• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

2x2 czyli Teatr Amareya i Goście

kwi 25

czwartek, godz. 19:00

bilety 90 zł
ulgowy 80 zł
Kup bilet

w każdą sobotę (do 22.06), godz. 10:00

Gdańsk, Spacerowa 65
bilety 180 zł
28.05.2015
g. 19.00 - "Macbeth Badya" - spektakl teatru Kasba Arghya (Indie)
g. 20.00 - promocja książki "Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie" i rozmowa z autorką dr Katarzyną Pastuszak - prowadzenie: dr Barbara Świąder-Puchowska

29.05.2015
g. 19.00 - "Yameru maihime_prolog" (Chora księżniczka_prolog) - solo Katarzyna Pastuszak, muzyka na żywo: Joanna Duda - premiera trójmiejska
g. 20.30 - koncert J=J (Joanna Duda/Jan Młynarski)

30.05-4.06.2015
Warsztat Kalaripayattu i Kathakali
Prowadzenie: Manish Mitra i Raju Bera (Teatr Kasba Arghya, Indie)
Godziny warsztatów:
30.05-31.05 - g. 12.00-16.00
1-4.06 - g. 16.00-20.00

OPIS POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW:

"Macbeth Badya" - spektakl teatru Kasba Arghya (Indie)
Koncept i reżyseria: Manish Mitra
Wykonanie: Raju Bera
Muzyka: Jaydeep Sinha
Światła: Tapas Chatterjee
Kostium: Sima Ghosh
Czas trwania: 50 min.

"MACBETH BADYA" to spektakl, w którym poezja ruchu i muzyka rezonują z dialektyką tragedii Makbeta. Zadania reinterpretacji tragedii Makbeta podjął się hinduski reżyser i dramaturg - Manish Mitra - założyciel i szef zespołu Kasba Arghya z Kalkuty. Spektakl "MACBETH BADYA" to opowieść o współczesnym człowieku i jego dążeniu do władzy. Spektakl osadzony jest na fundamencie tradycyjnych hinduskich rag, do akompaniamentu pakhoaj. Natomiast narracja będąca fuzją różnorodnych form tradycyjnego tańca indyjskiego, takich jak: kathakali, bharanatyam, kathak i tradycyjnych form teatralnych, takich jak: kutiyattam i yakshagana.

Kasba Arghya - to grupa teatralna z Kalkuty (Indie). Dyrektorem grupy jest Manish Mitra, reżyser i twórca teatralny, specjalizujący się w pracy z tradycyjnymi indyjskimi formami teatralnymi. Praca teatru Kasba Arghya skupiona jest na badaniu tradycyjnych elementów kultury Indii - teatralnych, muzycznych i tanecznych, i na ich podstawie rozwijaniu nowoczesnego języka teatru. Artyści zespołu Kasba Arghya nieustannie pracują nad zgłębianiem etnicznych źródeł własnej kultury. Aktorzy teatru są świetnie wyszkolonymi specjalistami w dziedzinie tradycyjnych indyjskich form tańca, m.in.: kathakali, kutiyattam i kalaripayattu. W swojej pracy, poprzez trening fizyczny, dążą do zrozumienia ciała aktora działającego na scenie i zasad jego scenicznej obecności. Starają się też stworzyć własną, oryginalną metodę scenicznej fizycznej narracji i teatralnego obrazowania.


Promocja książki "Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie" i rozmowa z autorką dr Katarzyną Pastuszak - prowadzenie: dr Barbara Świąder-Puchowska

Książka Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie prezentuje się jako wyjątkowe pod każdym względem, wnikliwe studium ankoku buto (dosł. taniec ciemności) Hijikaty Tatsumiego, wielkiego japońskiego artysty i protoplasty nowatorskiego gatunku sztuki, jakim jest buto. Stanowi ona jednocześnie niezwykle cenne kompendium wiedzy na temat genezy, rozwoju i obecnej kondycji tego wielonurtowego, złożonego zjawiska, którym fascynuje się cały współczesny świat tańca. [dr hab. Beata Kubiak Ho-Chi]


"Yameru maihime_prolog" (Tańcząca chora księżniczka_prolog) - solo Katarzyna Pastuszak, muzyka na żywo: Joanna Duda - premiera trójmiejska

YAMERU MAIHIME_PROLOG (Tańcząca chora księżniczka_prolog)
Koncept i wykonanie: Katarzyna Pastuszak
Muzyka na żywo: Joanna Duda
Konsultacje: Aleksandra Śliwińska
Czas trwania: 40 min.

"Yameru maihime_prolog" to pierwsza część tryptyku, którego tytuł odwołuje się do quasi-autobiograficznej powieści autorstwa Hijikaty Tatsumiego pt. Yameru maihime (Tańcząca chora księżniczka). Spektaklem "Yameru maihime_prolog" Katarzyna Pastuszak otwiera cykl, w którym z jednej strony sięgać będzie do własnego dzieciństwa, z drugiej zaś podejmie dialog z koncepcjami japońskiego artysty.
"Interesuje mnie przeszłość zagrzebana w ciele i ciało zagrzebane w przeszłości. Milimetr po milimetrze, zanurzam się coraz głębiej w to, co pomiędzy przeszłością, teraźniejszością, przyszłością. Wygrzebuję się, zagrzebuję się w materii, która wibruje barwami znanymi z dzieciństwa i nosi smak nieuniknionego procesu rozkładu. Jestem chorą księżniczką, ubrana we wspomnienia, tańczę dla Ciebie." [K. Pastuszak]
Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska


Koncert J=J (Joanna Duda/Jan Młynarski)

Jan Młynarski - absolwent Drummers Collective w Nowym Jorku (dyplom 2006). Koncertował i nagrywał jako stały członek grup lub muzyk sesyjny w Polsce i wielu krajach świata m.in. z Wojciechem Pilichowskim, Kayah, Cesaria Evora, Reni Jusis, Sistars, Smolikiem, Jonem Lordem (ex. Deep Purple), Krzysztofem Herdzinem, Pinnawelą, Noviką, Korą i wieloma innymi. Jako producent muzyczny kompozytor i instrumentalista stworzył swój autorski zespół - "15 Minut Projekt" z którym wydał dwie płyty w 2003 i 2005 roku pod szyldem wytwórni Kayax. Współkompozytor muzyki do spektaklu "Kamień i Popioły" w reż. Artura Urbańskiego w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Udziela się też w alternatywnych projektach muzycznych, jest członkiem NERVY - nowej formacji Igora Boxxa (ex. Skalpel), na stałe uczestniczy w projekcie "Głosy Gór", gdzie łączy jazz ze współczesną polską klasyką.

Joanna Duda - pianistka, kompozytorka, liderka AuAuA, członkini projektów DUDA/MŁYNARSKI J=J, 3D, DUDA/BOREK, JAA, Hotgod vs Rozum, Miód, Wojtek Mazolewski Quintet. Jedna z najciekawszych osobowości młodego pokolenia na europejskiej scenie muzycznej.
W roku 2010 Joanna Duda wraz z zespołem AuAuA wydała debiutancki longplay "Muzyka do bólu", który nominowany był do nagrody TVP Kultura "Gwarancje Kultury 2010" oraz do nagrody "Jazz Melomani 2010" w kategorii "Nadzieja Melomanów". Stypendystka Kulturalnego Miasta Gdańska w 2010r. i 2012 r. Nominowana do nagrody TVP Kultura Gwarancje Kultury 2011 w kategorii "Debiut Roku" oraz Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów. Jej różnorodne inspiracje - muzyka klasyczna, jazz, producencka scena elektroniczna i eksperymentalna - powodują dużą rozpiętość stylów, w których się porusza. Eklektyczność jej muzyki słyszalna jest zarówno w poszczególnych projektach, kompozycjach jak i w podejściu do zagadnienia nowoczesnej pianistyki.
W 2010 roku Joanna Duda wzięła udział w projekcie Koordynowanym przez Instytut Adama Mickiewicza: "Jaskułke - Chopin for 5 pianos", który miał premierę na Expo 2010 w Szanghaju i odbył azjatycką trasę koncertową (Szanghaj, Pekin, Singapur). W projekcie wzięli udział także Sławomir Jaskułke, Piotr Wyleżoł, Katarzyna Borek, Paweł Tomaszewski, Paweł Kaczmarczyk. W 2014 roku Joanna Duda została zaproszona do współpracy z legendą polskiej sceny hiphopowo - elektronicznej - dołaczyła do zespołu Skalpel.


30.05-4.06.2015 - Warsztat Kalaripayattu i Kathakali
Prowadzenie: Manish Mitra i Raju Bera (Teatr Kasba Arghya, Indie)
Zapraszamy na warsztaty tradycyjnych hinduskich technik pracy z ciałem - kalaripayattu (sztuk walki) i kathakali (styl tańca/teatru). Warsztat poprowadzi Manish Mitra i Raju Bera z teatru Kasba Arghya z Kalkuty. Warsztat skierowany do osób początkujących i średniozaawansowanych.

Kalarippayattu pochodzi z południowego stanu Kerala (Indie) i często uważane jest za najstarszą sztukę walki na świecie. Źródła historyczne poświadczają jego istnienie co najmniej w XII wieku. Praktyka kalaripayattu obejmuje naukę sekwencji ruchowych, chwytów obezwładniających przeciwnika, walkę wręcz oraz trening z użyciem broni drewnianej i metalowej, a także ćwiczenia siłowe, rozciągające i oddechowe. Trening fizyczny dopełnia system leczniczy blisko związany z ajurwedą, obejmujący m.in. masaże lecznicze i uelastyczniające ciało. Regularna praktyka kalaripayattu pozwala osiągnąć elastyczność, zwinność i koordynację, poprawia siłę i wydolność organizmu, koncentrację i zmysł orientacji, a co najważniejsze - uświadamia własne możliwości, pozwala kontrolować energię i kształci postawę duchową. Ze względu na swój wieloaspektowy charakter kalarippayattu jest propozycją zarówno dla miłośników sztuk walki, adeptów jogi, aktorów i tancerzy, jak i dla wszystkich osób poszukujących nowych form ruchu opartych na świadomej pracy nad własnym wnętrzem i jednocześnie pozwalającej na fizyczną ekspresję własnego temperamentu.

Kathakali - to klasyczny styl teatru/tańca ze stanu Kerala (Indie). Korzenie kathakali sięgają odległych czasów, natomiast forma, w jakiej kathakali istnieje obecnie, ugruntowała się w XVII wieku. Kathakali - poprzez pantomimę i taniec, opowiada historie przedstawione w wielkich eposach hinduskich - Mahabharacie i Ramajanie. Trening kathakali stanowi gimnastykę zarówno dla mózgu, jak i pamięci ciała, gdyż podczas treningu dużo pracuje się z rytmem.


Dojazd autobusami: 151, 189, 210, 200, 232, 207 (przystanek Gościnna)

facebook.com/StacjaOrunia

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    10 - 15 zł
28.05.2015 - bilety 10/15 zł
29.05.2015 - bilety na spektakl: 10/15 zł; bilety na koncert: 15/20 zł; bilety na cały wieczór: 25 zł

Dodatkowo:
30.05-4.06.2015 – Warsztat Kalaripayattu i Kathakali
Prowadzenie: Manish Mitra i Raju Bera (Teatr Kasba Arghya, Indie)
Koszt warsztatów:
150 ,- (ulgowy/studencki), 170 ,- (normalny)
Ilość miejsc ograniczona.
Zapisy: Anna Karasińska: anna@gak.gda.pl lub telefonicznie pod numerem: 58 306 66 76 w.37

Opinie

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdyni znajdowało się kino Fala?