• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Czarna maska (183 opinie)

opera / operetka
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
20 marca 2016
7.8
12 ocen
Czarna maska
Krzysztof Penderecki

libretto na podstawie dramatu Gerharta Hauptmanna "Czarna maska": Harry Kupfer, Krzysztof Penderecki

"Czarna maska" Krzysztofa Pendereckiego to jedno z największych współczesnych arcydzieł muzyki operowej. Apokaliptyczna wizja zagrożeń wiszących nad kulturą europejską w sposób wstrząsający koresponduje z ostatnimi wydarzeniami. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że mija właśnie trzydzieści lat od światowej prapremiery dzieła w Salzburgu, to uderza profetyczna siła zawarta w tej wywiedzionej z opowiadania Hauptmanna historii skromnej uroczystości w domu prowincjonalnego burmistrza, która przekształciła się w zwiastun zagłady naszej mieszczańskiej cywilizacji. Zagłady, która nie wynika z igraszek ślepego losu, lecz z naszej konkretnej winy. To przekonanie, że rozwój wydarzeń związany jest z aktami złej lub dobrej ludzkiej woli jest bliskie twórcom Opery Bałtyckiej i wiąże się z ich decyzjami artystycznymi i interpretacją starannie wybranych dzieł do budowy repertuaru. Wśród nich "Czarna maska" staje się jednym z najdonioślejszych składników i największych wyzwań dotyczących trudności i jakości wykonawczych.

Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Inscenizacja i reżyseria: Marek Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Choreografia: Izadora Weiss
Światła: Piotr Miszkiewicz
Przygotowanie Chóru: Anna Michalak
Współpraca muzyczna: Adi Bar
Asystenci dyrygenta: Alexander Humala, Jakub Kontz
Asystenci reżysera: Magdalena Szlawska, Krzysztof Rzeszutek
Asystent scenografa: Monika Ostrowska
Przygotowanie solistów - pianiści korepetytorzy: Liana Krasyun-Korunna, Adi Bar

Obsada:
Schuller - Sylwester Kostecki
Benigna - Katarzyna Hołysz
Arabella - Karolina Sołomin
Sacchi - Karolina Sikora
Potter - Ryszard Minkiewicz
Tortebat - Ryszard Morka
Daga - Anna Fabrello
Perl - Robert Gierlach
Dedo - Jacek Batarowski
Wendt - Stanisław Kierner
Hadank - Aleksander Kunach
Ebbo - Piotr Nowacki
Hrabina - Monika Fedyk-Klimaszewska
Schedel - Krzysztof Rzeszutek
Dr Knoblochzer - Rafał Sambor
Głos Anioła - Joanna Wesołowska
Johnson - Radosław Palutkiewicz

oraz Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent - Szymon Morus
i Bałtycki Teatr Tańca

-----

Krzysztof Penderecki
Urodził się 23 listopada 1933 w Dębicy. Studiował kompozycję u Franciszka Skołyszewskiego, a następnie w PWSM w Krakowie u Artura Malawskiego i Stanisława Wiechowicza. Jest laureatem wielu nagród artystycznych krajowych i zagranicznych, w tym m.in.: I, II, i III nagrody na II Konkursie Młodych Kompozytorów ZKP (1959), Nagrody Państwowej I st. (1968, 1983), Nagrody Związku Kompozytorów Polskich (1970), Nagrody im. Herdera (1977), Nagrody im. Honeggera (1978), Nagrody im. Sibeliusa (1983), Premio Lorenzo Magnifico (1985), Nagrody Fundacji im. Karla Wolfa (1987), Grammy Award (1998, 1999, 2001), Grawemeyer Music Award (1992), Nagrody Międzynarodowej Rady Muzycznej UNESCO (1993), nagrody Best Living World Composer (2000), Nagrody Księcia Asturii (2001).

Krzysztof Penderecki jest doktorem honoris causa kilkudziesięciu uniwersytetów, m.in. w Rochester, Bordeaux, Leuven, Waszyngtonie, Belgradzie, Madrycie, Poznaniu, Warszawie, Buenos Aires, Glasgow, Münster, Seulu, Krakowie i członkiem honorowym Royal Academy of Music w Londynie, Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, Kungliga Musikaliska Akademien w Sztokholmie, Akademie der Künste w Berlinie, Academia National de Bellas Artes w Buenos Aires, Académie Internationale de Philosophie et de l'Art w Bernie, Académie Nationale des Sciences, Belles-lettres et Arts w Bordeaux, Royal Irish Academy of Music w Dublinie, American Academy of Arts and Letters. Posiada wysokie odznaczenia państwowe i zagraniczne.

Prowadzi koncerty z czołowymi orkiestrami symfonicznymi w Stanach Zjednoczonych i Europie. Obok własnych utworów dyryguje dziełami symfonicznymi twórców z różnych epok. 14 grudnia 2005 roku Profesor Krzysztof Penderecki został uhonorowany najwyższym polskim odznaczeniem - Orderem Orła Białego. Twórczość kompozytora obejmuje ponad 100 utworów, w tym utwory kameralne, na instrumenty solowe, orkiestrowe, symfonie, koncerty na różne instrumenty, pieśni i utwory chóralne, opery oraz kantaty i oratoria. Krzysztof Penderecki jest autorem muzyki do ponad 100 filmów fabularnych i dokumentalnych, spektakli dla dzieci i dorosłych.

Ostatnie kompozycje Krzysztofa Pendereckigo to: Dies Illa na sopran, mezzosopran, bas, mieszane chóry i orkiestrę, napisany z okazji 100-lecia wybuchu I Wojny Światowej i prawykonany 9 listopada 2014 roku w Brukseli; Koncert na trąbkę napisany dla Gabora Boldoczki i prawykonany na festiwalu w Saarbrücken 3 i 4 maja 2015 roku oraz Polonez na orkiestrę, napisany na zamówienie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina na inaugurację XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w dniu 1 października 2015 roku.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (183) 1 zablokowana

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Co możemy (opinia sprzed 8 lat)

    powiedzieć o Weissie to możemy, ale nie przesadzajmy ,nie można za dużo wymagać od starego człowieka.

    • 5 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Groza (opinia sprzed 8 lat)

    Przeczytałem kilka komentarzy. Zgroza. Chyba wszedłem nie tu, gdzie chciałem.
    Spektakl widziałem w Warszawie. Tu i ówdzie oczywiście można by się czepić, ale uważam, że było to fenomenalne wydarzenie!

    • 7 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    (5) (opinia sprzed 8 lat)

    "Tadeusz Kozłowski miał być naszym prowadzącym ten spektakl i kierownikiem muzycznym, ale z powodów osobistych i ogromnej liczby swych zajęć dość późno przystąpił do prób. Od początku prowadził je Szymon Morus i tak naprawdę on jest kierownikiem muzycznym od początku - powiedział Radiu Gdańsk Marek Weiss, który wraz końcem sierpnia kończy pracę na stanowisku dyrektora gdańskiej sceny."

    • 11 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      zapil (opinia sprzed 8 lat)

      zwyczajnie zapil.. szkoda wiktora

      • 5 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (3) (opinia sprzed 8 lat)

      Osoba na etacie może mieć swoje inne zajęcia i nie przystąpić do pracy??? Też bym tak chciał.

      • 34 2

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (2) (opinia sprzed 8 lat)

        Nie chciało mu się uczyć, to oddał asystentowi pierwszemu lepszemu. Tylko czemu nie Konc? On jest na etacie od lat...

        • 23 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          no ale asystent się świetnie sprawdził

          • 22 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Kuntz nie Konc. Też brał udział, wspaniale bandę przygotował.

          • 14 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Haha, muzycy, którzy nie mieszczą się na scenie... (opinia sprzed 8 lat)

    Panie Recenzencie, proszę się dokładnie zapoznać z zamysłem kompozytora zanim Pan napisze coś równie niedorzecznego.

    • 5 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Pieniądze na podwyżki? (1) (opinia sprzed 8 lat)

    Dyrektor Weiss przedstawił przeciętną płacę w Operze Bałtyckiej, na poziomie
    3,6 tys. złotych.
    Obserwując repertuar tejże instytucji, to działalność a co za tym idzie również
    praca, są raczej mizerne.
    Domaganie się w tym wypadku wyższych płac, jest chyba nieporozumieniem .
    Jestem pracownikiem naukowym jednej z gdańskich uczelni, nie zarabiam
    3,6 tyś złotych, ale pracę wykonuję kilkakrotnie większą .
    Opera Bałtycka w obecnej sytuacji przypomina raczej klub, do którego pracownicy wpadają od czasu do czasu otrzymując pieniądze, na jakie w innych instytucjach trzeba ciężko pracować.
    Uważam że stopień demoralizacji w tym teatrze, przekroczył już granicę tolerancji, dlatego poddaje to pod rozwagę władz , aby przerwać to szaleństwo.

    • 24 9

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    ta recenzja jest żenująca... (opinia sprzed 8 lat)

    TO jest prawdziwa recenzja: http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/219888.html a to powyżej to jakaś kpina. Szczytem jest napisanie, ze cześć orkiestry byla za sceną, bo się na niej nie zmiescila... To się nazywa BANDA panie Rudziński. Temu pani już chyba najwyższy czas podziękować.

    • 20 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    jeszcze kilka miesiecy teatru operowego dyrektora Weissa i repertuar Opery (66) (opinia sprzed 8 lat)

    Baltyckiej nie oferuje wiele publicznosci, tylko kilka przedstawien oper do konca sezonu zostalo, 8 zmarnowanych lat Opery Baltyckiej

    • 28 44

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      jednym przedstawieniem nie naprawi sie reputacji Opery Baltyckiej dyrektora Weissa (62) (opinia sprzed 8 lat)

      to nie jest teatr operowy, za malo przedstawien operowych, to jest Baltycki Teatr Tanca zony dyrektora Weissa

      • 19 10

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (59) (opinia sprzed 8 lat)

        Baltycki Teatr Tanca tanczy bez orkiestry wiec dlaczego muzycy Orkiestry Opery Baltyckiej sa zatrudnieni na pelnych etatach ? ile godzin pracuja muzycy kazdego miesiaca ? to jest marnotrawstwo publicznych pieniedzy

        • 6 11

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (52) (opinia sprzed 8 lat)

          my pracujemy codziennie nawet w czasie urlopu bo inaczej się nie da grać

          • 5 4

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            (21) (opinia sprzed 8 lat)

            Taksówkarz tez pracuje codziennie, bo samochód musi być sprawny, lekarz uczy się nowy leków, księgowa czyta nowe ustawy, nauczyciel przygotowuje się do lekcji, a muzyk codziennie ćwiczy.

            Tylko, że czy ktoś płaci za to, że przygotowuje się do pracy.

            Jestem za tym byście więcej zarabiali!!!
            Ale nie wyciągajcie idiotycznych argumentów.
            Spędzam setki godzin, aby przygotować się do pracy i nawet przez myśl mi nie przychodzi by kogoś prosić by mi za to płacił.

            Jesteście zatrudnieni na pełen etat. Czy byłoby źle, gdybyście grali koncerty symfoniczne we wtorek i środę (może przed południem dla szkół), w sobotę o 11 dla BTT, o 15 operetkę, a o 20 operę (może być trochę problemu ze scenografią, ale za rządów W i w BTT i w operze takowej brak), w niedzielę koncert o 13 i o 19 opera? Wspólne próby w piątki? W poniedziałek i czwartek ćwiczcie w domu.

            • 6 4

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (17) (opinia sprzed 8 lat)

              O właśnie.
              Opera ma grać, a nie stać pusta!
              39 spektakli rocznie. Kpina!

              Może tylko z tymi koncertami przesada, ale może... Byłaby konkurencja dla Filharmonii i wybór dla widza

              • 6 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (15) (opinia sprzed 8 lat)

                widzòw za mało

                • 2 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (11) (opinia sprzed 8 lat)

                Bo o widza trzeba zabiegać, a nie z niego szydzić prze 8 lat.
                Ofertę rozbudować.
                Edukować (pomysł ze spektaklami dla szkół super)!

                Na początku swej kadencji dyrektor deklarował. że przyciągnie studentów...
                Gdzie oni? Średnia wieku to 50 lat i to mocno zaniżają ja studenci AM.

                Widzów za mało? Zgadza się.
                A kto podzielił tą i tak wąską grupę odbiorców?
                Kto co jakiś konsekwentnie od 8 lat ją obraża?
                Kto tworzy operę elitarną?

                Ma być opera elitarna, to i mało widzów.

                • 8 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (8) (opinia sprzed 8 lat)

                A skąd Ty wiesz co nam dyrektor mówił na początku swojej pracy w Operze?No i kto Ci kaźe przychodzić na te spektakle?Opera obejdzie się bez takich jak Ty

                • 1 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (7) (opinia sprzed 8 lat)

                Przecież on to publikował w necie?
                Udzielał wywiadów?

                PS. Coś mi się wydaje, że bez Ciebie opera również przetrwa

                • 4 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (6) (opinia sprzed 8 lat)

                nie ma ludzi nie zastąpionych to fakt ale ja z tego zyje i to mój zawód a Ty to jakiś dziwny człowiek.Krytykujesz i przychodzisz do opery to po co?Prawdziwi słuchacze tego nigdy nie robią .Ty jesteś jednym z nas tylko nieudacznik i flustrat bo Ciebie nikt za pracę widocznie nie szanuje bo jak ktoś tak łatwo jak Ty ocenia innych tzn.ze sam nic sobą nie reprezentuje i na tym kończę z Tobą rozmowe.Pozdrawiam

                • 1 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (4) (opinia sprzed 8 lat)

                Gratuluję umiejętności dedukcji.

                Zawsze dziwił mnie fakt, gdy ludzie wykonywający takie zawody jak polityk, sportowiec, artysta, muzyk oczekują braku krytyki.
                Jak można z wyboru wystawiać się na ocenę publiczną, a potem jej nie akceptować?

                Poza tym. Ja akurat nigdy nie skrytykowałem na tym forum nikogo z muzyków.
                Dla muzyków, czuję podziw.
                Krytykuję i krytykować będę zarządzanie operą jako instytucją publiczną.

                Jak ktoś założy sobie prywatna operę (teatr tańca), to niech robi tam co chce!

                • 8 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                to nie było robienie co się chce (3) (opinia sprzed 8 lat)

                Taką drogę rozwoju zaakceptowały władze Gdańska powołując Marka Weissa na dyrektora opery

                • 1 4

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (2) (opinia sprzed 8 lat)

                Na pewno nie Gdańska!

                I ostatecznie nie zaakceptowały.

                • 5 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                a to ciekawe - miasto się wypiera (1) (opinia sprzed 8 lat)

                • 2 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                Województwa Kochani, nie miasta

                • 3 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                FRUSTRAT (opinia sprzed 8 lat)

                a nie flustrat. Błagam!

                • 3 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                Mała opera pod względem miejsc to i mało ludzi

                • 4 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                To politycy nieudolni są odpowiedzialni za gmach w którym gramy

                • 5 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (2) (opinia sprzed 8 lat)

                poza tym w tyg ludzie po pracy by nie przyszli do Opery bo wolą odpocząc do tego są dni wolne

                • 2 4

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                Luzie pracy przychodzą. Ja byłem na masce w tygodniu.
                Na premierę, gdy obecne jest tylko grono przyjaciół wzajemnej adoracji nigdy nie przyjdę (mimo, że zaproszenie dostaję).
                Chcę zobaczyć operę prawdziwą i prawdziwa publiczność, a nie rozdmuchana klakami.

                Porównajcie entuzjazm z premiery (nagranie na youtube) i wtorkowe oklaski

                • 7 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                bo we wtorek byli znajomi i rodzina nasza .Kazdy z wykonawców mógł kupić 2 bilety dla bliskich osób a entuzjazm i oklaski były po kaźdym spektaklu

                • 2 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                To możliwe jakby były 4 składy instrimentów dętych a nie jak teraz .Kazdy by musiał dobrze zarabiać i mozna tak instytucje prowadzic ale to nie moźluwe bo pieniedzy brak.Chcecie zachòd robić u nas ale zapominacie ze to kosztuje .Będą dobre pieniądze to i będzie duźo spektakli i kaźdy zarobi pókibtego nie ma to wara od naszej pracy bo jest bardzo cięzka

                • 5 4

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              Lekarz akurat zarabia tyle ze nie musi narzekac jak my muzycy a co do taksówkarzy to nie mam pojęcia ile zarabiają i szczerze mówiąc nie interesuje mnie to

              • 4 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              tak gadaja w Urzędzie Marszałkowskim i wiesz co ?Kultura w naszym mieście dlatego tak wygląda bo mamy takich polityków co za grosz pojęcia o sztuce nie mają i porównują zawód muzyka do innych zawodów a muzykiem nie kaźdy moźe zostać bo nie kaźdy słyszy i ma poczucie rytmu .Ja mogę politykuem zostac Ty muzykuem nie i to jest róznica

              • 9 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              tak się nie da

              • 1 0

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            (25) (opinia sprzed 8 lat)

            Pracujemy indywidualnie w domu i w czasie urlopu bo praca indywidualna w naszym zawodzie muzyka to dzień powszedni .Bez tego nikt się nie utrzyma w tym zawodzie .Na próbie juz trzeba być przygotowanym i naćwiczonym wcześniej a jak myślisz gdzie się ćwiczy?w domu własnie lub gdzie indziej gdzie są ku temu warunki

            • 7 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (6) (opinia sprzed 8 lat)

              takich muzykow jak ty natychmiast zwolnic i zatrudnic muzykow grajacych na zlecenie a nie na etatach

              • 1 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                jak na zlecenie to płacice 30 tys za produkcje czy za kontrakt roczny 100 tys tak jak na zachodzie w najlepszych orkiestrach

                • 4 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                a w Biedronce ile placa ? (opinia sprzed 8 lat)

                • 0 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                póki co nikt nie wpadł na ten pomysł aby takiego muzyka jak ja zwalniać i mam nadzieje bie wpadnie

                • 3 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (2) (opinia sprzed 8 lat)

                nie wiesz co piszesz

                • 2 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                i z kim

                • 2 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                człowieku małych lotów

                • 3 0

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              wielu gra na instrumentach muzycznych w domu dla przyjemnosci i nie sa oplacani (2) (opinia sprzed 8 lat)

              • 0 9

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (14) (opinia sprzed 8 lat)

              Próby do spektaklu w Operze to tylko mała częsc naszej cięźkiej pracy za którą dostajemy marne pieniądze

              • 6 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                to jest kompletna kompromitacja, skoro sie nie nauczyliscie grac w czasie studiow (13) (opinia sprzed 8 lat)

                to nie jestescie przygotowani do wykonywania zawodu muzyka

                • 2 14

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (6) (opinia sprzed 8 lat)

                zeby grać trzeba ćwiczyć nie da się wyuczyć a potem nic nie robić i grać na tym własnoe polega specyfika i trudnosc tego zawodu

                • 7 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (5) (opinia sprzed 8 lat)

                jak ktos Ciebie wynajmie abys zagral na weselu to nie bedzie sie pytal ile godzin cwiczysz tylko ci zaplaci za granie na weselu, to twoja sprawa ile godzin cwiczysz, to jest zenujace ze musze to tlumaczyc muzykom Opery Baltyckiej, wstyd

                • 1 7

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                rozmowa dotyczy kiepskich zarobków muzyków Opery dlatego piszemy o pracy jaką musiny wykonać przed próbami a Ty sprowadzasz rozmowę na poziom grajków weselnych gdzie w większosci maszyna z płyty gra i wprowadzasz innych w bład

                • 7 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                Sztuka powaźna , gra powaźna wymaga pracy i poświęcenia ,talentu , ćwiczenia dlatego w takich instytucjach jak Opera i Filharmonia muzycy powinni zarabiać duźo to sztuka wyźsza na weselu to muzykanci niech dorabiają my mamy w operze zarabiać

                • 6 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                na wesele to sobie wynajmij grajka muzykanta ha ha

                • 4 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                aby zagrać na weselu to akurat ćwiczyc to nie trzeba za wiele .Jesteś dyletantem i z muzyką nie masz nic wspólnego .Weź się za rusztowania na budowie to Twoje powołanie a od muzyków i naszych co niektórych zarobków to wara .Trzeba sobie solidną pracą na to zasluźyć .Ja chcę aby moi kikedzy z ork teź dobrze zarabiali tak jak ja dlatego się tu produkuje i będę bronić dibrego imienia zawodu muzyka bo wiem ile to wysiłku i poświęcenia kosztuje .A jak wypisujesz ze nam się nie naleźy bo się obijami to krew zalewa .Napisałem wcześniej na czym ta praca polega i szacunku troszkę wiecej bo nie wiesz co wypisujesz tylko zazdrość przec Ciebie przemawiaj.Zmień zawód jak chcesz więcej zarabiać jako fizyczny tech . na budowie wiecej zapłacą .Opera to instytucja dla artystòw

                • 5 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                powiedz sportowcom, że są fajtlapy, bo sie nie nauczyli na studiach zdobywac (opinia sprzed 8 lat)

                Czyli zdobywać zlotych medali. Poziom powalający

                • 3 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (3) (opinia sprzed 8 lat)

                Ty poprostu nie rozumiesz o czym pisze.To nie chodzi o naukę w czasie studiów na instrumencie trzeba grac cały czas aby utrzymac to co się nauczyłes a zeby grać jeszcze lepiej to trzeba niestety grac codziennie przed próbami itp

                • 8 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (2) (opinia sprzed 8 lat)

                ty zyjesz w swoim swiecie, nikogo nie obchodzi co grasz przed probami, to jak grasz na scenie to sie liczy i za to ci placa

                • 0 5

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                no i płacą mi w miarę przyzwoicie za granie na senie ale Ty podwazasz nasze płace w orkiestrze

                • 0 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                Chcialbym aby wszyscy w orkuestrze zarabiali przyzwoicie

                • 4 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (1) (opinia sprzed 8 lat)

                Ja Ci proponuje zmienić zawod i idz stawiać rusztowania na budowie to moze wiecej zarobisz jako fizyczny na budowie niz jako fizyczny techniczny w operze.Człowieku to instytucja artystyczna gdzie muzycy powinni zarabiać najwiecej ,chór i solisci a nie pracownicy techniczni.

                • 10 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

                (opinia sprzed 8 lat)

                to tylko swiadczy o twoich umiejetnosciach, swiat jest wielki

                • 0 1

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            ale tego nad czym pracujecie nie slychac na scenie, Opera Baltycka wystawia tylko (3) (opinia sprzed 8 lat)

            kilka oper kazdego miesiaca, Eugeniusza Oniegina juz slyszalem i ogladalem kilka lat temu, czy ciagle pracujecie uczac sie Eugeniusz Oniegina ?

            • 5 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              nie mamy podwyźek płac zasadniczych od 8 lat dlatego obniźane mieliśmy normy aby jakoś zyć .Teraz nie ma kasy aby grać nowe spektakle.Przypominam źe w tym sezonie były w zasadzie 5 premiery.Eros i Psyche ,Olimpia z Gdańska,Straszny Dwór,Zemsta Nietoperza jako koncert Sylwestrowy i Czarna Maska .Kaźda produkcja wymaga 3 tyg. prób rano i wieczór przez 3lub 4 tyg.to sobie policz ile pracowaliśmy w tym roku a sob niedz.spektakle i nie raz we wt i sr. A jeszcze BTT .I proszę mi tu nie wypisywać ze ork. czy chór w operze się obija bo to Wy w Urzędzie Marszałkowskim się obijacie bo nie umiecie zapewnić ludziom przyzwoutych płac i spokojnego źycia .Polityka to sluźba ludziom a nie sobie i kolegom z parti .Kiedyś przyszedł do nas Pan Zawistowski i co usłyszeliśmy jak się nie mylę ?ze łatwiej dać paru osobą 10 tyś podwyźki niź nam po 100zl i wszystko jasne.Społeczeństwo wnioski samo wyciągnie jak się Panowie w Urzędzie Marszałkowskim nie opamiętacie.

              • 6 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              wiesz ile Czarna Maska nas kosztowała pracy?Zdajesz sobie sprawę jak cięźka do grania to muzyka?Nikt tego nie gra bo by nie dali rady poza Warszawą .Nie wiecie co tu w Gdańsku macie i zacznijcie szanować bo niedługo tu będziecie mieli orkiestrę do kotleta w wydaniy amatorskim to przejrzycie na oczy co straciliscie Wy politycy .Weźcie się do porządnej uczciwej pracy bo społeczeństwo Was rozliczy

              • 6 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (opinia sprzed 8 lat)

              nie rozumiesz tematu bo nie jesteś muzykuem i nie chce mi się juz pisać z kimś kto nie ma o tym pojęcia

              • 5 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (3) (opinia sprzed 8 lat)

          dlatego muzycy lubia dyrektora Weissa bo im daje pieniadze za nierobstwo

          • 9 8

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            (opinia sprzed 8 lat)

            Lubimy Weeisa bo to gwarancja poziomu spektakli

            • 4 6

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            (opinia sprzed 8 lat)

            a Tobie nie daje bo nie zasługujesz

            • 4 3

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            skoro tak go lubią, to dlaczego przegłosowali wobec niego wotum nieufności? (opinia sprzed 8 lat)

            • 7 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          widać ze nie masz pojęcia o czym piszesz

          • 1 4

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          nie znasz się a wypisujesz takie bzdury

          • 3 2

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        Przedstawień operowych jest w sam raz na naszą Gdanska widownie

        • 12 9

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        nuuuuuuuuuuuda

        • 5 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      znow ten flustrat z ogonów skrzpiec drugich

      • 6 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      spektakl dobry a nawet wybitny.Przez takich jak powyżej przemawia tylko zawiść być może (opinia sprzed 8 lat)

      odrzuconego za brak talentu muzyka ,śpiewaka.

      • 21 14

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      nudzisz po raz kolejny

      • 16 9

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    po przedstawieniu środowym (1) (opinia sprzed 8 lat)

    Muzyka trudna i wielkie brawa dla orkiestry za dobre wykonanie. Współpraca dyrygentów świetna. Podobali mi się soliści zwłaszcza Katarzyna Hołysz, Piotr Nowacki. Trochę raził histeryczny śmiech Karoliny Sołomin. Znakomity chór. Nie uważam, żeby tancerze byli umiejętnie wkomponowani. Takie wejścia raczej w miernych musicalach dla dzieci. I wcale nie budzili grozy, raczej politowanie. Może dlatego, że nie poważam ich umiejętności tanecznych. Końcowa scena - wymowna, ale w kontekście wydarzeń w Brukseli jakoś niezręcznie było mi klaskać. Ciekawe dzieło, warte obejrzenia, ale publiczność dość szybko pozbierała się z miejsc. I standing ovations nie było.

    • 29 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Niestety mi się nie podobało (12) (opinia sprzed 8 lat)

    Ja się muszę wyłamać ale dalego temu spektaklowi do Oper takich jak Nabucco, czy Straszny Dwór.

    Jeśli mam być szczery, gdyby był podział na akty, to po pierwszym bym wyszedł z opery i już nie wrócił.

    Jeśli mam porównać przyjemność doznań, to bardziej przypadły mi do gustu Grease i Zły w teatrze muzycznym w Gdyni, mimo, że nie nastawiałem się na wiele.

    Jeśli chodzi o "Czarną Maskę", to jest w niej tylko jedna aria, której się przyjemnie słucha, reszta to raczej chaos na scenie... Do tego dochodzi marny niemiecki akcent aktorów (jestem germanistą i bardzo mi takie rzeczy przeszkadzają) zwłąszcza w kwestiach mówionych, w śpiewanych trudno rozróżnić słowa... może tak miało być.

    Spektakl się dłuży i powiewa nudą.

    Zapewne są tu osoby, które doszukały się w tej operze drugiego dna i coś z niej dla siebie wyniosły, ja do tego grona nie należę.

    Nie chcę zniechęcać tych, którzy nie widzieli czarnej maski, może warto, ja zdecydowanie do tego spektaklu nie powrócę.

    Czekam na Nabucco, ostatnio byłem na tej operze w Poznaniu w Teatrze Wielkim i wrażenia są niezapomniane. Jak będzie w Gdańsku to planuję pójść.

    Pozdrawiam

    • 19 15

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      zdumiewajace, że Pan wybiera się na operę współczesną (9) (opinia sprzed 8 lat)

      słuchać pieknych melodii. Co z intelektem - śpi czy przepracowany?

      • 9 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        Dokładnie moja odpowiedź (4) (opinia sprzed 8 lat)

        Miałem ochotę na przyjemne spędzenie czasu i na rozrywkę, którą zapamiętałem z Nabucco. Najwyraźniej opera współczesna nie jest dla mnie bo do pięknych melodii i do piękna w ogóle "Czarnej Masce" daleko. Cóż człowiek uczy się na błędach:)

        Ogólnie sztuka nowoczesna do mnie nie przemawia.

        Dyskusja na ten temat jest bezcelowa, każdy ma inny gust.

        Intelektu mi nie brakuje ale nie będę się rozpisywał, bo prawdopodobnie pan/pani - autor tej wypowiedzi i tak nie zrozumie.

        Tak tak, wpadłem, żeby jeszcze troszkę potrollować.

        • 5 1

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          Warto wiedzieć, czy idąc na Czarną Maskę (3) (opinia sprzed 8 lat)

          Zetkniemy się z rozrywką, czy refleksją.

          • 3 1

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

            Oj warto, a refleksja też może być przedstawiona w bardziej elegancki sposób. (2) (opinia sprzed 8 lat)

            Oj warto, a refleksja też może być przedstawiona w bardziej elegancki sposób.

            • 3 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

              (1) (opinia sprzed 8 lat)

              No widzisz Jim, bo Ty byś chciał opery ludycznej, a bałtycka jest elitarna.
              Czyli, ani dla Ciebie, ani dla mnie.

              Mnie pozostaje krążyć po świecie: Praga, Berlin, Moskwa, Petersburg, Hamburg, Londyn, Amsterdam, Warszawa, Wrocław i tam szukać jakości, której potrzebuję.

              Tutaj jest dla Elit

              • 8 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (3) (opinia sprzed 8 lat)

        jeszcze jeden muzyk Opery Baltyckiej z glupim komentarzem, jezeli nie bedziecie dbac o publicznosc to publicznosc zamknie wam opere baltycka

        • 8 7

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Będziemy się cieszyć ze taki typ jak Ty da nam spokój .Opera bez takich jak Ty sobie radę da

          • 2 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          zabolalo :-) (opinia sprzed 8 lat)

          • 2 1

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Przyjdą inni melomani i do tego normalni

          • 12 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (1) (opinia sprzed 8 lat)

      w Gdansku rzadzi Opera Baltycka literat Weiss ktory nie wie co to jest bel canto, nie czyta nut, jest analfabeta muzycznym

      • 9 12

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        od tego ma nas muzykòw aby się znali ba bel canto ha ha i nutach

        • 5 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Weiss jest wielkim reżyserem (6) (opinia sprzed 8 lat)

    A teraz będą występować uczniowie baletówki, tańsi śpiewacy będą stać, a nie aktorsko grać. Operetka zaś okaże się nagle jeszcze droższa w realizacji niż "Czarna Maska". Kilka zmian dekoracji, kostiumów, zespoły. Pewnie obetną orkiestrę.. Był poziom, teraz będą tanie igrzyska. Kłopotliwy ECS, fatalny akustycznie Teatr Szekspirowski i poelektrowniana erzac-filharmonia no i " korona" -Sporthalle jako opera. Brak w tym jakiejś ponadpartyjnej strategii. Na tym polega niestety p r o w i n c j a. Ani forsy, ani koncepcji. I że opłotkami recenzent krytykuje uznane arcydzieło Pendereckiego, że akcja siada... Niech na całym świecie wojna, my w Gdańsku wiemy lepiej. Gratulacje dla wszystkich wykonawców, zespołów trzech orkiestr, nie że się nie zmieściły, tylko są umieszczane zgodnie z partyturą w innych miejscach, za sceną - tzw. banda i orkiestra barokowa. Recenzent chyba niezbyt zna i czyta odwołania kompozytora w partyturze do światowego dziedzictwa.

    • 75 44

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (3) (opinia sprzed 8 lat)

      A czy ktoś zabroni Kuncowi, zatrudnić Weissa reżysera?

      A zainteresowanych arcydziełem Pendereckiego odsyłam do np. "Przewodnika Operowego" w poszukiwaniu wad libretta.

      • 14 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (1) (opinia sprzed 8 lat)

        Szukanie dziury w całym.

        • 2 7

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Napewno?
          Może dyskusja nad "uznanym" arcydziełem.

          • 4 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        W Przewodniku Operowym nie ma takiej pozycji, wyd. z 1999

        • 3 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      uznane dzieło, (1) (opinia sprzed 8 lat)

      które mało kto kiedykolwiek wystawił (nie jest to jego krytyka, ale nie przesadzaj z tym 'uznaniem')

      • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery