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu. Jest laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer. Od wielu lat bierze udział w tanecznych i teatralnych warsztatach oraz projektach międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Mariolą Brillowską (Hamburg), obecnie bierze udział w spektaklu Nigela Charnocka, współpracuje również z Jackiem Krawczykiem z Teatru Okazjonalnego. Od 2002 roku prowadzi warsztaty z zakresu tańca współczesnego i improwizacji.

Maciej Salamon - absolwent gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, grafik, artysta wizualny, reżyser filmów animowanych i teledysków, wokalista formacji Gówno. Jest członkiem grupy artystycznej Krecha (wydawcy nieregularnika o takim tytule), z którą zdobył Sztorm Roku 2008 - nagrodę Czytelników "Gazety Wyborczej Trójmiasto" w dziedzinie sztuk plastycznych. Zdobył szereg wyróżnień za swoje realizacje filmowe, m.in. nagrodę dla najlepszego filmu na Northern Wave Film Festiwal na Islandii za The Wedding; nagrodę publiczności dla filmu eksperymentalnego na Con-Can Festival w Tokio, Official StrangerAward 2008 w Amsterdamie i nagrodę festiwalu Filmowe Podlasie Atakuje w Białymstoku za The Scar.

Helmut Nadolski - kompozytor, instrumentalista, poeta, aktor, performer. Artysta multimedialny, jedna z najbarwniejszych, najbardziej kontrowersyjnych postaci na polskiej scenie muzycznej. Początki kariery artysty związane są z trójmiejskim środowiskiem jazzowym, współpracował również z kabaretem To Tu i Afanasjewem w Klubie Studentów Wybrzeża Żak. W kraju związany z awangardową sceną free-jazzową (m.in. Sesja 72), współtworzył Grupę Niemen, z którą zrealizował nagrania płytowe: Strange is this World i Marionetki. Do ważniejszych pozycji dyskograficznych należą też: Meditation, Four Dialoques with Coscience i New Musik from Poland - H. Nadolski. Stworzył muzykę do wielu filmów fabularnych i telewizyjnych, m.in. Pies i Mała sprawa Kondratiuka, Rekolekcje Leszczyńskiego, Hotel Polan und seine gaste Seemanna oraz spektakli poetyckich. Na początku lat 80. był współtwórcą Teatru Instrumentalnego R. Miśka przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, w którym zrealizował swoje pomysły jako aktor, muzyk - solista, kompozytor i reżyser. Do najważniejszych spektakli należy - oparty na jego biografii Proces. Od lat 90. realizuje performance Mobile. Jest bohaterem filmu dokumentalnego Helmut Nadolski.

Iwona Baranek - adeptka sztuki performance, tancerka hip-hopowa.

Kuba Bielawski - artysta performer działający zarówno w przestrzeni galeryjnej, jak i w przestrzeni miejskiej. Jeden z bardziej odważnych twórców trójmiejskiej sceny alternatywnej. Związany z Kolonią Artystów w Stoczni Gdańskiej.

Opinie (12) 3 zablokowane

  • Mi się podobało. (opinia sprzed 12 lat)

    Być może, jestem w mniejszości aczkolwiek spektakl bardzo mi się podobał.
    Aczkolwiek gdy pytałem innych, najbardziej podobała się ostatnia piosenka (coś tam, coś tam Madame), jedynie kolega najbardziej podchmielony potwierdził że mu również się podobało.

    • 0 2

  • muzyka (1) (opinia sprzed 12 lat)

    zna ktoś nazwy utworów wykorzystanych w tym przedstawieniu?

    • 2 0

    • (opinia sprzed 12 lat)

      A Ciebie nie bolały uszy od wysokich tonów?

      • 0 0

  • Przykro mi (opinia sprzed 12 lat)

    ale naprawdę nie zrozumiałem nic. O 22:50 stwierdziłem, że lepiej udać się zająć miejsca na finałowe przedstawienie.

    Niestety muszę stwierdzić, że wysiłki twórców nie zostały zrozumiane. Gdańska widownia nie jest przygotowana na tak błyskotliwe i aż tak artystyczne spektakle. Ja bym się nawet zastanawiał nad tym, czy można nazwać to sztuką.

    Przez cały czas widać było długą kolumnę ludzi opuszczających widownię...

    Życzę powodzenia w dalszej twórczości, może ktoś coś zrozumie.

    • 7 0

  • Tragedia (opinia sprzed 12 lat)

    Wstyd mi za nich ...szkoda słów...
    Jestem tylko ciekawa ile osób dotrwało do końca?? haha

    • 4 1

  • Nie polecam... (opinia sprzed 12 lat)

    Chciałem pójść już po pierwszych 10 minutach, ale postanowiłem wytrwać do końca i żałuję bo zająłbym lepsze miejsca na finałowym przedstawieniu. Nawet fajne i błyskotliwe były niektóre momenty, i nawet zaczynałem jakąś swoją treść znajdować w tym co się działo na scenie, ale gdy pod koniec facet zaczął wykrzykiwać bez ładu i składu "podsumowanie" przedstawienia to już tylko się śmiałem.

    Śmiałem się z tego, że tfurca był na tyle świadomy beznadziejności podjętych środków teatralnych, że postanowił opisać je słowem. A podsumowanie brzmiało mniej więcej: "kochajcie się, kochajcie ziemię, kochajcie zwierzęta, nie jedzcie mięsa".

    Może to nie miało być podsumowanie, może nie znalazłem "wyższych" treści. Może ten spektakl nie nadaje do prezentacji dla tak szerokiej publiczności...

    • 7 0

  • (opinia sprzed 12 lat)

    ale o co chodzi? :)

    • 2 0

  • Właściwy tytuł spektaklu "Oto dlaczego Gdańsk nie dostał ESK 2016" (2) (opinia sprzed 12 lat)

    całkowita pustka, pseudointelektualizm, poza szokowaniem nagością i brutalnością nie ma tam nic. Te same, kłębiące się od lat towarzystwo kilkunastu osób nie potrafiące wykrzesać czegoś wartościowego. Tłumy ludzi czekające przez godzinę na spektakl opuściły go w ciągu pierwszych 15 minut, zostało z 10%...szczególnie wysmakowanych w trunkach. Żenada, wstyd przed resztą festiwalowych teatrów, które również opuszczały widownię w popłochu.

    • 6 1

    • (1) (opinia sprzed 12 lat)

      bez uogólniania proszę. Byłam w tych 10 % które zostało, ale bynajmniej nie po to by pić i palić, ale dać szansę przedstawieniu i przeczekać do kolejnego spektaklu. Niemniej jednak muszę się zgodzić, że spektakl był przeintelektualizowany i też mnie mocno rozczarował.

      • 1 0

      • Szczerze przepraszam... (opinia sprzed 12 lat)

        ...to z emocji, ale pijaństwo na górce podczas tego spektaklu osiągnęło swoje apogeum. Podejrzewam, że niektórym mogło pomóc w zniesieniu tego czegoś na scenie.

        • 3 0

  • (1) (opinia sprzed 13 lat)

    nic z tego nie rozumiem ,jakies gołe baby lataja i jeszcze idzie kasa na to z moich podatków dla 20 ogladajacych intelektualistów...

    • 3 9

    • rada (opinia sprzed 13 lat)

      TVP powtarza "Czterech."...miłego..etc

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery