Spektakl

Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów
miejsce:

Teatr Gdynia Główna - Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1

adres:
Gdynia, Pl. konstytucji 1 pokaż na mapie
kasy:
58 351-15-12
data premiery:
18 grudnia 2016
czas trwania:
45 min.
ocena:

oceń na 1 oceń na 2 oceń na 3 oceń na 4 oceń na 5

3.8 / 5 (5 głosów)

Czerwony Kapturek
wg autorskiej wersji

Dawno... a w zasadzie nie tak dawno temu, w pewnym lesie, który nie jest za daleko, razem z mamą żył sobie Czerwony Kapturek, który nie był do końca zwykłą dziewczynką. Żył tam też Wilk, który musiał emigrować z innego lasu, Gajowy - prawdziwy macho, oraz bardzo mądra Babcia. Ich losy połączyła niesamowita, zabawna i bardzo ważna przygoda.

Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.

W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy - wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.

Scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
Scenografia: Monika Ostrowska
Muzyka: Max Kohyt

Wykonanie:
Monika Bartoszewicz, Patrycja Pośpiech

-----

Piotr Srebrowski - aktor, lalkarz, reżyser, absolwent PWST w Krakowie, Filia we Wrocławiu na Wydziale Lalkarskim, Prezes Fundacji Sopot Centralny; od 2011 roku związany z Trójmiastem, gdzie zrealizował kilkanaście premier; współpracował m. in. z Teatrem Stajnia Pegaza, Teatrem Miniaturą, Gdyńskim Centrum Kultury, sceną SAM i FSC, Teatrem Stacja Szamocin, Teatrem BRO, Filharmonią Bałtycką; reżyser m.in. spektaklu "Wielkie ciasto" w Teatrze Gdynia Główna, za który został uhonorowany Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Gdyni Galion Gdyński w kategorii debiut artystyczny.

Monika Bartoszewicz - Absolwentka Filologii Polskiej (spec. teatralnej i pedagogicznej), Zarządzania Instytucjami Artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współtworzyła teatry offowe i studenckie takie jak Teatr Feta, Teatr Powstał, Teatr Lustra Strona Druga, Maybe Theater Company. Animatorka wydarzeń kulturalnych (m.in. London Bloomsbury Festival) uczestniczka projektów teatralnych (Liverpool Broochacha Festival, Theatre Project Skamander, Alice Station 1). Jako performerka występowała w spektaklach Sopockiego Teatru Tańca ("Natura","Dali") czy happeningach grupy JustLanded. Od lat jako aktorka związana jest z teatrami małych form dla dzieci.

Patrycja Pośpiech - Studiowała Architekturę wnętrz na ASP w Gdańsku, Edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim i Zarządzanie instytucjami artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracowała z Teatrem Wybrzeże przy spektaklu "Faraon" oraz Teatrem Dramatycznym w Białymstoku przy spektaklu "Antyhona", a także Teatrem Węgajty i Parrabbola Theatre z Londynu. Jest prezesem i aktorką anglojęzycznego Maybe Theatre Company, z którym zrealizowała spektakle "100", "Red", "Lucie" i "Henna Night". Śpiewa w Chórze Kameralnym "441 Hz" z Gdańska.

Monika Ostrowska - Studiowała architekturę wnętrz na Politechnice Białostockiej i Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W 2013 roku prezentowała projekt na Festiwalu Scenografia 6D. Sześć wymiarów Scenografii. Jest współautorką scenografii do spektaklu "Remus" Miejskiego Teatru Miniatura, który w 2015r pojawił się na Festiwalu Scenografii Polskiej, na którym to festiwalu, zdobył wyróżnienie przyznane w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala na III Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach. Pracowała nad projektami do scenografii i kostiumów do przedstawień teatralnych,reklam i do etiud filmowych - w tym prezentowanego w 2015 w Konkursie Młodego Kina na Festiwalu Filmowym w Gdyni "Rap Braders". Od listopada 2014 pracowała jako asystent scenografa w Operze Bałtyckiej. Obecnie jako asystent scenografa, kostiumograf i scenograf w tymże teatrze.

Max Kohyt (F.A.T.E.) - ur. w Wejherowie, mieszka w Gdańsku; absolwent muzykologii Wydziału Teologicznego KUL w Lublinie; od 2007 związany z Operą Bałtycką w Gdańsku. Od końca lat osiemdziesiątych związany z muzyką współczesną. Muzyk sesyjny i kompozytor. Zajmuje się opracowaniem muzycznym spektakli teatralnych. Współpracuje z artystką wizualną Katarzyną Podporą. Jego główną pasję jest muzyka eksperymentalna, elektroniczno-akustyczna. W swoich utworach odnosi się do takich kompozytorów takich jak: Pierre Boulez, John Cage, David Sylvian, Elżbieta Sikora, Olivier Messiaen. Pracuje również nad indywidualnymi projektami. W maju br. skomponował muzykę do spektaklu "Pinokio" w reżyserii Rafała Matusza, Teatr dramatyczny im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.

Recenzja Trojmiasto.pl

Czerwony Kapturek inaczej. Recenzja spektaklu TGG

Każdy zna historię Czerwonego Kapturka, jego nieszczęsnej Babci, Wilka i Gajowego. Twórcy "Czerwonego Kapturka" w Teatrze Gdynia Główna...

Zdjęcia

    Dodaj zdjęcie

    Opinie (9)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.